Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Reading beyond comprehension: Critical literacy

    1. [1] Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

      Universidad de Las Palmas de Gran Canaria

      Gran Canaria, España

  • Localización: IX Jornadas Iberoamericanas de Innovación Educativa en el ámbito de las TIC y las TAC: InnoEducaTIC 2022, Las Palmas de Gran Canaria, 17 y 18 de noviembre de 2022 / Carlos Manuel Travieso González (ed. lit.), Santiago Tomás Pérez Suárez (ed. lit.), José Miguel Canino Rodríguez (ed. lit.), Jesús Bernardino Alonso Hernández (ed. lit.), Antonio Gabriel Ravelo García (ed. lit.), David Sánchez Rodríguez (ed. lit.), 2022, ISBN 978-84-09-41919-7, págs. 29-32
  • Idioma: español
  • Enlaces
  • Resumen
    • If the reading comprehension of our Spanish secondary students scarcely reaches the minimum required as reflected inthe Education and Training Monitor 2017, it may be time to question how our teachers read and instruct in such activity.Starting from the text as a knowledge-building structural center, we investigate the approach to it by a group of ten activeteachers through a reading activity. We propose a deep development of the complex reader process using aninterpretative critical approach also called in origin critical literacy.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno