Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprendre per ensenyar, ensenyar per aprendre

  • Autores: Montserrat Blasi Sala
  • Localización: IV Jornades TIC i educació: aprenentatge mòbil : 21 i 22 d'octubre de 2016, 2016, ISBN 978-84-8458-480-3, pág. 4
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Aquesta experiència s’emmarca dins de la línia de treball del Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA), per a la inclusió escolar, a l’Aula d’Educació Especial (AEE) de l’escola M. Àngels Anglada, de Figueres.

      El projecte ha consistit en que l’alumnat de 5è i 6è, amb Necessitats Educatives Especials (NEE) i a l’AEE, ha preparat una gimcana científica per als seus companys i companyes de curs, dins de les activitats que l’escola ha programat per a la «Setmana de la Ciència». L’alumnat, organitzat en equips, cadascun amb la guia i l’ajut d’un o una alumna de l’AEE, ha hagut de trobar els materials necessaris per a construir màquines simples, a partir de pistes que havien de «llegir» amb realitat augmentada; i construir després la màquina, seguint el videotutorial que l’alumnat de l’AEE havia elaborat.

      És un projecte amb una triple finalitat: desenvolupar les competències de l’alumnat amb NEE, treballant un conjunt de continguts i aplicant-los de manera global i pràctica; oferir a l’alumnat amb NEE la possibilitat de conèixer i utilitzar uns recursos atractius i desconeguts (tauletes, realitat augmentada, avatars, videotutorials), però que els permetin minimitzar les barreres d’aprenentatge; i, sobretot, aconseguir, mitjançant el resultat del seu treball, mostrar-se a si mateixos i demostrar als altres que, amb els recursos adequats, tothom pot generar un producte de qualitat.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno