Ayuda
Ir al contenido

Dialnet


Instruction and attitudes in EFL: a focus on recognition and production of conventional expressions

  • Autores: María José Arrufat Marques
  • Directores de la Tesis: Eva Alcón Soler (dir. tes.), María Pilar Safont Jordà (codir. tes.)
  • Lectura: En la Universitat Jaume I ( España ) en 2019
  • Idioma: inglés
  • Número de páginas: 557
  • Tribunal Calificador de la Tesis: Marta González-Lloret (presid.), Patricia Salazar Campillo (secret.), Elina Vilar Beltrán (voc.)
  • Programa de doctorado: Programa de Doctorado en Lenguas Aplicadas, Literatura y Traducción por la Universidad Jaume I de Castellón
  • Materias:
  • Enlaces
    • Tesis en acceso abierto en: TDX
  • Resumen
    • català

      Aquesta tesi investiga els efectes d’instrucció i actitud lingüístiques front la comprensió i producció d’expressions convencionals en un context EFL i baix la perspectiva de Skill Acquisition Theory. Les dades es recolliren tres vegades de 46 alumnes d’universitat amb un enfocament multi-method. Els resultats corroboraren l’efecte d’instrucció tant en reconeixement com producció d’expressions, i que va durar fins posttest però no delayed posttest. Aquesta tesi suporta resultats existents que demostren que els aprenents troben més fàcil reconèixer que produir expressions convencionals. No obstant, i contràriament al resultats existents en actituds lingüístiques, les actituds d’aquests participants no van canviar amb el temps. Aquest estudi presenta varies innovacions, incloent-hi investigar reconeixement i producció en un mateix estudi; estudiar expressions convencionals en un context d’anglès com a llengua estrangera; i explorar el desenvolupament d’actituds lingüístiques en el temps.

    • English

      This dissertation investigates the effects of instruction and language attitudes in the comprehension and production of conventional expressions in an EFL setting from a Skill Acquisition Theory perspective. Data from 46 senior-year university students were collected following a multi-method approach during one month with a pretest-posttest-delayed posttest design. Results reveal expected outcomes: instructional treatment seems to affect positively both recognition and production; and lasted through the posttest but did not until the delayed posttest. Previous research shows that learners find it easier to recognize conventional expressions rather than to produce them. The present dissertation attests to these findings. Interestingly, and contrary to previous research on language attitudes, participants' attitudes did not change over time. This study presents several innovations including: 1) investigating both recognition and production in the same study; 2) studying conventional expressions in an EFL setting; and 3) investigating the possible effect of language attitudes towards conventional expressions.


Fundación Dialnet

Dialnet Plus

  • Más información sobre Dialnet Plus

Opciones de compartir

Opciones de entorno