Los desafíos sociales, económicos y medioambientales de las últimas décadas pueden explicar la creciente preocupación del sistema educativo por utilizar metodologías que puedan formar al alumnado frente a todos estos retos. En este contexto, la metodología del aprendizaje-servicio (ApS) se está erigiendo como un referente pedagógico que permite conectar con el compromiso cívico de mejorar el contexto del alumnado. Este libro analiza esta metodología, como un marco en el que se aplican otras metodologías y enfoques didácticos, donde el alumnado es protagonista activo de su proceso de aprendizaje. Analizando la metodología seguida durante seis cursos académicos en la asignatura de Marketing social y político, impartida en la Universidad Jaume I, el libro corrobora el valor del ApS como herramienta para relacionar diferentes etapas y niveles educativos con agentes (ONG, otras entidades sin ánimo de lucro, administraciones públicas...) vinculados a una causa social específica. Además, el libro muestra cómo el arte se convierte en un valioso instrumento de concienciación en cada una de las causas sociales tratadas por la asignatura.
Els desafiaments socials, econòmics i mediambientals de les últimes dècades poden explicar la creixent preocupació del sistema educatiu per fer servir metodologies que puguen formar l’alumnat davant tots aquests reptes. En aquest context, la metodologia de l’aprenentatge-servei (ApS) s’està erigint en un referent pedagògic que permet connectar amb el compromís cívic de millorar el context de l’alumnat. El llibre analitza aquesta metodologia, com a marc on s’apliquen altres metodologies i enfocaments didàctics, on l’alumnat és protagonista actiu del seu procés d’aprenentatge. Analitzant la metodologia seguida durant sis cursos acadèmics a l’assignatura Màrqueting social i polític, impartida a la Universitat Jaume I, el llibre corrobora la vàlua de l’ApS com a eina per relacionar diferents etapes i nivells educatius amb agents (ONG, altres entitats sense ànim de lucre, administracions públiques...) vinculats amb una determinada causa social. A més, el llibre mostra com l’art esdevé un valuós instrument de conscienciació en cadascuna de les causes socials tractades per l’assignatura.
págs. 17-21
La metodologia de l’aprenentatge-servei: delimitació conceptual, fases i principals resultats
Vicent Tortosa Edo, Sandra Miralles Armenteros, José Antonio Arias Centelles
págs. 25-37
págs. 39-48
págs. 49-60
Diversitat i discapacitat: educació inclusiva per a reduir l’exclusió dintre i fora de l’aula
págs. 61-71
El repte de l’educació ambiental a les aules: revisió de conceptes clau i metodologia per a abordar-la
págs. 73-86
Conjugant educació ambiental i ApS: resultats d’un projecte desenvolupat en un centre d’educació primària
págs. 135-141
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados