Santiago, Chile
Para conformar universidades lectoras y escritoras resulta vital comprender el contexto disciplinario y complejizar el análisis textual mediante una caracterización etnográfica, para así abordar nuestro “textually-mediated social world” (Barton, 2001); mundo en el que las prácticas de literacidad constituyen el centro de esta etnografía fina propuesta por Swales en esta obra. Esta obra ofrece una metodología para configurar una visión interna de los mundos en los que se escriben los textos, por qué se escriben así y qué valores subyacen.
As textographer of the second floor I have tried to do justice to a number of themes that have emerged over a three-year involvement with its practices, rhythms, texts, and personalities. One is sense of locale, a sense of autonomous place… Juxtaposed to that, I have tried to capture a feeling of the academic personalities, and especially the scriptural personalities, of those I have chosen for inclusion… and juxtaposed to the partial accounts of careers that a textography engenders, the use of close, but nontechnical, analysis of particular stretches of text, illuminated on occasion by text-based interview data, shows how the language of normal science can… reveal the individual humanities of the autors.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados