Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Black hope, white power: emancipation, reconstruction and the legacy of unequal schooling in the US South, 1861-1880
Ronald E. Butchart
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 46, Nº. 1-2, 2010 (Ejemplar dedicado a: Education and Inequality: Historical approaches to Schooling and Social Stratification), págs. 33-50
Remapping racial boundaries: teachers as border police and boundary transgressors in post-emancipation black education USA, 1861-1876
Ronald E. Butchart
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 43, Nº. 1, 2007 (Ejemplar dedicado a: Border and bounderies in the history of education / coord. por Craig S. Campbell, Geoffrey Sherington, Margaret Nancy White), págs. 61-78
Secondary Education and Emancipation: Secondary Schools for Freed Slaves in the American South, 1862-1875
Ronald E. Butchart, Amy F. Rolleri
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 40, Nº. Extra 1-2, 2004 (Ejemplar dedicado a: Secondary education : institutional, cultural and social history), págs. 157-181
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados