InstitucionesPeriodo de publicación recogido
|
|
|
“French and the school are one” – the role of French in postcolonial Congolese education: memories of pupils
Karen Hulstaert
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 54, Nº. 6, 2018, págs. 822-836
The cult of order:: in search of underlying patterns of the colonial and neo-colonial “grammar of educationalisation” in the Belgian Congo. Exported school rituals and routines?
Sarah Van Ruyskensvelde, Karen Hulstaert, Marc Depaepe
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 53, Nº. Extra 1-2, 2017 (Ejemplar dedicado a: ISCHE 37 (Istanbul): culture and education), págs. 36-48
Demythologising the educational past: an attempt to assess the "power of education" in the Congo (DRC) with a nod to the history of interwar pedagogy in Catholic Flanders
Marc Depaepe, Karen Hulstaert
Paedagogica Historica: International journal of the history of education, ISSN 0030-9230, Vol. 51, Nº. Extra 1-2, 2015 (Ejemplar dedicado a: Education and power: historical perspectives / Jeroen J.H. Dekker (dir.), Iveta Kestere (ed. lit.), Zanda Rubene (ed. lit.), Irena Stonkuviene (ed. lit.)), págs. 11-29
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados