Instituciones
Área de conocimientoIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Visual diversity in the English classroom: a successful exam paper adaptation. A case study
Ana Isabel Martínez Hernández, Begoña Bellés Fortuño
Pragmalinguistica, ISSN 1133-682X, Nº 32, 2024, págs. 311-328
Improving Clinical Communication: a qualitative study on the Informed Consent
Isabel García Izquierdo, Begoña Bellés Fortuño
Revista de lingüística y lenguas aplicadas, ISSN 1886-2438, Nº. 19, 2024, págs. 71-83
Accommodating the syllabus to visually impaired students in the English language classroom: challenges and concerns.
Ana Isabel Martínez Hernández, Begoña Bellés Fortuño
IJES: international journal of English studies, ISSN 1578-7044, ISSN-e 1989-6131, Vol. 21, Nº. 1, 2021 (Ejemplar dedicado a: Open Issue), págs. 75-92
CLIL and e-learning environments: The role of Google My Mapsandstudents’ written performancein Classical History
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño
Verbeia. Monográfico: Journal of English and Spanish studies= revista de estudios filológicos, ISSN 2531-0542, Nº. 5, 2021 (Ejemplar dedicado a: Investigación en torno a las tecnologías de la información y de las comunicaciones en el engoque aprendizaje integrado de contenidos y lenguas extranjeras (AICLE)), págs. 26-56
The use of Wordclouds for vocabulary retention in the English for Psychology classroom
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández
The EuroCALL Review, ISSN-e 1695-2618, Vol. 28, Nº. 2, 2020, págs. 64-77
Begoña Bellés Fortuño
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 11, Vol. 1, 2019, pág. 1
Deborah S. Schiffrin (1951-2017): In Memoriam
Begoña Bellés Fortuño
Nexus, ISSN-e 1697-4646, Nº. 2, 2018, págs. 38-40
Teaching english pronunciation with OERs: the case of Voki
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 30, 2018, págs. 57-80
Academic discourse markers: A contrastive analysis of the discourse marker thenin English and Spanish lectures
Begoña Bellés Fortuño
Verbeia: Journal of English and Spanish Studies = revista de estudios filológicos, ISSN-e 2444-1333, Nº. 1, 2016, págs. 57-78
The Power of Words: Marcus Antonius' Funeral Oration in Shakespeare's Julius Caesar
Begoña Bellés Fortuño
Potestas: Religión, poder y monarquía. Revista del Grupo Europeo de Investigación Histórica, ISSN 1888-9867, Nº. 6, 2013, págs. 27-44
Spoken academic discourse: an approach to research on lectures
Begoña Bellés Fortuño, Inmaculada Fortanet Gómez
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. Extra 1, 2005 (Ejemplar dedicado a: Lingüística), págs. 161-178
Adrián Pla Ánge, Begoña Bellés Fortuño
Aprendizaje 4.0: inteligencia artificial, redes sociales y rol docente en la era digital / coord. por Olga Buzón-García, María del Carmen Romero García, 2024, ISBN 978-84-1070-058-1, págs. 736-757
The international classroom in a CLIL setting: The case of tourism
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño
Investigación e innovación en lengua extranjera: Una perspectiva global / coord. por Juan Ramón Guijarro Ojeda, Raúl Ruiz Cecilia, 2022, ISBN 9788419071880, págs. 429-452
Lengua y Contenido: El desafío en el aula universitaria de Ciencias
Begoña Bellés Fortuño, Ana Isabel Martínez Hernández, Lucía Bellés Calvera, Adrián Mota Babiloni
IX Congreso Internacional Multidisciplinar de Investigación Educativa 1 y 2 de Julio 2021: Libro de actas #CIMIE21, 2021, págs. 1-6
Enhancing the writing competence in the Medicine classroom with online tools:: Bombay TV
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño
Edunovatic 2017. Conference proceedings: 2nd Virtual International Conference on Education, Innovation and ICT. 12 - 14 December, 2017 / coord. por Alfredo Pina Calafi, Marta Soler, Antonio José Meneses Osório, Consuelo García de la Torre, Mari Carmen Caldeiro Pedreira, Pilar Uribe Sepúlveda, Cesar Martín Agurto Castillo; Roberta Dall Agnese da Costa (aut.), 2018, ISBN 978-94-92805-02-7, págs. 280-286
Written corrective feedback with online tools in the Medicine classroom:: Bombay TV
Lucía Bellés Calvera, Begoña Bellés Fortuño
Transforming education for a changing world / Camilo López García (ed. lit.), Jesús Manso Ayuso (ed. lit.), 2018, ISBN 978-94-92805-03-4, págs. 106-119
European Higher Education language requeriments: English as a vehicular language in the content subject classroom
Begoña Bellés Fortuño, Coré Ferrer Alcantud
Beyond the universe of languages for specific purposes: the 21st century perspective / coord. por Mary Frances Litzler, Jesús García Laborda, Cristina Tejedor Martínez, 2016, ISBN 978-84-16599-83-7, págs. 45-48
Designing a syllabus: english for medicine in the EHEA, employability in mind
Begoña Bellés Fortuño, Inna Kozlova
La lingüística aplicada en la era de la globalización / coord. por Lirian Astrid Ciro, Lídia Gallego Balsà, Rosa Mateu Serra; Àngels Llanes (dir.), 2013, ISBN 978-84-8409-593-4, págs. 253-259
Begoña Bellés Fortuño, Mercedes Querol Julián
Constructing Interpersonality: Multiple Perspectives on Written Academic Genres / coord. por Rosa Lorés Sanz, María Pilar Mur Dueñas, Enrique Lafuente Millán, 2010, ISBN 9781443819817, págs. 83-98
Spoken academic corpora applied to language teaching and research: towards a multimodal approach
Begoña Bellés Fortuño
A survey of corpus-based research / coord. por Pascual Cantos Gómez, Aquilino Sánchez Pérez, 2009, ISBN 978-84-692-2198-3, págs. 906-919
Pragmatic Markers in Academic Discourse: The Cases of well and the Spanish Counterparts bien and bueno
Begoña Bellés Fortuño, Inmaculada Fortanet Gómez
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 280-304
La movilidad de los titulados de la UJI: estancias en prácticas internacionales a través del programa Leonardo da Vinci
María Isabel Beas Collado, Irma Mulet Vilar, María Elena Baynat Monreal, Begoña Bellés Fortuño, Mª Carmen Monfort Manero, Mª Pilar Álvarez Saenz
De los proyectos de convergencia a la realidad de los nuevos títulos / Miguel Cerezo García (ed. lit.), 2008, ISBN 978-84-8021-679-1
Spoken academic discourse: the effects of students' participation in north-american and british lectures. A comparative study
Begoña Bellés Fortuño
Discurso y sociedad II: nuevas contribuciones al estudio de la lengua en contexto social / coord. por José Luis Blas Arroyo, Manuela Casanova Ávalos, Mónica Velando Casanova, Javier Vellón Lahoz, 2008, ISBN 978-84-8021-661-1, págs. 151-162
Observation in compiling corpora: What for?
Begoña Bellés Fortuño
Researching and teaching specialized languages: New contexts, new challenges / coord. por Purificación Sánchez Hernández, Pascual F. Pérez Paredes, Pilar Aguado Jiménez, Raquel Criado, 2008, ISBN 978-84-691-5718-3, págs. 14-24
American and British lectures, a contrastive analysis:: the use of I think and Let me as discourse markers
Begoña Bellés Fortuño
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Alicia Martínez Flor, Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid
Formació del professorat davant la convergència europea / Leonor Lapeña Barrachina (ed. lit.), Miguel Ángel Fortea Bagán (ed. lit.), 2006, ISBN 84-8021-536-4
Metaphorical Language in the Internet Discourse of Computer Advertisements
Begoña Bellés Fortuño
Cognitive and Discourse Approaches to Metaphor and Metonymy / José Luis Otal Campo (ed. lit.), Ignasi Navarro Ferrando (ed. lit.), Begoña Bellés Fortuño (ed. lit.), 2005, ISBN 84-8021-496-1, págs. 65-74
Generic evaluation in scientific journal articles
Begoña Bellés Fortuño
La enseñanza de las lenguas en una Europa multicultural: [archivo de ordenador] / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2005, ISBN 84-9750-395-3, págs. 830-838
Interactive vs. Non-interactive Lecture Discourse: The Use of Discourse Markers
Begoña Bellés Fortuño
Lenguas para fines específicos (VIII): investigación y enseñanza / coord. por Esther Hernández Hernández, Lina Sierra Ayala, 2005, ISBN 84-8138-632-4, págs. 97-102
Using internet resources in the English for computer science classroom: a comprehensive classification
María Noelia Ruiz Madrid, Begoña Bellés Fortuño, Alicia Martínez Flor
Perspectivas interdisciplinares de la lingüística aplicada / coord. por María Luisa Carrió Pastor, Vol. 1, 2005, ISBN 84-609-6061-7, págs. 313-322
Making the most of internet resources in the english for computer science classroom: a preliminary study
Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid, Alicia Martínez Flor
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
Using an internet resource guide in the ESP classroom: a comparision of pair and individual work with students of computer science
Alicia Martínez, Begoña Bellés Fortuño, María Noelia Ruiz Madrid
Las nuevas tendencias de las lenguas de especialidad en un contexto internacional y multicultural / Inmaculada Sanz Sainz (ed. lit.), Ángel Miguel Felices Lago (ed. lit.), 2004, ISBN 84-338-3240-9, págs. 479-490
Generic evoluation in scientific journal articles
Begoña Bellés Fortuño
Linguistic perspectives from the classroom :« language teaching in a multicultural Europe« / coord. por José Manuel Oro Cabanas, JoDee Anderson, Jesús Varela Zapata, 2004, ISBN 84-9750-396-1, págs. 17-26
New emerging genres: the case of cybergenres
Begoña Bellés Fortuño
Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento / coord. por Pilar Durán Escribano, Guadalupe Aguado de Cea, Inmaculada Álvarez de Mon y Rego, Marinela García Fernández, 2003, ISBN 84-7493-333-1, págs. 23-32
English for Internet purposes (EIP)
Santiago Posteguillo Gómez, Begoña Bellés Fortuño
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar / Frances M. Luttikhuizen (aut.), 2002, ISBN 84-475-2607-0, págs. 269-273
Exploring corpus-based research in English language teaching
Begoña Bellés Fortuño (ed. lit.), Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Lluïsa Gea Valor (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2010. ISBN 978-84-8021-720-0
La descripción científico-técnica en inglés y en francés
Begoña Bellés Fortuño, Marina López Martínez
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2010. ISBN 978-84-693-0997-1
Cognitive and Discourse Approaches to Metaphor and Metonymy
José Luis Otal Campo (ed. lit.), Ignasi Navarro Ferrando (ed. lit.), Begoña Bellés Fortuño (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2005. ISBN 84-8021-496-1
Discourse markers within the university lecture genre: A contrastive study between Spanish and North-American lectures
Begoña Bellés Fortuño
Tesis doctoral dirigida por Inmaculada Fortanet Gómez (dir. tes.). Universitat Jaume I (2007).
Functional diversity in higher education: curriculum accommodation for people with vision disability and hearing impairment in the English as a foreign language classroom
Tesis doctoral dirigida por Begoña Bellés Fortuño (dir. tes.). Universitat Jaume I (2022).
Multilingual education: a contrastive analysis in humanities, social sciences and health sciences
Tesis doctoral dirigida por Begoña Bellés Fortuño (dir. tes.). Universitat Jaume I (2021).
Carácter multimodal y multidisciplinar de las redes sociales. Uso de las nuevas tecnologías y dinámicas de grupo en el aula de inglés para ciencias de la salud en la universidad: efectos sobre la incorporación al mercado laboral en la comunidad valenciana
José Gabriel Aguilera Maldonado
Tesis doctoral dirigida por Begoña Bellés Fortuño (dir. tes.). Universitat Jaume I (2014).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados