Marta Capllonch Bujosa, Montserrat Martín Horcajo, Francesc Buscà Donet, Jordi Calvo Lajusticia, Laia Cladellas, María Padrós Cuxart
The Innovation Group Consolidated in Teacher formative assessment and participatory (GIDAF)in the University of Barcelona, aims to promote systems and methodologies and sharedformative assessment in university teaching. It focuses on improving student learning processesand in the correction and adjustment of the subjects involved in various projects of the groupthrough strategies that promote student involvement in the system of appraisement, to achievecross-cutting competencies professional practice and lifelong learning. On this occasion, wepresent the results obtained from the analysis of the relationships established between the newteaching strategies and formative assessment in different studies and subjects of the initialtraining of teachers in different degrees.
El Grup d’Innovació Docent Consolidat en Avaluació Formativa i Participativa de la Universitatde Barcelona (GIDAF) pretén impulsar sistemes i metodologies d’avaluació formativa icompartida en la docència universitària. Se centra en la millora dels processos d’aprenentatge del’estudiant, així com en la correcció i l’ajustament de les assignatures implicades en el diferentsprojectes del grup, mitjançant estratègies que fomenten la implicació de l’alumnat en el sistemad’avaluació, per incidir en l’assoliment de competències transversals per a l’exercici professionali l’aprenentatge permanent. En aquesta ocasió, es presenten els resultats obtinguts de l’anàlisi deles relacions entre les noves estratègies docents i l’avaluació formativa en diferentsensenyaments i assignatures de la Formació inicial del Professorat en diferents titulacions.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados