Aquesta experiència s’emmarca dins de la línia de treball del Disseny Universal de l’Aprenentatge (DUA), per a la inclusió escolar, a l’Aula d’Educació Especial (AEE) de l’escola M. Àngels Anglada, de Figueres.
El projecte ha consistit en que l’alumnat de 5è i 6è, amb Necessitats Educatives Especials (NEE) i a l’AEE, ha preparat una gimcana científica per als seus companys i companyes de curs, dins de les activitats que l’escola ha programat per a la «Setmana de la Ciència». L’alumnat, organitzat en equips, cadascun amb la guia i l’ajut d’un o una alumna de l’AEE, ha hagut de trobar els materials necessaris per a construir màquines simples, a partir de pistes que havien de «llegir» amb realitat augmentada; i construir després la màquina, seguint el videotutorial que l’alumnat de l’AEE havia elaborat.
És un projecte amb una triple finalitat: desenvolupar les competències de l’alumnat amb NEE, treballant un conjunt de continguts i aplicant-los de manera global i pràctica; oferir a l’alumnat amb NEE la possibilitat de conèixer i utilitzar uns recursos atractius i desconeguts (tauletes, realitat augmentada, avatars, videotutorials), però que els permetin minimitzar les barreres d’aprenentatge; i, sobretot, aconseguir, mitjançant el resultat del seu treball, mostrar-se a si mateixos i demostrar als altres que, amb els recursos adequats, tothom pot generar un producte de qualitat.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados