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El presente artículo se inscribe dentro de la reflexión sobre la serie de animación japonesa Hakuoki Shinsegumi Kitan (Idea Factory, 2010), una adaptación de una saga de videojuegos otome con el nombre Hakouki. La narrativa se sitúa en la era Edo donde la protagonista, Chizuru, se ve obligada a vestirse de hombre y vivir bajo las reglas de los miembros del Shinsengumi, una de las últimas fuerzas policiales del período del Shogunato Tokuwaga. A partir de un enfoque interdisciplinar, analizaremos cómo la animación de esta serie japonesa traduce y modeliza la cultura otaku a partir de tres componentes fundamentales: emoción, historia y estética.
This article is part of the reflection on the Japanese animated series Hakuoki Shinsegumi Kitan (Idea Factory, 2010), an adaptation of an otome video game saga with the name of Hakouki. The narrative places us in the Edo era where the protagonist, Chizuru, is forced to dress as a man and live under the rules of the members of the Shinsengumi, one of the last police forces of the Tokuwaga Shogunate period. From an interdisciplinary approach, we will analyze how the animation of this Japanese series translates and models otaku culture based on three fundamental components: emotion, history, and esthetics.
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