The article shows the technology's effectiveness and reveals the students' readiness to use digital interactive projection media systems in educational and professional activities. The content of the interactive education process and its components are disclosed. The essence and significance of digital interactive projection media systems in teaching professional subjects are shown. As an example of digital interactive projection systems, an effective interactive software-technological complex based on SMART Board is shown, the interactive functions of the interactive SMART Board software created specifically for the educational space in teaching vocational subjects and the advantages of the interactivepanel in the educational space of a higher school are revealed. Ways of developing the teacher's professional competencies when using an interactive panel or blackboard in classes at a higher school are analyzed. The effectiveness of electronic textbooks,manuals electronic educational and methodological complexes, informative and reference multimedia publications, game educational and developmental publications, scientific research STEM centers, multimedia classes, virtual laboratories, virtual classes, etc. in teaching vocational subjects is shown
El artículo muestra la eficacia de la tecnología y revela la disposición de los estudiantes para utilizar sistemas de medios de proyección digitales interactivos en actividades educativas y profesionales. Se divulga el contenido del proceso educativo interactivo y sus componentes. Se muestra la esencia y la importancia de los sistemas de medios de proyección interactivos digitales en la enseñanza de materias profesionales. Como ejemplo de sistemas de proyección interactivos digitales, se muestra un efectivo complejo tecnológico-software interactivo basado en SMART Board, las funciones interactivas del software interactivo SMART Board creado específicamente para el espacio educativo en la enseñanza de materias vocacionales y las ventajas del panel interactivo en Se revela el espacio educativo de una escuela superior. Se analizan formas de desarrollar las competencias profesionales del docente al utilizar un panel o pizarra interactiva en las clases de una escuela superior. Se muestra la efectividad de los libros de texto electrónicos, manuales de complejos educativos y metodológicos electrónicos, publicaciones multimedia informativas y de referencia, publicaciones educativas y de desarrollo de juegos, centros de investigación científica STEM, clases multimedia ,laboratorios virtuales, clases virtuales, etc
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados