Además de servir como entretenimiento y un buen canal de difusión de la información, las nuevas tecnologías también ofrecen ventajas pedagógicas y pueden resultar muy útiles para los formadores, bien como recurso didáctico o para fomentar los procesos de aprendizaje. Esta es la idea que defienden los autores coordinados por Orazio Miglino, Maria Luisa Nigrelli y Luigia Simona Sica tras analizar el uso de las nuevas tecnologías en escuelas, universidades y empresas de España, Reino Unido e Italia.
El manual está publicado en tres idiomas: castellano, inglés e italiano.
A més de servir com a entreteniment i un bon canal de difusió de la informació, les noves tecnologies també ofereixen avantatges pedagògics i poden resultar molt útils per als formadors, bé com a recurs didàctic o per fomentar els processos d'aprenentatge. Aquesta és la idea que defensen els autors coordinats per Orazio Miglino, Maria Luisa Nigrelli i Luigia Simona Sica després d'analitzar l'ús de les noves tecnologies en escoles, universitats i empreses d'Espanya, Regne Unit i Itàlia.
El manual està publicat en tres idiomes: castellà, anglès i italià.
New technologies apart from being utilized for entertainment and as a good channel for broadcasting information, it also offers pedagogic advantages and it turns out to be very useful for instructors, either in terms of educational resource or as a means to promote the apprenticeship process. This is the idea supported by the authors coordinated by Orazio Miglino, Maria Luisa Nigrelli and Luigia Simona Sica after analyzing the use of new technologies in Schools, Universities, and companies in Spain, United Kingdom and Italy. The guide is published in three languages: Spanish, English and Italian.
págs. 13-48
A classification scheme for using new technologies in educational practices: how to choose those most suitable
págs. 49-64
págs. 67-75
págs. 77-103
Trials with teachers in Great Britain Innovative practice and technology: training as creative synthesis
págs. 107-135
A training course in new learning technology for university teachers
Juana María Bretón-López, Soledad Quero Castellano, Cristina Botella Arbona, Rocío Herrero Riquelme, Rosa María Baños Rivera
págs. 137-155
págs. 157-188
Soledad Quero Castellano, Juana María Bretón-López, Rosa María Baños Rivera, Yolanda Vizcaíno, Cristina Botella Arbona
págs. 189-208
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados