Cordoba, España
Es escasa la investigación sobre las competencias necesarias para educar eficazmente en los primeros años de vida, y sobre los factores que influyen en la adquisición de una identidad docente de calidad para trabajar en Educación Infantil (EI). Los resultados de la presente revisión integradora apuntan que (1) el profesorado excelente de EI atiende a la diversidad de su alumnado, (2) las comunidades de práctica contribuyen a la adquisición de una identidad docente excelente, y (3) ciertas deficiencias en los programas de formación docente y determinados factores contextuales obstaculizan un desempeño docente excelente.
Relatively little research has been conducted on either the knowledge, skills, and attitudes needed to educate effectively in the early years, or the factors that influence acquisition of a high-quality professional identity among Early Childhood (EC) teachers. By synthesizing recent specialized research this integrative review has found that (1) high-quality EC teachers attend to diversity among children, (2) communities of practice contribute to acquisition of a high-quality EC teaching identity, and (3) weaknesses in Teacher Education programs and contextual factors hinder EC teachers’ high-quality performance. This study concludes by discussing practical implications and directions for future research.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados