Este libro es el resultado de las aportaciones al I Congreso Internacional Intersección de Arte, Sociedad y Tecnología en la Innovación Musical, celebrado del 3 al 5 de septiembre de 2021 y organizado por la Universidad de Valladolid y el Instituto de Investigación Artística Katarina Gurska (IKG), dependiente de la Fundación Katarina Gurska para la Educación y la Cultura. Participaron destacados expertos en el ámbito de la investigación artística de vanguardia y de la musical, mentes inspiradoras del siglo XXI que producen conocimiento a través de estudios que se centran en la música como eje transversal e interdisciplinar: arte, espacio, percepción, performance, salud, educación y sociedad, entre otros. El libro, en formato monográfico, nos acerca a diferentes líneas de investigación vinculadas al ámbito de la cultura musical; conecta con entornos de la era digital, siempre desde una perspectiva transdisciplinar, e innova en pedagogías emergentes dentro del ámbito artístico, todo ello de la mano de prestigiosos profesores, científicos, investigadores y profesionales del mundo de la música.
This book It is the result of the contributions of international researchers to the 1st International Conference: Intersection of Art, Society and Technology in Musical Innovation, held from the 3rd to the 5th of September 2021 and organised by the University of Valladolid and the Katarina Gurska Institute for Artistic Research (IKG), the latter being a body dependent on the Katarina Gurska Foundation for Education and Culture. The event brought together leading researchers from the field of avant-garde artistic research, and musical research, inspiring minds of the 21st century who produce knowledge through researchers that focus on music as a transversal and interdisciplinary axis: art, space, perception, performance, health, education, and society, among others. The book, in monograph format, brings us closer to different lines of research linked to the field of musical culture, connects with environments of the digital era, always from a transdisciplinary perspective, innovates in emerging pedagogies within the artistic field, and all this from the hand of prestigious professors, scientists, researchers and professionals from the world of music.
Introduction. New paradigms for music research: Art, society and technology
Adolf Murillo i Ribes, Inés María Monreal Guerrero, Jesús Tejada, David Carabias Galindo
págs. 11-14
Towards a new paradigm for music research: Evidence from a research assemblage
págs. 15-50
Hypermusic: New musical practices at the crossroads of music, art and thought
págs. 51-74
Soundwalking: Between art and non-art
págs. 75-92
Exploring innovations within music education research
Ana Lucía Frega, Julian Brooks
págs. 93-112
págs. 113-128
In search for art’s relevance for itself: Artistic research and the aesthetic regime of art
págs. 129-144
págs. 145-164
Listener-centred sonification practice as transdisciplinary experimental artistic engagement
Jorge Boehringer, Marcin Pietruszewski, John M. Bowers, Bennet Hogg, Joseph Newbold, Gerriet K. Sharma, Tim Shaw, Paul Vickers
págs. 165-194
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados