Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Actitud i compromís del professorat de formació viària per a la mobilitat segura al llarg de la vida

  • Autores: José Tello Sánchez
  • Localización: Revista catalana de pedagogia, ISSN 1695-5641, Nº. 25, 2024, págs. 75-96
  • Idioma: catalán
  • Títulos paralelos:
    • Attitude and commitment of road safety teachers to lifelong safe mobility
  • Enlaces
  • Resumen
    • català

      En el present estudi s’avalua l’impacte d’un curs basat en el model de canvi d’actituds sobre la capacitació del professorat de formació viària en el seu procés de desenvolupament competencial docent,que permeti una rèplica posterior en el seu alumnat. Es va mesurar la predisposició i el compromís amb l’ensenyament de la conducció segura, utilitzant un disseny d’investigació no experimental de tipus longitudinal de panell, i es van aplicar dos qüestionaris en el seu ambient natural. L’anàlisi de resultats mostra que el curs ofereix millores en la predisposició a l’ensenyament de la conducció segura i als seus compromisos, i s’observen millores significatives en els resultats de les dones, que succeeixen en tots els factors de motivació, compromís amb risc zero, convicció, ensenyament al control de la velocitat i,més accentuadament,en la transmissió de sentiments.Es demostra que les persones participants que han obtingut millors puntuacions en el qüestionari també han fet millors compromisos, i s’interpreta aquest fet com a positiu, ja que consolida l’estil de formació integral dissenyat per a una aplicabilitat adaptable de llarg a llarg de la vida al seu exercici professional.

    • English

      This study evaluates the impact of a course based on a model for changing attitudes regarding the training of road safety teachers in their teaching competence development process, allowing a subsequent replication in their students. To this end, the predisposition and commitment to teaching safe driving was measured, using a non-experimental research design of the longitudinal panel type, and applying two questionnaires in the teachers’ natural environment. The analysis of our results shows that the course provides improvements in the predisposition to teach safe driving and to the commitments that safe driving requires, observing significant improvements in the results of women with respect to all motivational factors, the commitment to zero risk, conviction, the teaching of speed control and, in a more pronounced way, the transmission of feelings. It has likewise been shown that the participants who obtained better scores in the questionnaire also showed better commitment, this fact being interpreted as positive since it helps to consolidate the comprehensive training style designed for adaptable lifelong applicability in the exercise of their profession.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno