Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Sexisme i misogínia en l’esport

  • Autores: Loreto Chihuailaf, Rocío Concha López, Yasin Türk
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 21, 2022, págs. 21-35
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Sexism and misogyny in sports
  • Enlaces
  • Resumen
    • English

      The practice of sports is framed in an unequal reality to the detriment of women, both at recreational and professional levels. This has been validated and promoted by society through hegemonic cultural constructions that promote sexism among athletes, as well as through the sports institutions themselves and through the training of the specialized teachers in the field. That is why this study, which is part of a research project, aims to analyse the sexist attitude of physical education pedagogy students in the recreational and professional sports contexts, in the light of the gender variable. To achieve this purpose, a pilot questionnaire was addressed to eight students. The results showed that all the dimensions under study revealed sexist beliefs. It should be noted that in 86% of the dimensions, male respondents presented a greater sexist attitude than the female respondents, with the remaining percentage coinciding between genders. Consequently, it is essential to educate from a gender perspective.

    • català

      La pràctica esportiva s’inscriu en una realitat desigual en detriment de les dones, tant en l’àmbit recreatiu com en el professional. La societat ha permès i fomentat aquest escenari mitjançant construccions culturals hegemòniques que promouen el sexisme entre els esportistes, com també a través de les mateixes institucions esportives i de la formació dels docents especialitzats en la matèria. Per tot això, la finalitat d’aquest estudi, que forma part d’un projecte de recerca, és analitzar l’actitud sexista dels estudiants de pedagogia de l’educació física en contextos esportius professionals i recreatius, tenint en compte la variable de gènere. Per assolir aquest objectiu, es va adreçar un qüestionari pilot a vuitanta estudiants. D’acord amb els resultats, totes les dimensions tractades van revelar creences sexistes. Cal destacar que en el 86% de les dimensions els homes enquestats van mostrar una actitud més sexista que les dones, mentre que en el percentatge restant hi va haver coincidència entre els gèneres. La conclusió és que és fonamental educar des d’una perspectiva de gènere.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno