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“I’m really not assessing the language”: EMI lecturers’ perceptions of their implicit and explicit assessment of students’ language production

  • Autores: María Dolores Rodríguez Melchor, Andrew Samuel Walsh
  • Localización: Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 44, 2022, págs. 345-368
  • Idioma: inglés
  • Enlaces
  • Resumen
    • español

      este estudio pretende explorar las actitudes y prácticas del profesoradouniversitario español hacia su uso del inglés como medio de instrucción (emI–English-medium instruction) y, en particular, su evaluación implícita y explícita de la producción en inglés del alumnado. La investigación se basa en una encuestainicial realizada entre el personal docente de una universidad de tamaño medioen madrid y en los resultados de dos grupos focales a posteriorique consistieronen una discusión estructurada de una hora sobre el tema. Los resultados seprocesaron con el software NVivo. Los participantes, tanto en la encuesta comoen los grupos focales, procedían de diversas disciplinas académicas y teníandistintos niveles de experiencia en la impartición de sus clases y su evaluación eninglés. Los hallazgos más significativos de la investigación se centraron en ladistinción entre la evaluación implícita y explícita del profesorado emIsobre eluso del inglés por parte del alumnado en sus trabajos y exámenes.

    • English

      This study aims to explore the attitudes and practices of Spanish universitylecturers towards their use of emI, and more specifically, their implicit andexplicit assessment of their students’ english production. The research is basedon an initial survey which was completed by teaching staff from a medium-sizeduniversity in madrid, as well as the findings of two subsequent focus groupsconsisting of a one-hour moderated discussion on the topic. The results werethen processed through NVivosoftware. The participants in both the survey andthe focus groups were drawn from a variety of academic disciplines and haddifferent levels of experience in delivering their classes and their assessment inenglish. The most significant findings of the research were centred on thedistinction between emIlecturers’ implicit and explicit assessment of theirstudents’ use of english in their assignments and exams.


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