Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Multilingual pragmatic awareness in collaborative writing
Ignacio Martínez Buffa, María Pilar Safont Jordà
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 32, Nº. 3, 2023, págs. 421-442
Presentació del monogràfic «Retrat de l’educació multilingüe»
Laura Portolés, María Pilar Safont Jordà
Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 68, 2020, págs. 119-123
Pragmatic functions of formulaic speech in three different languages: A focus on early L3 learners of English
María Pilar Safont Jordà, Laura Portolés
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 4, Nº. 2, 2016, págs. 225-250
Early requestive development in consecutive third language learning
María Pilar Safont Jordà
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 8, Nº. 3, 2011, págs. 256-276
Refusal Strategies: a proposal from a sociopragmatic approach
Patricia Salazar Campillo, María Pilar Safont Jordà, Victoria Codina Espurz
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 8, 2009, págs. 139-150
Trilingüismo en la enseñanza.: Actitudes hacia la lengua minoritaria, la mayoritaria y la extranjera
María Pilar Safont Jordà
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 3, Nº. 3, 2006, págs. 226-230
Pragmatic Production of Third Language Learners of English: A Focus on Request Acts Modifiers
María Pilar Safont Jordà
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 2, Nº. 2, 2005, págs. 84-104
Towards a typology of modifiers for the speech act of requesting: a socio-pragmatic approach
Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor, María Pilar Safont Jordà
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 4, 2005, págs. 1-35
An analysis on EAP learners' pragmatic production: a focus on request forms
María Pilar Safont Jordà
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 8, 2004, págs. 23-39
Metapragmatic awareness and pragmatic production of third language learners of English: A focus on request acts realizations*1
María Pilar Safont Jordà
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 7, Nº. 1, 2003, págs. 43-68
Request in learner's dictionaries: Their role in foreign language users' pragmatic competence and meta-pragmatic awareness
María Pilar Safont Jordà, Mari Carmen Campoy Cubillo
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 3, 2002, págs. 139-156
María Pilar Safont Jordà
Rassegna Italiana di Linguistica Applicata, ISSN 0033-9725, Vol. 33, Nº 1, 2001, págs. 57-72
Occurrence of exhortative speech acts in ELT materials and natural speech data: a focus on request, suggestion and advice realisation strategies
Eva Alcón Soler, María Pilar Safont Jordà
Sell: studies in english language and linguistics, ISSN 1139-6520, Nº. 3, 2001, págs. 5-22
Some comments on the existing typologies of communication strategies: Its effect on the interpretation of empirical findings
María Pilar Safont Jordà
Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 2, 1996
Plurilingual Education in the Valencian Community
María Pilar Safont Jordà
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities / coord. por Josep Maria Cots Caimon, 2023, ISBN 978-84-9144-436-7, págs. 101-133
Pragmatic Translanguaging: Multilingual Practice in Adolescent Online Discourse
Richard Nightingale, María Pilar Safont Jordà
Investigating the Learning of Pragmatics across Ages and Contexts / coord. por Patricia Salazar Campillo, Victoria Codina Espurz, 2019, ISBN 978-90-04-40785-5, págs. 167-195
Introduction. Learning and Using Multiple Languages
María Pilar Safont Jordà, Laura Portolés
Learning and Using Multiple Languages. Current Findings from Research on Multilingualism / coord. por Laura Portolés; María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), 2015, ISBN 1-4438-7182-6
Pragmatic Awareness in Early Consecutive Third Language Learners
María Pilar Safont Jordà, Laura Portolés
Learning and Using Multiple Languages. Current Findings from Research on Multilingualism / coord. por Laura Portolés; María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), 2015, ISBN 1-4438-7182-6, págs. 218-237
Translanguaging and formulaic speech in the L3 classroom
Laura Portolés, María Pilar Safont Jordà
Comunicación, cognición, cibernétic@: actas / coord. por Ana Díaz Galán, María del Carmen Fumero Pérez, María Pilar Lojendio Quintero, Sally Frances Burgess, Eulalia Sosa Acevedo, Antonio Cano Ginés, 2014, ISBN 978-84-616-8680-3, págs. 409-422
The influence of bilingualism and the research method on third language learners’ refusals
Laura Portolés, María Pilar Safont Jordà
La lingüística aplicada en la era de la globalización / coord. por Lirian Astrid Ciro, Lídia Gallego Balsà, Rosa Mateu Serra; Àngels Llanes (dir.), 2013, ISBN 978-84-8409-593-4, págs. 88-95
Teaching pragmatics at the discourse level: the case of adjuncts to refusals
Eva Alcón Soler, María Pilar Safont Jordà, Laura Portolés
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell i Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 33-43
La importancia del bagaje lingüístico y cultural del estudiantado
María Pilar Safont Jordà
La universidad multilingüe / Eva Alcón Soler (ed. lit.), Francisco Michavila Pitarch (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-309-5461-2, págs. 149-166
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Alicia Martínez Flor, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 558-564
Un análisis de las actitudes lingüísticasen dos comunidades bilingües
David Lasagabaster Herrarte, María Pilar Safont Jordà
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 183-196
The use of grounders, disarmers, expanders and 'please' in third language learners' interaction
María Pilar Safont Jordà
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
The role of bilingualism in the use of request acts peripheral modification devices
María Pilar Safont Jordà
Bilingual socialization and bilingual language acquisition: proceedings from the Second International Symposium on Bilingualism : (University of Vigo, Galicia-Spain, October 23-26, 2002) / Anxo M. Lorenzo Suárez (aut.), Fernando Ramallo Fernández (aut.), Xoán Paulo Rodríguez Yáñez (aut.), 2005, ISBN 84-8158-280-8, págs. 343-368
The influence of explicit instruction in EFL learners' pragmatic production: a focus on request acts formulae
María Pilar Safont Jordà
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 1083-1095
Proficiency-level effects on English learner' pragmatic production: an analysis of request acts used by beginner and intermediate EFL learners
María Pilar Safont Jordà
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 221-230
María Pilar Safont Jordà, Mari Carmen Campoy Cubillo
Computer-mediated lexicography in the foreign language learning context / Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), 2004, ISBN 84-8021-473-2, págs. 9-11
Online multi- and bilingual dictionaries for bilingual learners of English: some food for thought
María Pilar Safont Jordà
Computer-mediated lexicography in the foreign language learning context / Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), 2004, ISBN 84-8021-473-2, págs. 115-122
The influence of explicit instruction in EFL learners' pragmatic production: a focus on request acts formulae
María Pilar Safont Jordà
Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2004, ISBN 84-9750-396-1, págs. 285-300
María Pilar Safont Jordà
AEDEAN. Proceedings of the 23rd International Conference: (León. 16th-18th December 1999) [Electronic resource], 2003
Online pragmatic input: a focus on request acts occurrence in NS and NNS oral corpora
María Pilar Safont Jordà, Mari Carmen Campoy Cubillo
Internet in languages for specific purposes and foreign language teaching / coord. por Jordi Piqué Angordans, María José Esteve Ramos, María Lluïsa Gea Valor, 2003, ISBN 978-84-8021-440-7, pág. 369
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 / Luis Iglesias Rábade (ed. lit.), Susana María Doval Suárez (ed. lit.), María Angeles Gómez González (ed. lit.), Elsa González Alvarez (ed. lit.), Andrew Rollings (ed. lit.), Antonio Álvarez Rodríguez (ed. lit.), Cristina Mourón Figueroa (ed. lit.), 2002, ISBN 84-9750-027-X, págs. 925-933
María Pilar Safont Jordà
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar / Frances M. Luttikhuizen (aut.), 2002, ISBN 84-475-2607-0, págs. 306-310
Análisis de la representación de los profesionales de la enseñanza de lengua inglesa en el nivel de educación secundaria: propuestas de mejora en los programas docentes en la titulación de filología inglesa
María Pilar Safont Jordà, Ester Usó Juan, Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, Ana Belén Fernández Guerra, Patricia Salazar Campillo
Docència universitària. Avanços recents: primera Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I / coord. por Francisco Juan García Bacete, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2001, ISBN 84-8021-342-6, págs. 173-182
Taxonomies of communication strategies: thirty years of controversial classifications and conceptualisations
María Pilar Safont Jordà
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas / coord. por Isabel de la Cruz Cabanillas, Vol. 1, 2001, ISBN 84-8138-427-5, págs. 137-144
Patricia Salazar Campillo, María Pilar Safont Jordà
Language learning in the foreign language classroom / coord. por Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, 2001, ISBN 84-8021-346-9, págs. 43-51
Developing learner autonomy in formal settings: the role of reflective teaching
Eva Alcón Soler, María Pilar Safont Jordà
Language learning in the foreign language classroom / coord. por Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, 2001, ISBN 84-8021-346-9, págs. 187-198
Examining requests used in the English for Academic Purposes classroom
María Pilar Safont Jordà
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes / Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-353-1, págs. 125-133
Mari Carmen Campoy Cubillo, María Pilar Safont Jordà
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 149
Pragmatic competence and foreign language instruction: a study on the use of request strategies by english adult learners
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource] / coord. por Ángel Mateos-Aparicio Martín-Albo, Silvia Molina Plaza, 2001, ISBN 9788469957097
María Pilar Safont Jordà
Teaching English in a Spanish setting / coord. por Hang Ferrer Mora, Barry Pennock-Speck, Patricia Bou Franch, Carmen Gregori Signes, María del Mar Martí Viaño, 2001, ISBN 84-370-5240-8, págs. 261-269
La atención a la forma a partir de la interacción oral: un estudio sobre la adquisición de las estructuras interrogativas
Eva Alcón Soler, María Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 49-54
(Non-) explicit instruction of interjections as phraseological units: analysing english and spanish as a foreign language textbooks
María Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo
El discurs prefabricat: Estudis de fraseologia teòrica i aplicada / coord. por Vicent Salvador i Liern, Adolf Piquer Vidal, 2000, ISBN 84-8021-332-9, págs. 285-291
Motivation and syllabus in the EAP classroom
María Pilar Safont Jordà
III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar / coord. por Frances Luttikhuizen, 2000, ISBN 84-475-2373-X, págs. 278-281
The role of motivation in the Business English classroom
María Pilar Safont Jordà, Patricia Salazar Campillo
Enfoques teóricos y prácticos de las lenguas aplicadas a las ciencias y a las tecnologías / coord. por Ana Bocanegra-Valle, María del Carmen Lario de Oñate, Paloma López Zurita, 1999, ISBN 84-89609-32-2, págs. 77-80
María Pilar Safont Jordà
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 24, 2011, págs. 297-300
Es reseña de:
Towards Multilingual Education. Basque Educational Research from an International Perspective
Jasone Cenoz
Bristol : Multilingual Matters, 2009
Learning and Using Multiple Languages. Current Findings from Research on Multilingualism
coord. por Laura Portolés; María Pilar Safont Jordà (ed. lit.)
Cambridge Scholars Publishing, 2015. ISBN 1-4438-7182-6
Discourse and language learning across L2 instructional settings
Eva Alcón Soler (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.)
Brill, 2012. ISBN 978-90-420-3584-3
Ha sido reseñado en:
"Discourse and Language Learning Across L2 Instructional Settings"
Amparo Lázaro Ibarrola (res.)
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 26, 2013, págs. 519-522
Achieving multilingualism: wills and ways : proceedings of the 1st International Conference on Multilingualism (ICOM)
Otilia Martí Arnándiz, María Pilar Safont Jordà
Universitat Jaume I, Publicacions, 2008. ISBN 978-84-8021-689-0
Computer-mediated lexicography in the foreign language learning context
Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2004. ISBN 84-8021-473-2
Oral skills: resources and proposals for the classroom
María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2002. ISBN 84-8021-385-X
Meta-pragmatic perspectives on L3 acquisition: analysing requests in the EAP context
María Pilar Safont Jordà
Tesis doctoral dirigida por Eva Alcón Soler (dir. tes.), Rosa María Manchón Ruiz (codir. tes.). Universitat Jaume I (2001).
Tesis doctoral dirigida por María Pilar Safont Jordà (dir. tes.), Laura Portolés (dir. tes.). Universitat Jaume I (2023).
Pragmatic awareness and engagement with language from a multilingual perspective
Tesis doctoral dirigida por María Pilar Safont Jordà (dir. tes.). Universitat Jaume I (2022).
Instruction and attitudes in EFL: a focus on recognition and production of conventional expressions
Tesis doctoral dirigida por Eva Alcón Soler (dir. tes.), María Pilar Safont Jordà (codir. tes.). Universitat Jaume I (2019).
The effect of out-of-school media contact on language attitudes in multilingual adolescents: A complex psycho-sociolinguistic system
Tesis doctoral dirigida por María Pilar Safont Jordà (dir. tes.). Universitat Jaume I (2016).
Early multilingualism: an analysis of pragmatic awareness and language attitudes in consecutive multilingual children
Tesis doctoral dirigida por María Pilar Safont Jordà (dir. tes.). Universitat Jaume I (2013).
Gender reality and offline pragmatic knowledge: efl learners' perception of request modifiers
Tesis doctoral dirigida por María Pilar Safont Jordà (dir. tes.). Universitat Jaume I (2010).
Pragmatics in English as a lingua franca: an analysis of request modifiers
Tesis doctoral dirigida por Eva Alcón Soler (dir. tes.), María Pilar Safont Jordà (dir. tes.). Universitat Jaume I (2008).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados