Compost segons tres eixos unificadors: Literatura, Arts escèniques i audiovisuals i Educació, aquest volum col·lectiu s'enquadra en l'àmbit dels memory studies i aborda els reptes actuals de les obres memorials en el seu potencial. Es proposa treure de l'oblit i difondre els passats traumàtics de diferents grups socials per afavorir el sentiment de pertinença a multiples identitats col·lectives, així com per promoure'n els diàlegs al voltant de les memòries sense preeminències.
Composé selon trois axes fédérateurs : Littérature ; Arts scéniques et audiovisuels ; Éducation, et s’encadrant dans les memory studies, ce volume collectif donne à lire des analyses qui se penchent sur les enjeux actuels des oeuvres mémorielles dans leur potentiel pour sortir de l’oubli et diffuser les passés traumatiques des différentes communautés et groupes sociaux, pour favoriser les sentiments d’identités collectives, et dans celui de promouvoir les dialogues de mémoires sans prééminence.
págs. 55-66
"Revenir à toi" (2021) de Léonor de Récondo. Magdalena vs Antigone et la mémoire multidirectionnelle
págs. 67-79
Jorge Semprún: Se taire pour, ainsi, dire
págs. 81-94
págs. 95-105
págs. 107-120
págs. 121-132
págs. 135-153
Literatura dramàtica i memòria: "La vida inventada de Godofredo Villa" de Sònia Alejo
págs. 155-170
Presoners: la correspondència entre l'oblit i la memòria
págs. 171-186
Comment raconter les massacres oubliés: stratégies d'adaptation mémorielle chez Alexandra Badea et Radu Jude
págs. 187-199
págs. 201-221
págs. 225-241
Los lugares de la memoria democrática como recurso para la educación en valores: algunos ejemplos en el Estado español
págs. 243-257
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados