Ha sido reseñado en:
Mireia Galindo Solé (res.)
Articles: Revista de didàctica de la llengua i de la literatura, ISSN 1133-9845, Nº. 79, 2018, págs. 80-81
Marc Royo (res.)
Treballs de sociolingüística catalana, ISSN-e 2013-9136, Núm. 29, 2019, págs. 203-206
Catalan Review: international journal of Catalan culture, ISSN 0213-5949, Vol. 33, 2019, págs. 159-161
Vanessa Bretxa, Llorenç Comajoan-Colomé & F. Xavier Vila, «Les veus del professorat: L’ensenyament i la gestió de les llengües a secundària»: Barcelona, Horsori, 2017, 161 pp.
Pere Comellas Casanova (res.)
Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 66, 2019, págs. 257-262
En una Catalunya cada cop més internacionalitzada, l’ús i l’aprenentatge de les llengües a l’escola és objecte de debat recurrent. Massa sovint, el soroll polític amaga la realitat sobre el terreny, la qual cosa fa que ens plantegem un nombre important d’interrogants: com és el dia a dia lingüístic als centres educatius? Funciona el model lingüístic escolar a Catalunya? Quines estratègies usen els docents per promoure el català? Ha canviat la manera d’ensenyar llengües a secundària? Aquestes i altres preguntes es tracten en aquest volum des d’una perspectiva que sovint té dificultats per fer-se sentir: la dels mateixos docents. Per això, es van entrevistar un seguit de professors i professores de secundària de diversos punts del país, perquè parlessin de llengües i d’educació des de la seva pròpia trajectòria vital. Els entrevistats, persones que fa anys que breguen amb la realitat del dia a dia “des de la trinxera”, van compartir amb els autors el capital que acumulen gràcies a la seva experiència de primera mà. Aquestes són les veu que trobareu dins del volum.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados