Instituciones
Área de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
University research and practices in the field of special needs: an overview
Mari Carmen Campoy Cubillo, Miguel Ángel Fortea Bagán
Culture and Education, Cultura y Educación, ISSN-e 1578-4118, ISSN 1135-6405, Vol. 32, Nº 1, 2020 (Ejemplar dedicado a: PANORAMA DE LA INVESTIGACIÓN Y PRÁCTICAS UNIVERSITARIAS EN EL ÁMBITO DE LAS NECESIDADES ESPECIALES)), págs. 9-16
Teaching and assessing listening skills effectively in the language classroom: research-based approachers (Editorial)
Mari Carmen Campoy Cubillo, Nuria Edo Marzá
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 8, Vol. 1, 2016, pág. -1
Dysarthria and Teaching Speaking Skills in English as a Foreign Language: A case study
Mari Carmen Campoy Cubillo
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, ISSN-e 2386-4834, Nº 53, 2016, págs. 17-46
Research on new methods for testing language skills: a focus on speaking performance (Editorial)
Mari Carmen Campoy Cubillo, Nuria Edo Marzá
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 7, Vol. 1, 2015, págs. 1-4
From the editors: Adapting to the CEFR in ELT: evaluation and assessment of language competence
Mari Carmen Campoy Cubillo, Nuria Edo Marzá
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 6, Vol. 1, 2014 (Ejemplar dedicado a: Research on new methods for testing language skills: a focus on speaking performance)
From the editors: Clil at university: research and developments
Miguel Francisco Ruiz Garrido, Mari Carmen Campoy Cubillo
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 5, Vol. 1, 2013, págs. 1-4
Antonio José Silvestre López, Mari Carmen Campoy Cubillo, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 4, nº. 1, 2012, págs. 1-4
Antonio José Silvestre López, Mari Carmen Campoy Cubillo, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 3, Vol. 1, 2011, págs. 1-6
Mari Carmen Campoy Cubillo, Miguel Francisco Ruiz Garrido
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 2, Vol. 1, 2010, págs. 1-4
Editorial: From the editors
Mari Carmen Campoy Cubillo, Miguel Francisco Ruiz Garrido, Carme Manuel
Language Value, ISSN-e 1989-7103, Vol. 1, Vol. 1, 2009, págs. 1-7
Request in learner's dictionaries: Their role in foreign language users' pragmatic competence and meta-pragmatic awareness
María Pilar Safont Jordà, Mari Carmen Campoy Cubillo
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 3, 2002, págs. 139-156
Verb types in chemistry research articles: a semantic perspective
Mari Carmen Campoy Cubillo
ESPecialist, ISSN 0102-7077, Vol. 23, Nº. 1, 2002, págs. 19-35
Phrasal and prepositional verbs in specialised texts a creative device
Mari Carmen Campoy Cubillo
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 4, 2002, págs. 95-111
The collocation of linking verbs of transition and adjectives
Mari Carmen Campoy Cubillo, M. J. Luzon
Cahiers de lexicologie: Revue internationale de lexicologie et lexicographie, ISSN 0007-9871, Nº 76, 2000, págs. 41-55
Diversidad funcional en la educación superior: retos y perspectivas en el ámbito de enseñanza y aprendizaje de lenguas (ODS 4, ODS 8)
Mari Carmen Campoy Cubillo
Sostenibilidad y Postexcepcionalidad desde las Ciencias Humanas y Sociales. Prácticas y propuestas en el marco de la Agenda 2030 / Esther Monzó Nebot (ed. lit.), 2023, ISBN 9788419632456, págs. 101-128
Functional diversity in higher education: online dictionaries for students who are blind
Mari Carmen Campoy Cubillo
Variables psicológicas y educativas para la intervención en el ámbito escolar: nuevas realidades de análisis / María del Mar Molero Jurado (comp.), África Martos Martínez (comp.), Ana Belén Barragán Martín (comp.), María del Mar Simón Márquez (comp.), María Sisto (comp.), Rosa María del Pino Salvador (comp.), Begoña María Tortosa Martínez (comp.), José Jesús Gázquez Linares (comp.), María del Carmen Pérez Fuentes (comp.), 2020, ISBN 978-84-1377-227-1, págs. 493-512
Coordinación de competencias transversales, actividades y evaluación, a nivel de titulación, en la titulación de ingeniería técnica agrícola: hortofruticultura y jardinería
Miguel Cerezo García, José Albuixech, Belén Altava, Andreu Andrio Balado, Vicent Arbona Mengual, Gemma Camañes, Mari Carmen Campoy Cubillo, Ricardo Chalmeta Rosaleñ, Sergio Chiva Vicent, Víctor Escoín, Víctor Flors, Fernando Franch, Pilar García Agustín, Aurelio Gómez, Michael Gould, Mónica Hurtado, Victoria Ibañez, Josep-Anton Jacas Miret, Lapeña Leonor, Manuel Muncharaz Pou, Juan Pedro Navarro Aviñó, Amparo Pérez, Paloma Pérez, Rosa Pérez, Maria Elena Pitarch Arquimbau, Salvador Antonio Roselló Ripollés, Teófilo Sanfeliu Montolío, Vicente Tejedo Tormo, Antonio Vallet Bellmunt, Teresa María Vallet Bellmunt, Begonya Vicedo i Jover, María Purificación Vindel Cañas
Metodologies centrades en l'estudiantat a l'Espai Europeu d'Educació Superior: Actes de la VIII Jornada de Millora Educativa i VII Jornada d'Harmonització Europea de la Universitat Jaume I / coord. por José Manuel Gil Beltrán, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2009, ISBN 978-84-8021-725-5, págs. 24-35
Balance del proceso de armonización en la Titulación de Ingeniería Técnica Agrícola: hortofruticultura y jardineria, en la Universitat Jaume I de Castellón
Miguel Cerezo García, Víctor Flors, Pilar García Agustín, Leonor Lapeña Barrachina, José Albuixech, Javier Agost, Belén Altava, Andreu Andrio Balado, José Blasco, Gemma Camañes, Mari Carmen Campoy Cubillo, Carlos Castillo, Ricardo Chalmeta Rosaleñ, Sergio Chiva Vicent, Ángela Corro, Antonio Díaz, Víctor Escoín, Eva Falomir Ventura, Fernando Franch, Aurelio Gómez, Michael Gould, Ignacio Guerola, Mónica Hurtado Ruiz, Victoria Ibañez, Josep-Anton Jacas Miret, Antonio León, Eugenio Llorens Vilarrocha, José Mira, Diego Monferrer Tirado, Manuel Muncharaz Pou, Juan Pedró Navarro Aviñó, Amparo Pérez, Paloma Pérez, Rosa Pérez Roura, Maria Elena Pitarch Arquimbau, María Roger, Salvador Antonio Roselló Ripollés, Teófilo Sanfeliu Montolío, Vicente Tejedo Tormo, Antonio Vallet Bellmunt, Teresa María Vallet Bellmunt, Begonya Vicedo i Jover, María Purificación Vindel Cañas
De los proyectos de convergencia a la realidad de los nuevos títulos / Miguel Cerezo García (ed. lit.), 2008, ISBN 978-84-8021-679-1
Mari Carmen Campoy Cubillo
Veintinueve maneras de concebir el silencio / coord. por Mary E. Farrell, Manolo Dos, 2008, ISBN 978-84-96372-63-4, págs. 325-338
Spoken corpora: new perspectives in oral language use and teaching
María José Luzón Marco, Mari Carmen Campoy Cubillo, María del Mar Sánchez Ramos, Patricia Salazar Campillo
Spoken corpora in applied linguistics / Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María José Luzón Marco (ed. lit.), 2007, ISBN 9783039112753, págs. 3-30
María Pilar Safont Jordà, Mari Carmen Campoy Cubillo
Computer-mediated lexicography in the foreign language learning context / Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), 2004, ISBN 84-8021-473-2, págs. 9-11
Computer-mediated lexicography: an insight into online dictionaries
Mari Carmen Campoy Cubillo
Computer-mediated lexicography in the foreign language learning context / Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), 2004, ISBN 84-8021-473-2, págs. 47-72
Online pragmatic input: a focus on request acts occurrence in NS and NNS oral corpora
María Pilar Safont Jordà, Mari Carmen Campoy Cubillo
Internet in languages for specific purposes and foreign language teaching / coord. por Jordi Piqué Angordans, María José Esteve Ramos, María Lluïsa Gea Valor, 2003, ISBN 978-84-8021-440-7, pág. 369
Mari Carmen Campoy Cubillo
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar / Frances M. Luttikhuizen (aut.), 2002, ISBN 84-475-2607-0, págs. 70-73
Learning english particles through conceptualization
Ignasi Navarro Ferrando, Mari Carmen Campoy Cubillo, Mª del Rosario Caballero Rodríguez
Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico], 2001
Degree and size prefixes in scientific English: Neologisms with Ultra-, Super-, Hyper-, Extra, and Over-
Mari Carmen Campoy Cubillo, Juan Francisco Coll García
Discourse Analyisis and Terminology in Languages for Specific Purposes / Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-352-3, págs. 313-321
Thinking with English prepositions and adverbs
Mari Carmen Campoy Cubillo, María Rosario Caballero Rodríguez, Ignasi Navarro Ferrando
Docència universitària. Avanços recents: primera Jornada de millora educativa de la Universitat Jaume I / coord. por Francisco Juan García Bacete, Miguel Ángel Fortea Bagán, 2001, ISBN 84-8021-342-6, págs. 243-252
The use of corpora as information source for English language teachers
Mari Carmen Campoy Cubillo
Language learning in the foreign language classroom / coord. por Victoria Codina Espurz, Eva Alcón Soler, 2001, ISBN 84-8021-346-9, págs. 173-186
Mari Carmen Campoy Cubillo, María Pilar Safont Jordà
Perspectivas recientes sobre el discurso / coord. por Ana Isabel Moreno Fernández, Vera Colwell, 2001, ISBN 84-7719-984-1, pág. 149
Against the hotchpotch dictionary: a cognitive-based proposal for adjective "hot"
Mari Carmen Campoy Cubillo, María Rosario Caballero Rodríguez
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 395-399
Use of unit premodification in Chemistry-Related research articles
Mari Carmen Campoy Cubillo, Juan Francisco Coll García
III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar / coord. por Frances Luttikhuizen, 2000, ISBN 84-475-2373-X, págs. 57-61
Concordacing, genre and text type in English for specific purposes
Mari Carmen Campoy Cubillo
III Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: ease seminar : actes : 8, 9 i 10 de setembre de 1999, Canet de Mar / coord. por Frances Luttikhuizen, 2000, ISBN 84-475-2373-X, págs. 62-64
False friends and incorrect choice of words by the Spanish ESP students V: business letters
Cyrus Dadparvar, Mari Carmen Campoy Cubillo
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 247-252
False friends and incorrect choice of words by the Spanish ESP students VI: business letters
Cyrus Dadparvar, Mari Carmen Campoy Cubillo
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 253-258
Use of corpora in the ESP classroom
Mari Carmen Campoy Cubillo, Lydia Carda Morón
Enfoques teóricos y prácticos de las lenguas aplicadas a las ciencias y a las tecnologías / coord. por Ana Bocanegra-Valle, María del Carmen Lario de Oñate, Paloma López Zurita, 1999, ISBN 84-89609-32-2, págs. 238-241
Some observations on vocabulary acquisition in ESP teaching
Mari Carmen Campoy Cubillo
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada / coord. por Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, 1998, ISBN 84-7013-265-2, págs. 431-434
False friends and incorrect choice of words by the Spanish ESP students III: business letters
Cyrus Dadparvar, Mari Carmen Campoy Cubillo, Inmaculada Pascual
Actas del I Simposio Internacional de Didáctica de la Lengua y Literatura L1 y L2 / coord. por María del Mar Rivas Carmona, Antonio R. León Sendra, Vicente López Folgado, 1997, ISBN 84-7801-376-8, págs. 44-50
False Friends and Incorrect Choice of Words by the Spanish ESP StudentsII
Mari Carmen Campoy Cubillo, Cyrus Dadparvar
Actas do VI Congresso Luso-Espanhol de Línguas para Fins Específicos / coord. por John Mckenny, Maria José Sá Correia, Sónia Silva, 1997, ISBN 972-97372-0-7, págs. 278-283
Influencia de las SUBJECTIVE THEORIES en la enseñanza de segundas lenguas
Adolfo Campoy Cubillo, Mari Carmen Campoy Cubillo
Estudios de lingüística aplicada / coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez, 1997, ISBN 84-8021-117-2, págs. 63-74
Adverbs and Prepositions in the Dictionary: a user perspective approach
Mari Carmen Campoy Cubillo
Estudios de lingüística aplicada / coord. por José Luis Otal Campo, Victoria Codina Espurz, Inmaculada Fortanet Gómez, 1997, ISBN 84-8021-117-2, págs. 773-776
El componente fraseológico de la competencia lingüística en IFE
Mari Carmen Campoy Cubillo, María José Luzón Marco
Lenguas aplicadas a las ciencias y la tecnología. Aproximaciones: 7 Congreso Luso-Hispano de Lenguas aplicadas a las Ciencias y la Tecnología / coord. por Raquel Marín Chamorro, 1997, ISBN 84-7723-290-3, págs. 143-146
Corpus analysis: adverbs in the scientific artle
María José Luzón Marco, Mari Carmen Campoy Cubillo
Lenguas aplicadas a las ciencias y la tecnología. Aproximaciones: 7 Congreso Luso-Hispano de Lenguas aplicadas a las Ciencias y la Tecnología / coord. por Raquel Marín Chamorro, 1997, ISBN 84-7723-290-3, págs. 165-168
Working with Technical and Scientific English
Mari Carmen Campoy Cubillo
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2012. ISBN 978-84-695-4965-0
Exploring corpus-based research in English language teaching
Begoña Bellés Fortuño (ed. lit.), Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Lluïsa Gea Valor (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2010. ISBN 978-84-8021-720-0
Criminal Justice. English and Spanish for Law. Enforcement courses
Mari Carmen Campoy Cubillo, Adolfo Campoy Cubillo, Inmaculada Calvo Herrero
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2010. ISBN 978-84-692-4547-7
Spoken corpora in applied linguistics
Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María José Luzón Marco (ed. lit.)
Peter Lang, 2007. ISBN 9783039112753
Computer-mediated lexicography in the foreign language learning context
Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.), María Pilar Safont Jordà (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2004. ISBN 84-8021-473-2
Oral skills: resources and proposals for the classroom
María Pilar Safont Jordà (ed. lit.), Mari Carmen Campoy Cubillo (ed. lit.)
Universitat Jaume I, Servei de Comunicació i Publicacions, 2002. ISBN 84-8021-385-X
A semantic analysis of adverbial, prepositional and adverbial-prepositional verbs
Mari Carmen Campoy Cubillo
Tesis doctoral dirigida por Xavier Campos Vilanova (dir. tes.). Universitat Jaume I (1997).
Complaint sequences across proficiency levels: The contribution of pragmatics and multimodality
Tesis doctoral dirigida por Mari Carmen Campoy Cubillo (dir. tes.), Mercedes Querol Julián (dir. tes.). Universitat Jaume I (2016).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados