Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Educar en el moment present: estudi de les percepcions dels futurs docents sobre un taller de mindfulness

  • Autores: Irene López Secanell, Jerónimo Méndez Cabrera
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 20, 2021, págs. 26-40
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Educating in the present moment: a study on the perceptions of future teachers about a mindfulness workshop
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      Aquest treball té l’objectiu d’analitzar les percepcions de futurs docents sobre un taller d’atenció plena desenvolupat durant la seva formació al Màster en Formació del Professorat de Secundària entre els anys 2018 i 2020. Pretenem conèixer quins són els beneficis immediats produïts arran de diferents pràctiques de mindfulness, així com les dificultats per aplicar aquesta tècnica. S’hi ha utilitzat una metodologia qualitativa mitjançant qüestionaris amb preguntes obertes enfocades a conèixer els canvis percebuts pels participants, les idees sobre la pràctica, possibles contratemps i propostes de millora del taller. Els resultats confirmen que els principals canvis fan referència a la relaxació, la reducció d’estrès, la millora en l’atenció i el coneixement d’un mateix. Amb relació als reptes pedagògics, es consideren la gestió del temps i la formació docent com dos dels punts més importants. Concloem que cal incloure tallers d’atenció plena dins de la formació del professorat, per tal que els docents puguin incorporar aquesta pràctica a les seves formes de vida i, consegüentment, ensenyar-la al seu alumnat.

    • English

      This paper examines the perceptions of future teachers about a mindfulness workshop carried out during their training in the master’s degree programme in Secondary School Teacher Training between 2018 and 2020. It is sought to understand what immediate benefits are produced by different mindfulness practices, and what difficulties arise in applying this technique. A qualitative methodology was used through questionnaires with open-ended questions focused on learning about the changes perceived by the participants, about their ideas with respect to the practice, and about potential setbacks and proposals for improving the workshop. The results confirm that the most important changes are related to relaxation, stress reduction, improved attention, and self-knowledge. Time management and teacher training are two of the most important pedagogical challenges. We conclude that mindfulness workshops are necessary in teacher training, so that teachers can incorporate this practice into their lifestyles and, consequently, teach it to their students.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno