Tarragona, España
Fa anys que s'utilitza el blog com a eina per al desenvolupament de l'expressió escrita a l'aula. Aquest article explora la percepció sobre l'escriptura en blogs per part de l'alumnat de català com a llengua addicional en sis universitats europees. Rere la implementació sistemàtica d'un projecte basat en l'escriptura d'entrades de blog que presenten el territori de l'alumnat a un públic catalanoparlant, es van recollir dades quantitatives i qualitatives de 39 estudiants a través d'un qüestionari. Els resultats mostren que els estudiants perceben l'ús del blog com a beneficiós en diversos aspectes: 1) com a complement de les classes regulars de llengua; 2) per aprendre i superar les dificultats en l'ús del lèxic i l'ortografia; i 3) per millorar la seva seguretat i autonomia en l'ús de la llengua mitjançant un sistema de correcció de doble versió. A més, hem obtingut i analitzat les valoracions respecte a la motivació derivada de la vinculació amb el projecte, ja que hi ha una correlació entre el seguiment del projecte per part dels estudiants i el seu aprofitament per a l'aprenentatge del català. Aquest estudi pilot, en definitiva, es presenta amb la intenció de suggerir propostes de millora per a la implementació de projectes d'escriptura electrònica a l'aula de català com a llengua addicional.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados