Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Estratègies didàctiques per al desenvolupament de la L2 en el Grau en Mestre per a l’Educació Infantil

  • Autores: Isabel Marcillas Piquer, Vicent Brotons Rico, Maria Àngels Herrero Herrero, Francesc Xavier Miralles Martínez, Laura Ramos Marcillas
  • Localización: Memorias del Programa de Redes de investigación en docencia universitaria: Convocatoria 2021-22 / coord. por Rosana Satorre Cuerda, Asunción Menargues Marcilla, Rocío Díez Ros, Neus Pellín Buades, 2022, ISBN 978-84-09-45382-5, págs. 1671-1688
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • El marc legislatiu que regula i promou el plurilingüisme en el sistema educatiu valencià (Llei 4/2018) afirma que el professorat de la nostra comunitat ha sigut un element clau en la recuperació de la llengua pròpia i, a més, un referent pel que fa a les pràctiques educatives innovadores relacionades amb l’ensenyament-aprenentatge de llengües. No obstant això, hi ha dades demolingüístiques que confirmen que només un 30% n’és plenament competent en llengua valenciana.

      Conscients de la rellevància que adquireix la formació de futurs mestres, en aquest cas pel que fa a l’ensenyament-aprenentatge del valencià, especialment 1672 quan es tracta de la L2 del nostre alumnat, el professorat de l’assignatura Habilitats Comunicatives i Lectoescriptura en Català del 2n curs del Grau en Mestre d’Educació Infantil de la Universitat d’Alacant ha portat a terme diverses experiències pràctiques, de caràcter innovador, amb l’objectiu de millorar les actituds lingüístiques del nostre alumnat i desenvolupar-ne la competència oral en valencià necessària per afrontar amb èxit el seu paper com a mestres. S’hi han implementat pràctiques com el relat de vida lingüística, el podcast educatiu o la creació d’històries mitjançant l’app Story Dice. Altrament, s’hi ha emprat una metodologia que promou la voluntat de comunicar en L2.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno