Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Mapping, un projecte STEAM inclusiu i transversal a segon d’ESO

  • Autores: Laia González Aragonès, Mercè Vila, Martí Vilardebò Miró
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 23, 2023, págs. 80-93
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Mapping, an inclusive transversal STEAM project in the 2nd year of compulsory secondary education
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      L’any 2022, a Manresa s’ha realitzat la primera edició de la Mobile Week amb l’objectiu d’apropar les tecnologies digitals a la ciutat. Des de l’Institut Guillem Catà, a partir del projecte «Magnet-UPC», vam proposar de participar-hi fent la projecció d’un mapping a la façana del centre cultural més gran de la ciutat, el Casino, situat al passeig de Pere III. Així, el dia 6 de maig es va poder dur a la pràctica fruit d’un treball amb l’alumnat de segon d’ESO des de les optatives de robòtica, de visual i plàstica i també de música. Per als nostres alumnes de segon d’ESO l’objectiu era fomentar la creativitat mitjançant tecnologies digitals. Metodològicament, vam seguir el treball conjunt STEAM (science, technology, engineering, arts and mathematics),que implica un treball cooperatiu des de diferents disciplines. El resultat ha estat un exercici rodó que ens ha permès explorar nous terrenys de la creativitat i l’aplicació tecnològica, i que ha repercutit clarament no només en l’entorn immediat de l’Institut sinó a tota la ciutat de Manresa. En conclusió, l’exercici ha esdevingut un veritable estímul a la creació i la recerca entre nois i noies que no en tenien pas experiències prèvies. I és per aquest motiu que ja estem pensant de repetir-lo milloradament el proper curs.

    • English

      In 2022, the first edition of the Mobile Week was held in Manresa with the aim of bringing digital technologies closer to the city. The Guillem Catà secondary school, in collaboration with Magnet-UPC’s project, participated in the initiative by projecting a mapped image on the façade of the Cultural Casino building, one of the most significant cultural centers in the city located in Pere III Avenue. On May 6, the students of the 2nd course of compulsory secondary education who were enrolled in the elective subjects of robotics, art and music carried out the projection. The ultimate goal of the project was to promote creativity among our second year students by using digital technologies. As far as methodology is concerned, the principles of the STEAM (science, technology, engineering, arts & mathematics) educational approach were followed, and cooperation between different disciplines stood at the center. The result was a multidisciplinary exercise which allowed us to explore our creativity and technological applications and which clearly had an impact on our secondary school as well as on the entire city of Manresa. In conclusion, the project was a veritable stimulus to the process of creation and research for the participants, who did not have any previous experience. Due to its success, our participation in future editions is guaranteed.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno