Una variedad de las aplicaciones pedagógicas del corpus en el aprendizaje de la lengua inglesa, incluyendo diferentes contextos de aprendizaje, como el uso del corpus para la adquisición de segundas lenguas en primaria, secundaria y la universidad. Se utilizan principalmente herramientas computacionales, análisis del lenguaje, y la implementación de recursos a través del corpus del espacio educativo.
Una varietat de les aplicacions pedagògiques del corpus en l'aprenentatge de la llengua anglesa, incloent-hi diferents contextos d'aprenentatge, com ara l'ús del corpus per a l'adquisició de segones llengües en primària, secundària i la universitat. S'hi empren principalment eines computacionals, anàlisi del llenguatge, i la implementació de recursos a través dels corpus de l'espai educatiu.
A variety of the pedagogic applications of the corpora in the apprenticeship of the English language, including different contexts of learning, such as the use of corpora for second language acquisition in primary, secondary school, and university. Computational tools are mainly used, language analysis, and the implementation of resources by means of corpora in the education setting.
Teaching collocations: A corpus-based approach
págs. 13-22
Prepositions and adverbs in English VPCS. The case of In and On: Corpus-driven usage patterns and pedagogical implications
págs. 23-31
Corpus-based Information and Adaptive Hypermedia Content for L2 Learning in Children
Alejandro Blas Curado Fuentes, María Mercedes Rico García, Patricia Edwards Rokowski
págs. 33-43
From Secondary School to University: the Use of the English Article System by Spanish learners
págs. 45-55
Using journalistic texts in the B2 classroom: the case of Virginia Tech
págs. 57-68
Everyday talk and corpus-based activities in ELT: An ethnographic approach
págs. 69-76
págs. 77-86
How to exploit corpora in class: making the most of ESP teaching and learning
págs. 87-98
Collocational patterns in reporting results: a corpus-based study of research articles in three engineering disciplines
págs. 99-107
Analysing webpages of corporations: an exercise in identifying the mechanics of branding and organizational memory
págs. 109-121
págs. 123-130
Extracting data from XML annotated corpora: not so mysterious ways into Data Driven Learning (DDL)
Pascual F. Pérez Paredes, Jose María Alcaraz Calero, Andrés Mercader, Encarnación Tornero
págs. 131-145
Annotating spanish youngsters spoken language for DDL applications
Encarnación Tornero, Pascual F. Pérez Paredes, Jose María Alcaraz Calero
págs. 147-159
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados