InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Linguistic risk-taking in second language learning: the case of French at a Canadian bilingual institution
Martine Rhéaume, Nikolay Slavkov, Jérémie Séror
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 54, Nº. 4, 2021, págs. 1214-1237
The Development of the Linguistic Risk-Taking Initiative at the University of Ottawa
Nikolay Slavkov, Jérémie Séror
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 75, Nº. 3, 2019, págs. 254-272
What is your ‘first’ language in bilingual Canada?: A study of language background profiling at publicly funded elementary schools across three provinces
Nikolay Slavkov
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 21, Nº. 1, 2018, págs. 20-37
Family language policy and school language choice: pathways to bilingualism and multilingualism in a Canadian context
Nikolay Slavkov
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 14, Nº. 4, 2017, págs. 378-400
Language attrition and reactivation in the context of bilingual first language acquisition
Nikolay Slavkov
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 18, Nº. 6, 2015, págs. 715-734
Imperfect(ive) variation: the case of Bulgarian
María Luisa Rivero, Nikolay Slavkov
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 150, 2014, págs. 232-277
The grammaticalization of 'big' situations: The IMF operator and perfective imperfects in Bulgarian
María Luisa Rivero, Ana Arregui, Nikolay Slavkov
Boundaries, phases and interfaces: case studies in honor of Violeta Demonte / Olga Fernández Soriano (ed. lit.), Elena Castroviejo Miró (ed. lit.), María Isabel Pérez Jiménez (ed. lit.), 2017, ISBN 978-90-272-5722-2, págs. 151-172
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados