El presente artículo de reflexión es producto del Estudio de Políticas y Tendencias en Educación Superior realizado por la Fundación Universitaria Monserrate - Unimonserrate (2019) bajo el propósito de describir aquellos aspectos que persisten como tendencias en educación superior en Colombia, sobre la idea de que la coyuntura de la pandemia remarca o potencia tanto retos como tendencias que se vislumbraron con anterioridad en algunas políticas, normativas y referentes en educación superior, como es el caso del uso de la tecnología en educación
Fundación Universitaria Monserrate - Unimonserrate, during 2019, carried out a study of policies and trends in higher education as input for the design of the 2020-2025 Institutional Development Plan. The objective of the study was to identify the main policies in higher education in Colombia, crossing elements about the trends in higher education for Latin America and the Caribbean, which could be applicable or provide a direction of action for Unimonserrate. The elements found in the study, in addition to continuing in force, have been enhanced in different aspects as a consequence of the changes in the educational dynamics of the pandemic due to the implications of the use of technology, some of which are described in this article.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados