Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Avaluació dels efectes del Programa de Competència Familiar Universal en centres educatius de primària i secundària: (PCF-U, 11-14)

  • CARMEN ORTE SOCIAS [1] ; Grup d'Investigació i Formació Educativa i Social de la Universitat de les Illes Balears
    1. [1] Universitat de les Illes Balears

      Universitat de les Illes Balears

      Palma de Mallorca, España

  • Localización: Anuari de l'Educació de les Illes Balears, ISSN 1889-805X, Nº. 2019, 2019 (Ejemplar dedicado a: Família i educació), págs. 402-410
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      Introducción. Evaluar el proceso y los resultados de la fase de validación del Programa de Competencia Familiar Universal (PCF-U 11-14), basado en la evidencia y aplicable en contextos educativos (centros de primaria y secundaria).

      Método. Diseño cuasi-experimental antes-después con grupo de control para la evaluación de la fase de validación del PCF (2018) en Baleares y Castilla y León. Se desarrollaron 16 grupos experimentales y 17 grupos de control, en los que participaron 353 padres y 289 adolescentes. La intervención consistió en 6 sesiones. La información se recogió con cuestionarios validados.

      Resultado. El análisis de los efectos sobre los padres confirma los buenos resultados obtenidos. El número de participantes se redujo a 305 padres y madres (retención del 86,40%). El grado de satisfacción de los participantes con diversos aspectos del programa fue muy alto. Sobre una puntuación máxima de 10, la satisfacción fue de 8,6. Se identificaron aspectos clave y áreas de mejora para el futuro de la intervención.

      Se observaron mejoras en la mayoría de las dimensiones evaluadas.

      Discusión: Los resultados de la fase de validación del PCF-U 11-14 indican que se trata de una intervención socioeducativa universal con efectos relevantes de mejora parental en padres y madres.

    • català

      Introducció. Avaluar el procés i els resultats de la fase de validació del Programa de Competència Familiar Universal (PCF-U 11-14), basat en l’evidència i aplicable en contextos educatius (centres de primària i secundària).

      Mètode. Disseny quasi experimental abans-després amb el grup de control per a l’avaluació de la fase de validació del PCF (2018) a Balears i Castella i Lleó. Es desenvoluparen 16 grups experimentals i 17 grups de control, en els quals varen participar 353 pares i 289 adolescents. La intervenció va consistir en 6 sessions. La informació es va recollir amb qüestionaris validats.

      Resultat. L’anàlisi dels efectes sobre els pares confirma els bons resultats obtinguts. El nombre de participants es va reduir a 305 pares i mares (retenció del 86,40 %). El grau de satisfacció dels participants en diversos aspectes del programa va ser molt alt. Sobre una puntuació màxima de 10, la satisfacció va ser de 8,6.

      S’identificaren aspectes clau i àrees de millora pel futur de la intervenció. S’observaren millores en la majoria de les dimensions avaluades.

      Discussió. Els resultats de la fase de validació del PCF-U 11-14 indiquen que es tracta d’una intervenció socioeducativa universal amb efectes rellevants de millora parental en pares i mares.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno