Este artículo de investigación aborda la percepción de los estudiantes y docentes sobre el dominio de las competencias digitales en una institución de educación superior, en República Dominicana. La metodología utilizada fue la aplicación de una encuesta de 10 preguntas por cada grupo, con un enfoque descriptivo y cuantitativo. Contestaron 136 estudiantes y 33 docentes. Los estudiantes y docentes perciben que dominan las competencias digitales, el 95.6% de los estudiantes consideran que los docentes deben seguir formándose. Los docentes perciben que sus estudiantes deberán aprender sobre las competencias digitales vinculadas al ámbito académico. Se concluye que los docentes necesitan profundizar en competencias digitales más complejas para guiar a sus estudiantes.
This research article addresses the perception of students and teachers about the mastery of digital skills in a higher education institution in the Dominican Republic. The methodology used was the application of a survey of ten questions for each group, a descriptive and quantitative approach was applied. They answered This research article addresses the perception of students and teachers about the mastery of digital skills in a higher education institution in the Dominican Republic. The methodology used was the application of a survey of ten questions for each group, with a descriptive and quantitative approach. 136 students and thirty-three teachersanswered. Students and teachers perceive that they have mastered digital skills, 95.6% of students consider that teachers should continue training. Teachers perceive that their students should learn about digital skills linked to the academic field. It isconcluded that teachers need to delve into more complex digital skills to guide their students
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados