Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
The interface between proficiency and pragmatics: A study on compliment responses
Athenea Botey Riaza, Júlia Barón Parés, Alicia Martínez Flor
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Vol. 22, Nº. 1, 2023, págs. 181-203
Using audiovisual material to teach refusals from a discursive perspective: a research-based proposal
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Complutense Journal of English Studies, ISSN 2386-3935, Nº. 30, 2022, págs. 53-66
Teaching the pragmatics of English as an international language: A focus on pragmatic markers
Ester Ariadna Sánchez Hernández, Alicia Martínez Flor
Language teaching research, ISSN 1362-1688, Vol. 26, Nº. 2, 2022 (Ejemplar dedicado a: Teaching second language pragmatics in the current era of globalization), págs. 256-278
Fostering learners’ (meta)pragmatic awareness through film analysis
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 14, nº. 1, 2021, págs. 85-111
Teaching apology formulas at the discourse level: Are instructional effects maintained over time?
Alicia Martínez Flor
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 16, 2016, págs. 13-48
The role of politeness in apology sequences: how to maintain harmony between speakers
Alicia Martínez Flor, Vicente Beltrán Palanques
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 14, 2014, págs. 43-66
Alicia Martínez Flor, Vicente Beltrán Palanques
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 11, 2013, págs. 41-67
Research methodologies in pragmatics: eliciting refusals to requests
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 11, 2011, págs. 47-88
The use and function of "please" in learners' oral requestive behaviour: a pragmatic analysis
Alicia Martínez Flor
Journal of English Studies, ISSN 1576-6357, Nº 7, 2009, págs. 35-54
Conocimientos y registros clínicos en el paciente con trauma craneoencefálico
María Azucena Silva, Diana Paola Mojica Guerrero, Tatiana Margarita Reyes Fajardo, Alicia Martínez Flor, Karin Garnica Lagos, Sandra Urquijo, Deisy Yaneth Correa Antolínez, Sandy Acevedo
Revista Ciencia y Cuidado, ISSN-e 2322-7028, ISSN 1794-9831, Vol. 6, Nº. 1, 2009, págs. 38-43
Teaching intercultural communicative competence through the four skills
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 21, 2008 (Ejemplar dedicado a: Intercultural communication research / coord. por Victoria Guillén Nieto, Chelo Vargas Sierra), págs. 157-170
Learning how to Mitigate Request through an Explicit Pragmatics-Based Method
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Babel A.F.I.A.L.: Aspectos de filología inglesa y alemana, ISSN 1132-7332, Nº 17, 2008, págs. 253-272
Teaching learners to appropriately mitigate requests
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
ELT journal: An international journal for teachers of English to speakers of other languages, ISSN 0951-0893, Vol. 62, Nº 4, 2008, págs. 349-357
The interactive effects of pragmatic-eliciting tasks and pragmatic instruction
Yoshinori Fukuya, Alicia Martínez Flor
Foreign language annals, ISSN 0015-718X, Vol. 41, Nº. 3, 2008, págs. 478-500
Alicia Martínez Flor
Revista Canaria de Estudios Ingleses, ISSN 0211-5913, Nº 55, 2007, págs. 167-180
Learners' use of request modifiers across two University ESP disciplines
Alicia Martínez Flor
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 12, 2006, págs. 23-41
Task effects on EFL learnes' production of suggestions: a focus on elicited phone messages and emails
Alicia Martínez Flor
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, Nº 33, 2006, págs. 47-64
Is teaching how to "suggest" a good "suggestion"?: an empirical study based on EFL learners' accuracy and appropriateness when making suggestions
Alicia Martínez Flor, Ana Belén Fernández Guerra
Porta Linguarum: revista internacional de didáctica de las lenguas extranjeras, ISSN 1697-7467, Nº. 5, 2006, págs. 91-108
A theoretical review of the speech act of suggesting: towards a taxonomy for its use in FLT
Alicia Martínez Flor
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 18, 2005, págs. 167-187
Towards a typology of modifiers for the speech act of requesting: a socio-pragmatic approach
Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor, María Pilar Safont Jordà
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 4, 2005, págs. 1-35
Requests in films and in efl textbooks: a comparison
Ana Belén Fernández Guerra, Alicia Martínez Flor
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 4, 2003, págs. 17-34
An analysis of request production by university and secondary school EFL students
Alicia Martínez Flor
ES: Revista de filología inglesa, ISSN 0210-9689, Nº. 25, 2003-2004, págs. 167-182
Non-native speakers' production of advice acts: the effects of proficiency
Alicia Martínez Flor
RAEL: revista electrónica de lingüística aplicada, ISSN 1885-9089, Nº. 2, 2003 (Ejemplar dedicado a: [Es la versión electrónica del número 16 de la Revista española de lingüística aplicada]), págs. 139-153
Non-native speakers' production of advice acts: the effects of proficiency
Alicia Martínez Flor
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 16, 2003, págs. 139-153
Input in the EFT Setting: focus on the teachers' awareness and use of requests, suggestions and advice acts
Alicia Martínez Flor
VIAL, Vigo international journal of applied linguistics, ISSN 1697-0381, Nº. 0, 2003, págs. 73-102
Coursebooks and films in foreing language teaching: a pragmatic approach
Alicia Martínez Flor, Ana Belén Fernández Guerra
Sell: studies in english language and linguistics, ISSN 1139-6520, Nº. 4, 2002, págs. 181-206
Does language learners benefit from classroom interaction?
Alicia Martínez Flor
Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 5, 1999-2000
Paralelismos y diferencias temáticas entre la obra del joven Goethe y su época clásica
Alicia Martínez Flor
Fòrum de Recerca, ISSN-e 1139-5486, Nº. 2, 1996
Audio-visual material and Second Language Acquisition courses: an analysis for English Philology / English Studies
María Luz Celaya Villanueva, Alicia Martínez Flor, Marian Amengual Pizarro
45th AEDEAN Conference: Facultad de Filosofía y Letras Universidad de Extremadura, november 16,18 2022 Cáceres, 2022, págs. 164-166
How to say “no” politely: Instructional effects in the ESP setting
Alicia Martínez Flor
La investigación y al enseñanza aplicadas a las lenguas de especialidad y a la tecnología / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Josefa Contreras Fernández, Françoise Olmo Cazevieille, Hanna Skorczynska Sznajder, Inmaculada Tamarit Vallés, Debra Westall Pixton, 2011, ISBN 978-84-694-6226-3, págs. 357-363
Alicia Martínez Flor
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 536-544
María Pilar Safont Jordà, Eva Alcón Soler, Victoria Codina Espurz, Ana Belén Fernández Guerra, Alicia Martínez Flor, Patricia Salazar Campillo, Ester Usó Juan
Projectes d'innovació educativa de la convocatòria 2009/10: actes de la IX Jornada de Millora Educativa de l’UJI i XI Jornada sobre aprenentatge cooperatiu / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2011, ISBN 978-84-695-0300-3, págs. 558-564
How to integrate the four skills in the EFL syllabus: a pedagogical proposal
Alicia Martínez Flor
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 243-252
Analysing english native speakers' use of request modification devices during a role-play activity
Elina Vilar Beltrán, Alicia Martínez Flor
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 199-205
Politeness in Service Encounters: Teaching Suggestions from a Communicative Perspective
Alicia Martínez Flor
Approaches to Specialised Discourse in Higher Education and Professional Contexts / coord. por Alejandro Blas Curado Fuentes, Patricia Edwards Rokowski, María Mercedes Rico García, 2007, ISBN 9781847183392, págs. 38-57
The delayed effects of instruction on EFL learners' pragmatic production of request
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Do EFL learners modify their requests when involved is spontaneous oral tasks?
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Pedagogical intervention to develop learners' production of downgraders when suggesting
Alicia Martínez Flor
Proceedings of the 30th International AEDEAN Conference: [electronic resource] / María Losada Friend (ed. lit.), Pilar Ron Vaz (ed. lit.), Sonia Hernández Santano (ed. lit.), Jorge Casanova García (ed. lit.), 2007, ISBN 978-84-96826-31-1
Fostering ESP learners' ability to communicate appropriately: An example based on softening requests
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 449-456
The acquisition of pragmatic competence in instructed settings: an análisis Of requests and suggestions in english for industrial engineering
Alicia Martínez Flor
Adquisición y enseñanza de lenguas en contextos plurilingües: ensayos y propuestas aplicadas / coord. por Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, Joana Salazar Noguera, 2006, ISBN 84-7632-960-1, págs. 109-120
Alicia Martínez Flor, Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid
Formació del professorat davant la convergència europea / Leonor Lapeña Barrachina (ed. lit.), Miguel Ángel Fortea Bagán (ed. lit.), 2006, ISBN 84-8021-536-4
Focusing on comprehension and use of exhortative speech acts by foreing language learners of English
Alicia Martínez Flor
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 1169-1180
Teaching ESP learners´ pragmatic knowledge on suggestions: a focus on awareness and production activities
Alicia Martínez Flor, Ester Usó Juan
Languages for academic and professional purposes in the 21st century university framework / coord. por Alejandro Curado Fuentes, María Mercedes Rico García, Juan Antonio Garrido Ardila, Rafael Alejo González, Patricia Edwards Rokowski, 2005, ISBN 84-7723-669-0, págs. 191-200
Integrating pragmatic competence within an esp university course: an approach based on the speech act of requesting
Ester Usó Juan, Alicia Martínez Flor
Panorama de las lenguas en enseñanza superior: ACLES 2005 : 19, 20 y 21 de mayo 2005 / coord. por Marta Genís Pedra, Elena Orduna Nocito, David García-Ramos Gallego, 2005, ISBN 978-84-88957-54-2, págs. 515-527
Mediating strategies and learners' perception of pragmatic knowledge on requests
Eva Alcón Soler, Alicia Martínez Flor
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 67-74
Using internet resources in the English for computer science classroom: a comprehensive classification
María Noelia Ruiz Madrid, Begoña Bellés Fortuño, Alicia Martínez Flor
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 313-322
Learners' use of the speech act of suggesting in the university academic context
Alicia Martínez Flor
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
Making the most of internet resources in the english for computer science classroom: a preliminary study
Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid, Alicia Martínez Flor
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
Focusing on comprehension and use of exhortative speech acts by foreign language learners of english
Alicia Martínez Flor
Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2004, ISBN 84-9750-396-1, págs. 379-390
Segundas lenguas. Adquisición en el aula. Carmen Muñoz (ed.)
Alicia Martínez Flor
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 6, 2003, págs. 166-169
Es reseña de:
Segundas lenguas: adquisición en el aula
Barcelona: Ariel. ISBN 84-344-8240-1
Investigating Pragmatics in Foreign Language Learning, Teaching and Testing
Eva Alcón Soler (ed. lit.), Alicia Martínez Flor
Multilingual Matters, 2008. ISBN 9781847690845
Ha sido reseñado en:
Gila A. Schauer (res.)
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 31, Nº 2, 2010, págs. 313-316
Júlia Barón Parés (res.)
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 23, 2010, págs. 327-330
Pragmatic competence and foreign language teaching
Alicia Martínez Flor (ed. lit.), Ester Usó Juan (ed. lit.), Ana Belén Fernández Guerra
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2003. ISBN 84-8021-416-3
The effect of instruction on the development of pragmatic competence in the English as a foreign language context: a study based on suggestions
Alicia Martínez Flor
Tesis doctoral dirigida por Eva Alcón Soler (dir. tes.). Universitat Jaume I (2005).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados