Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Pensament visual + “gamification (3d)”

  • Autores: Xavier Piñol
  • Localización: IV Jornades TIC i educació: aprenentatge mòbil : 21 i 22 d'octubre de 2016, 2016, ISBN 978-84-8458-480-3, pág. 93
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • En aquesta experiència educativa s'ha volgut donar cabuda a diverses metodologies innovadores a través dels dispositius mòbils i d'altres recursos. Aquesta experiència ha estat concretament treballada pels alumnes de 1r de Batxillerat de l'assignatura d'història del món contemporani de l'Institut Joan Solà de Torrefarrera durant dues unitats didàctiques, però també (canviant-ne els continguts) pels alumnes de 3r d'ESO de Ciències Socials. Consisteix en realitzar tres fases; en la primera els alumnes a través del sistema BYOD («Bring your own device»), i per tant amb els seus dispositius mòbils, i amb diverses aplicacions concretes, assimilen els objectius didàctics marcats. En la segona fase, es treballa amb el sistema «Visual note taking» on personalitzen les seves anotacions i apunts de classe. Posteriorment amb una aplicació específica converteixen els seus propis apunts en una presentació dinàmica per compartir amb altres companys. La tercera fase consisteix en la metodologia de la «gamification» o estratègia de jocs. Els alumnes dissenyen una moneda pròpia a través de la impressió 3D amb la que poden «comprar» productes pedagògics que ells mateixos han proposat i al mateix temps han de guanyar monedes amb tasques didàctiques concretes que també proposen els mateixos alumnes. En aquesta part del projecte, també hi participen altres assignatures que amplien el joc i fan més dinàmica la participació. Per tant, també és una experiència transversal.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno