L’aprenentatge basat en problemes no és una metodologia nova, de fet recull un discurs filosòfic antic, que amb les classes magistrals es pot haver perdut, en bona part, per l’exclusiva rellevància que s’ha donat als continguts, que ara els estudiants poden aconseguir amb facilitat des de qualsevol lloc gràcies a les tecnologies de la informació i comunicació, a través de portàtils, IPads, llibres electrònics o fins i tot telèfons mòbils. L’ABP recull uns principis sobre els quals es fonamenta un aprenentatge amb les característiques següents: reflexiu, crític i autònom, i on es torna el protagonisme a l’estudiant. Això no obstant, és en el professor expert i en el tutor en els quals recau la importància d’una bona tutorització i guia perquè l’estudiant aconsegueixi uns bons resultats d’aprenentatge.
págs. 25-42
págs. 43-47
págs. 49-55
págs. 57-62
págs. 63-69
págs. 71-79
págs. 83-87
El manual del tutor: la pedra angular de l'ABP
Pilar Avila Castells, Carme Arpí Miró, Alicia Baltasar Bagué, Bernat Serdà Ferrer
págs. 89-93
Exemple pràctic d'un manual del tutor
Concepció Fuentes Pumarola, David Ballester Ferrando, Neus Brugada Motjé, Josefina Patiño Masó, Jordi Doltra Centellas, Dolors Juvinyà Canal, Assumpció Picart Noguer, Josep Olivet Pujol
págs. 95-111
págs. 115-122
págs. 123-131
págs. 133-145
págs. 147-152
págs. 153-160
Relats de l'experiència en l'ABP
Pilar Avila Castells, Jordi Doltra Centellas, David Ballester Ferrando, Concepció Fuentes Pumarola
págs. 161-164
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados