Aquest article descriu l’adaptació de les activitats docents de l’Escola Superior de Música de Catalunya (Esmuc) al confinament instaurat per a la contenció de la covid-19, en termes de docència, tecnologia i recursos a disposició del professorat i l’alumnat. Es descriuen les eines digitals utilitzades per a la realització de les classes a distància durant el confinament, i l’impacte i efectes que aquesta adaptació tecnològica sobtada ha tingut en la docència i en els serveis. L’anàlisi del contingut de les enquestes realitzades al professorat i l’alumnat mostren les dificultats d’adaptació a l’entorn virtual, sobretot de les assignatures de conjunt instrumental, improvisació i instrument, per problemes tecnològics tals com el retard, la baixa qualitat de so, la manca de rang sonor, entre d’altres; els efectes psicològics derivats d’una situació límit com pot ser el confinament imposat i la desigualtat social de l’alumnat que s’evidencia en els problemes d’accés als recursos necessaris per a l’aprenentatge. Aquest estudi mostra la transformació digital que ha empès la covid-19 a l’Esmuc.
This article describes the adaptation of the teaching activities of the Escola Superior de Música de Catalunya (Esmuc) to the confinement established for the containment of COVID-19, in terms of teaching, Technology and resources available to teachers and the students. The digital tools used to conduct online classes during confinement are described, and the impact and effects that this sudden technological adaptation has had on teaching and services. The analysis of the content of the surveys carried out on teachers and students shows the difficulties of adapting to the virtual environment, especially the subjects of instrumental ensemble, improvisation and instrument, due to technological problems such as delay, low quality sound, lack of sound range, among others; the psychological effects arising from a borderline situation such as imposed confinement and social inequality of students which is evidenced in the problems of access to the resources needed for learning. This study shows the digital transformation that COVID-19 has pushed at Esmuc.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados