The purpose of the study presented is to address the relationship that exists between linguistic and musical intelligences. A quantitative methodology was used, with a descriptive cross-sectional design. The sample consisted of 120 students belonging to Sub-level 2 of the Basic Elementary Education level of the Republic of Ecuador, aged between 6 and 8 years old. The instrument was applied in two stages: the first one did not consider physical activities in language teaching, while the second one did.. The data were collected using an estimation scale, and processed using the Statistical Package for the Social Sciences (SPSS). The results obtained indicate that participants tend to enjoy learning English more, when includes physical activities. Which indicates that this type of learning is meaningful and effective.
El estudio que se presenta tiene como propósito abordar la relación que existe entre las inteligencias lingüística y musical. Se empleó una metodología cuantitativa, con un diseño transversal de tipo descriptivo. La muestra estuvo compuesta por 120 estudiantes pertenecientes al Sub-nivel 2 del nivel de Educación Básica Elemental de la República del Ecuador, con edades comprendidas entre los 6 y 8 años de edad. Se aplicó el instrumento en dos etapas: en la primera no se consideraron actividades físicas en la enseñanza de idiomas, mientras que en la segunda sí se hizo. Los datos fueron recopilados al emplear una escala de estimación, y procesados empleando el Paquete Estadístico para las Ciencias Sociales (SPSS). Los resultados obtenidos indican que los participantes suelen disfrutar más del aprendizaje del inglés en el que se incluye actividades físicas. Lo que indica que el aprendizaje es significativo y efectivo.
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