Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Using audiovisual material to teach refusals from a discursive perspective: a research-based proposal
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Complutense Journal of English Studies, ISSN 2386-3935, Nº. 30, 2022, págs. 53-66
Ester Usó Juan
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 26, Nº. 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: Teaching second language pragmatics in the current era of globalization), págs. 213-237
Fostering learners’ (meta)pragmatic awareness through film analysis
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 14, nº. 1, 2021, págs. 85-111
Research methodologies in pragmatics: eliciting refusals to requests
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 11, 2011, págs. 47-88
Reading printed versus online texts. A study of EFL learners strategic reading behavior
Ester Usó Juan, María Noelia Ruiz Madrid
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 9, Nº. 2, 2009 (Ejemplar dedicado a: Approaches to English as a Foreign Language Reading Comprehension: Research and Pedagogy), págs. 59-79
Teaching intercultural communicative competence through the four skills
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 21, 2008 (Ejemplar dedicado a: Intercultural communication research / coord. por Victoria Guillén Nieto, Chelo Vargas Sierra), págs. 157-170
Learning how to Mitigate Request through an Explicit Pragmatics-Based Method
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, ISSN 1132-7332, Nº 17, 2008, págs. 253-272
Teaching learners to appropriately mitigate requests
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 62, Nº 4, 2008, págs. 349-357
Ester Usó Juan
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 90, Nº 2, 2006, págs. 210-227
Developing pragmatic competence in the EFL setting: The case of request in tourism texts
Ester Usó Juan, Patricia Salazar Campillo
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 3, 2002, págs. 103-122
Comprensión lectora en una segunda lengua: de la teoría e investigación a la práctica docente
Ester Usó Juan
La lectura en lengua extranjera / coord. por Yolanda Ruiz de Zarobe, Leyre Ruiz de Zarobe, 2019, ISBN 978-84-17667-59-7, págs. 192-218
Teaching an appropriate refusal behaviour in academic contexts
Ester Usó Juan
La investigación y al enseñanza aplicadas a las lenguas de especialidad y a la tecnología / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Josefa Contreras Fernández, Françoise Olmo Cazevieille, Hanna Skorczynska Sznajder, Inmaculada Tamarit Vallés, Debra Westall Pixton, 2011, ISBN 978-84-694-6226-3, págs. 417-423
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Alicia Martínez Flor, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 558-564
Making reading instruction communicative: a focus on theoretical and pedagogical issues
Ester Usó Juan
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 193-198
The delayed effects of instruction on EFL learners' pragmatic production of request
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Do EFL learners modify their requests when involved is spontaneous oral tasks?
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Fostering ESP learners' ability to communicate appropriately: An example based on softening requests
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 449-456
Teaching ESP learners´ pragmatic knowledge on suggestions: a focus on awareness and production activities
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Languages for academic and professional purposes in the 21st century university framework / coord. por Alejandro Curado Fuentes, María Mercedes Rico García, Juan Antonio Garrido Ardila, Rafael Alejo González, Patricia Edwards Rokowski, 2005, ISBN 84-7723-669-0, págs. 191-200
Integrating pragmatic competence within an esp university course: an approach based on the speech act of requesting
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005 / coord. por Marta Genís Pedra, Elena Orduna Nocito, David García-Ramos Gallego, 2005, ISBN 978-84-88957-54-2, págs. 515-527
The Presentation of pragmatics in current tourism texts: The speech acts of suggesting and advising
Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar / Frances M. Luttikhuizen (aut.), 2002, ISBN 84-475-2607-0, págs. 311-318
Análisis de la representación de los profesionales de la enseñanza de lengua inglesa en el nivel de educación secundaria: propuestas de mejora en los programas docentes en la titulación de filología inglesa
María Pilar Safont Jordà, Ester Usó Juan, Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, Ana Belén Fernández Guerra, Patricia Salazar Campillo
Docència universitària. Avanços recents: primera Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I / coord. por Francisco Juan García Bacete, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2001, ISBN 84-8021-342-6, págs. 173-182
The speech act of requesting in ESP materials
Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes / Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-353-1, págs. 95-105
Awareness as a methodological tool to enhance summarising skills: abridging a scientific text in a second language classroom
Ester Usó Juan, Juan Carlos Palmer Silveira
III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar / coord. por Frances Luttikhuizen, 2000, ISBN 84-475-2373-X, págs. 314-318
Hedging devices within the academic discourse in applied linguistics
Ester Usó Juan
Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje / coord. por Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Vol. 1, 2000 (Pragmática y análisis del discurso. Psicolingüística. Sociolingüística / coord. por Mercedes Fornés Guardia, Juan Manuel Molina Valero, Lorena Pérez Hernández), ISBN 84-699-3364-7, págs. 425-434
La publicidad subliminal y sus implicaciones pedagógicas.
Ester Usó Juan, Juan Carlos Palmer Silveira
Cuerpos en serie / Vicente José Benet Ferrando (ed. lit.), Eloísa Nos Aldás (ed. lit.), 1999, ISBN 978-84-8021-294-6, págs. 47-56
The schema theory model. ESP reading through activating content-based schemata
Ester Usó Juan
Enfoques teóricos y prácticos de las lenguas aplicadas a las ciencias y a las tecnologías / coord. por Ana Bocanegra-Valle, María del Carmen Lario de Oñate, Paloma López Zurita, 1999, ISBN 84-89609-32-2, págs. 421-425
Enhancing Reading and Writing Through Abridging Tasks
Ester Usó Juan, Juan Carlos Palmer Silveira
Lenguas para fines específicos (VI): investigación y enseñanza / coord. por Lina Sierra Ayala, Sebastián Barrueco García, Esther Hernández Hernández, 1999, ISBN 84-89383-53-7, págs. 267-274
Subgéneros del discurso publicitario en la prensa inglesa
Ester Usó Juan
Intertextualitat i recepció / coord. por Lluís Meseguer, María Luisa Villanueva, 1998, ISBN 84-8021-238-1, págs. 361-372
Pedagogical reflections on learning languages in instructed settings
Ester Usó Juan, María Noelia Ruiz Madrid
Cambridge Scholars Publishing. ISBN 1-84718-041-8
Ha sido reseñado en:
Starting English for tourism studies
Ester Usó Juan, Inmaculada Fortanet Gómez, Ana María Saorín Iborra
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2004. ISBN 84-8021-488-0
Pragmatic competence and foreign language teaching
Alicia Martínez Flor (ed. lit.), Ester Usó Juan (ed. lit.), Ana Belén Fernández Guerra
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2003. ISBN 84-8021-416-3
Basic English: grammar practice for university students. Answer key
Vicent Barberà Manrique, Ester Usó Juan
Universitat Jaume I, 1998. ISBN 84-8021-235-7
Basic english: grammar practice for university students
Ester Usó Juan, Vicent Barberà Manrique
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 1998. ISBN 84-8021-234-9
Ester Usó Juan
Tesis doctoral dirigida por Victoria Codina Espurz (dir. tes.). Universitat Jaume I (2003).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados