Avalíase a situación da Formación Profesional en Galicia perante o desafío da aplicación das Estratexias de Especialización Intelixente lanzado pola Comisión Europea para as rexións e Estados Membros no período de programación 2014-2020. A implantación dunha estratexia deste tipo constitúe unha condición ex-ante imposta desde a Unión Europa para a percepción de Fondos Estruturais. A través da análise sistémica proposta trátase de identificar o estado actual da Formación Profesional, como parte do Sistema Galego de Innovación. Con ese fin analízanse os diferentes ámbitos e espazos nos que esta estratexia de innovación inflúe neste nivel educativo (novas orientacións, creación de capacidades, oferta educativa de admisión, difusión do coñecemento, tarefas técnicas, etc.), contrastando os obxectivos perseguidos e os resultados observados. Tamén se analizan aspectos institucionais e organizacionais que inciden no deseño, aplicación e xestión das medidas e a súa posible incidencia nos sistemas produtivo e educativo, para o que se pon a atención nos centros de referencia, os Centros Integrados de Formación Profesional. As conclusións extraídas permiten formular recomendacións para afondar na implantación da Estratexia de Especialización Intelixente na Formación Profesional na Comunidade Autónoma de cara ao período de programación 2021-2027.
We assess the situation of Vocational Education and Training in Galicia to face the challenge of implementing the Smart Specialisation Strategies launched by the European Commission for the regions and Member States in the 2014-2020 programming period. The implementation of such a strategy is an ex-ante condition imposed by the European Union for the receipt of Structural Funds. Through the systemic analysis proposed, the aim is to identify the current state of Vocational Education and Training, as part of the Galician Innovation System. To this end, we analyze the different areas and spaces in which this innovation strategy influences this educational level (new orientations, capacity building, educational offer of admission, knowledge dissemination, technical tasks, etc.), contrasting the objectives pursued and the results observed. Institutional and organisational aspects that affect the design, implementation and management of the measures and their possible impact on the productive and educational systems are also analysed, for this reason, attention is focused on the reference centres, the Integrated Vocational Training Centres. The conclusions drawn make it possible to formulate recommendations for further implementation of the Smart Specialisation Strategy in Vocational Training in the Autonomous Community for the 2021-2027 programming period.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados