Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


University and the 2030 Agenda for Sustainable Development: processes and prospects

  • Autores: Gisela Cebrián Bernat
  • Localización: UTE Teaching & Technology: Universitas Tarraconensis, ISSN-e 2385-4731, ISSN 1135-1438, Nº 1, 2019, págs. 78-94
  • Idioma: inglés
  • Títulos paralelos:
    • La Universitat i l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible: processos i perspectives
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’educació superior ha estat àmpliament reconeguda com a agent principal per afrontar el repte de sostenibilitat actual a què s’enfronta la societat, a causa de la seva missió clau de generació i transferència de coneixement mitjançant la investigació i la docència. Diverses són les contribucions que han volgut modelar i definir les característiques clau necessàries per crear universitats més sostenibles. Aquest article presenta una revisió de les pràctiques i iniciatives actuals a tot el món per assolir l'Agenda 2030 per al Desenvolupament Sostenible a les universitats. Inclou una anàlisi dels models existents d’universitats sostenibles, les pràctiques mediambientals i sostenibles, el fonament i la pedagogia de l’Educació per al Desenvolupament Sostenible (ESD), i el desenvolupament i innovació curricular per incorporar l’EDS a l’Educació Superior. A partir d’aquesta revisió de la literatura i de les iniciatives i fites clau en l’EDS, es detallen les implicacions i les vies clau per a futures investigacions i pràctiques de l’EDS a l’educació superior.

    • English

      Higher Education has been widely recognised as a principal agent for addressing the current sustainability challenge that society is facing, because of its key mission of knowledge generation and transfer through research and teaching. Several are the contributions that have sought to model and define the key features necessary for creating more sustainable universities. This article presents a review of current practices and initiatives worldwide towards achieving the 2030 Agenda for Sustainable Development at universities. It includes an analysis of existing models of sustainable universities, environmental and sustainable practices, the Education for Sustainable Development (ESD) rationale and pedagogy, and curriculum development and innovation towards embedding ESD within Higher Education. Based on this review of the literature and key initiatives and milestones in ESD, key implications and pathways for future research and practice of ESD in Higher Education are outlined.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno