Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Aprendre a ensenyar a escriure: un exemple de plantejament de tasques d'escriptura en la formació de docents de llengua

    1. [1] Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya
  • Localización: RESERCLE: Revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera, ISSN-e 2696-1210, Nº. 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: Resercle), págs. 26-41
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Escriure és una activitat complexa. Consegüentment, també és complex el procés d'ensenyament-aprenentatge de la composició escrita i, més encara, en segones llengües. La recerca ens aporta evidències sobre les dificultats amb què topen els aprenents a l'hora d'escriure, per una banda, i les dificultats que manifesten els docents a l'hora d'acompanyar-los, per l'altra. El repte, doncs, consisteix a reconèixer els obstacles que apareixen durant el procés d'escriptura i a saber fer emergir les estratègies necessàries per superar-los. En aquest marc, l'article presenta algunes idees clau sobre la did.ctica de l'escriptura des d'un vessant teoricopràctic, a partir de l'experie`ncia en la formació de docents de llengua. El dispositiu didàctic que es mostra se centra en el plantejament de tasques per aprendre a escriure i aporta reflexions dels futurs ensenyants a l'entorn de la didàctica de l'escriptura. En conclusió, l'article sosté que docents i aprenents participen del mateix objectiu quan es tracta d'ensenyar i aprendre a escriure, i aquesta assumpció és un convit a repensar el paper d'ambdós agents davant d'aquest repte.

    • English

      Writing is a complex activity. Consequently, the process of teaching and learning written composition, especially in second languages, is also complex. This research provides evidence, on the one hand, of the difficulties that learners face when writing, and, on the other, of the difficulties that teachers have when guiding their students. The challenge is thus to recognize the obstacles that arise during the writing process and to know how to bring out the strategies that are needed to overcome these obstacles. In this context, the paper presents some key ideas about teaching how to write from both a theoretical and a practical points of view, based on the experiences gained when training language teachers. The didactic device that is shown in this paper focuses on creating tasks in order to teach how to write and provides reflections for future teachers in the environment of the didactics of writing. In conclusion, the article argues that teachers and learners share the same goal when it comes to teaching and learning to write, and this assumption is an invitation to rethink the role of both agents in the face of this challenge.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno