Madrid, España
Se abordan los desajustes de las necesidadesformativas de la Formación Profesional (FP) enEspaña en el ciclo formativo de Realización deProyectos Audiovisuales y Espectáculos en relacióncon su entorno profesional durante la crisisde la COVID-19. Para ello se plantea una revisiónbibliográfica focalizada en las fuentes másactuales que atestigüen el impacto de la crisisen el sector audiovisual. A continuación, se ofrecenresultados sobre la situación actual de esteciclo y la adecuación formativa, el impacto dela crisis en el sector, las alternativas planteadasdurante los confinamientos obligatorios y lastendencias de la producción audiovisual actual.Como conclusiones se ofrece la naturaleza delos actuales desajustes formativos y se planteala necesidad de estudios desde las institucionespúblicas que permitan plantear una prospectivadel ciclo formativo.
The Communication addresses the newtraining needs of Vocational EducationTraining (VET) in Spain called AudiovisualProjects and Performances, that arose duringthe global pandemic and continue todayduring the Covid-19 crisis. To obtain thesedata, a bibliographic review on the mostcurrent sources that testify to the impact ofthe crisis in the live shows and audiovisualmedia productions sector is proposed. Next,results are offered on the current situation ofthis VET and emphasises the need to improvethe matching of training and education actionsto labour market needs. In addition, data isincluded on the economic impact on the culturalsector just as the alternatives proposed duringthe lockdown and the trends of the currentaudiovisual production industry. Withoutupdated education provided for students,integration into the labour market would bedifficult to achieve. As a conclusion after theanalysis, a review by the educational authoritiesis needed to improve the skills of the students.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados