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Resumen de Buying local food is not a question of attitude: an analysis of benefits and limitations

Begoña Peral Peral, Jorge Arenas Gaitán, Jesús Reina Arroyo

  • español

    Proposito – Este trabajo explora la intencion de compra de los productos locales. Partiendo del modelo de la Teoría del Comportamiento Planificado, estudiamos el efecto que los beneficios egoístas y altruistas y la influencia de las limitaciones contextuales y las propias limitaciones de las personas tienen en la intencion de compra de frutas y verduras frescas locales.

    Metodología – Utilizamos una muestra de 1.200 consumidores de una ciudad del sur de Europa para probar el modelo, utilizando modelos de ecuaciones estructurales con mínimos cuadrados parciales.

    Hallazgos – Aunque los beneficios egoístas tienen un efecto directo en la intencion de compra, los beneficios altruistas tienen un efecto total mucho mayor. Sorprendentemente, la actitud no influye en la intencion de compra.

    Originalidad – Este artículo proporciona nueva evidencia empírica de la influencia de los beneficios percibidos y las limitaciones personales en el consumo de alimentos locales.

  • English

    Purpose – This paper aims to explore the shopping intention of local products. Using the theory of planned behavior model, the authors study the effect of egoistic and altruistic benefits and the influence of contextual limitations and people’s own limitations on the intention to buy local fresh fruits and vegetables.

    Methodology – This paper uses a sample of 1,200 consumers of a south European city to test the model using a structural equation modeling technique with partial least squares.

    Findings – Although egoistic benefits have a direct effect on the shopping intention, altruistic benefits have a much higher total effect. Surprisingly, attitude does not influence shopping intention. This paper provides elements that favor the consumption of local products from a more global, social and sustainable perspective.

    Value – This paper provides new empirical evidence on the influence of perceived benefits and personal limitations on local food consumption.


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