Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Valoració de l'ús del blog per treballar l’expressió escrita del català com a llengua addicional en universitats a l'exterior

    1. [1] Universitat Rovira i Virgili

      Universitat Rovira i Virgili

      Tarragona, España

    2. [2] Goethe-Universität Frankfurt
  • Localización: RESERCLE: Revista de la Societat d’Ensenyament i Recerca del Català com a Llengua Estrangera, ISSN-e 2696-1210, Nº. 2, 2021 (Ejemplar dedicado a: Resercle), págs. 28-45
  • Idioma: catalán
  • Enlaces
  • Resumen
    • Fa anys que s'utilitza el blog com a eina per al desenvolupament de l'expressió escrita a l'aula. Aquest article explora la percepció sobre l'escriptura en blogs per part de l'alumnat de català com a llengua addicional en sis universitats europees. Rere la implementació sistemàtica d'un projecte basat en l'escriptura d'entrades de blog que presenten el territori de l'alumnat a un públic catalanoparlant, es van recollir dades quantitatives i qualitatives de 39 estudiants a través d'un qüestionari. Els resultats mostren que els estudiants perceben l'ús del blog com a beneficiós en diversos aspectes: 1) com a complement de les classes regulars de llengua; 2) per aprendre i superar les dificultats en l'ús del lèxic i l'ortografia; i 3) per millorar la seva seguretat i autonomia en l'ús de la llengua mitjançant un sistema de correcció de doble versió. A més, hem obtingut i analitzat les valoracions respecte a la motivació derivada de la vinculació amb el projecte, ja que hi ha una correlació entre el seguiment del projecte per part dels estudiants i el seu aprofitament per a l'aprenentatge del català. Aquest estudi pilot, en definitiva, es presenta amb la intenció de suggerir propostes de millora per a la implementació de projectes d'escriptura electrònica a l'aula de català com a llengua addicional. 


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno