InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
A methodology for studying mathematics for teaching
Jill Adler
Recherches en didactique des mathématiques, ISSN 0246-9367, Vol. 29, Nº 1, 2009 (Ejemplar dedicado a: Methodologies for studying mathematics classrooms), págs. 33-58
The dilemma of transparency: Seeing and seeing through talk in the mathematics classroom
Jill Adler
Journal for research in mathematics education, ISSN 0021-8251, Vol. 30, Nº 1, 1999, págs. 47-64
Framework for analysing secondary mathematics teachers’ development of geometric reasoning
Shikha Takker, Iresha Gayani Ratnayake, Craig Pournara, Jill Adler
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education / coord. por Ceneida Fernández Verdú, Salvador Llinares Ciscar, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Núria Planas i Raig, Vol. 4, 2022 (Research Reports (Si – Z) · Oral Communications, Poster Presentations), ISBN 978-84-1302-178-2, págs. 83-90
Mathematics teachers’ interactions with resources through a language lens
Jill Adler, Núria Planas i Raig, Luc Trouche, Janine T. Remillard
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education / coord. por Ceneida Fernández Verdú, Salvador Llinares Ciscar, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Núria Planas i Raig, Vol. 1, 2022 (Plenary Lectures, Plenary Panel, Research Forums, Working Groups, Seminar, National Presentation), ISBN 978-84-1302-175-1, págs. 89-117
Teacher learning about exemplification in geometry through lesson study
Lisnet Mwadzaangati, Shikha Takker, Jill Adler
Proceedings of the 45th Conference of the International Group for the Psychology of Mathematics Education / coord. por Ceneida Fernández Verdú, Salvador Llinares Ciscar, Ángel Gutiérrez Rodríguez, Núria Planas i Raig, Vol. 3, 2022 (Research Reports Ja – Se), ISBN 978-84-1302-177-5, págs. 219-226
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados