Foreign language instruction in the US: Making reading instruction communicative
págs. 15-32
Contrastive perspectives on the reliability of grammar testing: The case of the verb phrase in L2 English
págs. 33-48
Developing secondary students' comunicative competence: Politics and reality
págs. 49-68
págs. 69-84
Intercultural communicative competence: A step beyond communicative competence
págs. 85-102
Developing pragmatic competence in the EFL setting: The case of request in tourism texts
págs. 103-122
Practice opportunities and pragmatic change in a second language context: the case of request
págs. 123-138
Request in learner's dictionaries: Their role in foreign language users' pragmatic competence and meta-pragmatic awareness
págs. 139-156
págs. 157-172
Una forma de reducir la ansiedad en los exámenes orales de inglés como lengua extranjera: técnica de reevaluación positiva
págs. 173-186
Mental imagery: A tool to promote creativity in the FL classroom
págs. 187-202
Translators' English-Spanish metaphorical competence: Impact on the target system
págs. 203-218
págs. 219-234
The use of acronyms in nursing English: Implications for the development of communicative competence
págs. 235-248
págs. 249-258
Un ejemplo de estrategia retórica: la paradoja en el lenguaje publicitario
págs. 259-280
págs. 281-298
págs. 299-316
págs. 317-332
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados