Brasil
A l'article es descriu un experiment que utilitza materials versàtils i assequibles i productes d'ús domèstic per il·lustrar i discutir la disminució de la propietat col·ligativa de temperatura de congelació de les mescles. L'enfocament és interdisciplinari i contextualitzat i implica el treball cooperatiu, la qual cosa afavoreix el desenvolupament d'habilitats i competències que faciliten el procés d'ensenyament-aprenentatge, a més de motivar els participants. Aquesta proposta es va aplicar amb èxit en un grup de cinquanta estudiants i en un altre grup de cinquanta professors, tots d'ensenyament secundari de les escoles públiques de la ciutat i la regió de Campinas (São Paulo, Brasil).
This paper describes an accessible and versatile experiment that uses household materials and products to illustrate and discuss the colligative property of freezing temperature depression. The proposal involves context, interdisciplinary and collaborative work to enhance the development of skills and competencies that facilitate the teaching-learning process and motivate participants. This proposal has been successfully applied to a group of fifty students and another group of fifty teachers, all from public high schools of Campinas city and region (São Paulo, Brazil).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados