Instituciones
Área de conocimientoPáginas webIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Expressive APs and expletive NPs revisited: refining the extant relevance-theoretic procedural account
Manuel Padilla Cruz
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 205, 2018, págs. 54-70
Interlanguage pragmatics in a service encounter: diagnosing how Spanish learners of English for the Tourism Industry inform tourists at a visitor centre
Manuel Padilla Cruz, Nuria Martínez López
Letras de Hoje: Estudos e debates de assuntos de lingüística, literatura e língua portuguesa, ISSN 0101-3335, Vol. 52, Nº. 3, 2017 (Ejemplar dedicado a: A pragmática da interlíngua), págs. 310-321
Fostering EF/SL learners' meta-pragmatic awareness of complaints and their interactive effects
Manuel Padilla Cruz
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 24, Nº. 2, 2015, págs. 123-137
On the phatic interpretation of utterances: a complementary relevance-theoretic proposal
Manuel Padilla Cruz
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 18, 2005, págs. 227-246
Relevance Theory and Historical Linguistics: Towards a Pragmatic Approach to the Morphological Changes in the Preterite from Old English to Middle English
Manuel Padilla Cruz
Revista Canaria de Estudios Ingleses, ISSN 0211-5913, Nº 51, 2005, págs. 181-204
Algunos problemas del análisis de los enunciados fáticos desde la Teoría de la Relevancia
Manuel Padilla Cruz
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 15, 2, 2004, págs. 1057-1063
Perspectivas pragmáticas sobre los saludos
Manuel Padilla Cruz
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 14, 2003, págs. 815-828
Lo que la pragmática puede aportar al estudio histórico del lenguaje
Manuel Padilla Cruz
Res Diachronicae, ISSN-e 1887-3553, Nº. 1, 2002, págs. 471-482
The relevance of what seems irrelevant: remarks on the relationship between phatic utterances and sociopragmatic failure
Manuel Padilla Cruz
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 2, 2001, págs. 199-212
Sobre las funciones comunicativas de la comunión fática
Manuel Padilla Cruz
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 12, 2001, págs. 283-288
Manuel Padilla Cruz
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 11, 2001, págs. 266-270
Estudio de estrategias de cortesía lingüística en los Mistery Plays
Manuel Padilla Cruz
Interlingüística, ISSN 1134-8941, Nº. 9, 1998, págs. 241-246
Manuel Padilla Cruz
The Pragmatics of Humour in Interactive Contexts / Esther Linares Bernabéu (ed. lit.), 2023, ISBN 9789027213877, págs. 173-198
Manuel Padilla Cruz
Pragmática / coord. por María Victoria Escandell Vidal, José Amenós Pons, Aoife Kathleen Ahern, 2020, ISBN 978-84-460-4871-8, págs. 384-407
Three decades of relevance theory
Manuel Padilla Cruz
Relevance theory: recent developments, current challenges and future directions / coord. por Manuel Padilla Cruz, 2016, ISBN 978-90-272-5673-7, págs. 1-29
Some directions for future research in relevance-theoretic pragmatics
Manuel Padilla Cruz
Relevance theory: recent developments, current challenges and future directions / coord. por Manuel Padilla Cruz, 2016, ISBN 978-90-272-5673-7, págs. 307-320
Rapport management by Spanish learners of English as an L2 at the opening phase of interaction in the tourist information office: a pragmatic analysis
Nuria Martínez López, Manuel Padilla Cruz
Empiricism and analytical tools for 21 Century applied linguistics: selected papers from the XXIX International Conference of the Spanish Association of Applied Linguistics (AESLA) [Salamanca, 4-6 May 2011] / Izaskun Elorza (ed. lit.), Ovidi Carbonell Cortés (ed. lit.), Reyes Albarrán Martín (ed. lit.), Blanca García Riaza (ed. lit.), Miriam Pérez Veneros (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-9012-154-2, págs. 833-845
Revisting the non-conceptual of interjections
Manuel Padilla Cruz
Analizar datos > Describir variación: [recurso electrónico] / coord. por Jorge Luis Bueno Alonso, 2010, ISBN 978-84-8158-479-0, pág. 87
Teaching interjections in the ESL/EFL class: a pragmatic approach
Manuel Padilla Cruz
Estudios de metodología de la lengua inglesa (V) / coord. por Leonor Pérez Ruiz, Isabel Parrado Román, Patricia Tabares Pérez, 2010, ISBN 978-84-8448-531-5, págs. 23-33
What can interjections communicate?: towards a complementary relevance-theoretic proposal
Manuel Padilla Cruz
Modos y formas de la comunicación humana / coord. por María Rosario Caballero Rodríguez, María Jesús Pinar Sanz, Vol. 2, 2010, ISBN 978-84-8427-759-0, págs. 721-728
Understanding and Overcoming Pragmatic Failure when Interpreting Phatic Utterances
Manuel Padilla Cruz
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning / coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López, 2009, ISBN 978-1-4438-0972-6, págs. 87-109
Complaints as rapport builders: a relevance-theoretic proposal
Manuel Padilla Cruz
Understanding Language and Mind: applied Linguistics Now / Carmen María Bretones Callejas (ed. lit.), José Francisco Fernández Sánchez (ed. lit.), José Ramón Ibáñez Ibáñez (ed. lit.), María Elena García Sánchez (ed. lit.), María Enriqueta Cortés de los Ríos (ed. lit.), María Sagrario Salaberri Ramiro (ed. lit.), María Soledad Cruz Martínez (ed. lit.), Nobel Augusto Perdu Honeyman (ed. lit.), Blasina Cantizano Márquez (ed. lit.), 2009, ISBN 978-84-692-1479-4, págs. 1209-1222
Phatic utterances as face-threatening/saving acts or politeness strategies: a pragmatic reflection for their teaching in the L2 class
Manuel Padilla Cruz
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 799-804
On the (im)politeness of phatic utterances in the UK and USA
Manuel Padilla Cruz
Discurso y sociedad II: nuevas contribuciones al estudio de la lengua en contexto social / coord. por José Luis Blas Arroyo, Manuela Casanova Ávalos, Mónica Velando Casanova, Javier Vellón Lahoz, 2008, ISBN 978-84-8021-661-1, págs. 401-414
Social effects: a relevance theory perspective
Manuel Padilla Cruz
Proceedings from the 31st AEDEAN Conference: [electronic resource] / María Jesús Lorenzo Modia (ed. lit.), José Miguel Alonso Giráldez (ed. lit.), Mónica Amenedo Costa (ed. lit.), María J. Cabarcos-Traseira (ed. lit.), Begoña Lasa Álvarez (ed. lit.), 2008, ISBN 978-84-9749-278-2, págs. 699-709
Should teachers focus on phatic utterances in the ESL class? A pragmatic reflection
Manuel Padilla Cruz
Aprendizaje de lenguas, uso del lenguaje y modelación cognitiva. Perspectivas aplicadas entre disciplinas: actas del XXIV Congreso Internacional de AESLA. [Recurso electrónico], 2007, ISBN 978-84-611-6897-2
Can irony be phatic?: a relevance-theoretic proposal
Manuel Padilla Cruz
Proceedings of the 30th International AEDEAN Conference: [electronic resource] / María Losada Friend (ed. lit.), Pilar Ron Vaz (ed. lit.), Sonia Hernández Santano (ed. lit.), Jorge Casanova García (ed. lit.), 2007, ISBN 978-84-96826-31-1
Hacia una nueva definición de la cortesía
Manuel Padilla Cruz
Discurso y sociedad : contribuciones al estudio de la lengua en contexto social / coord. por José Luis Blas Arroyo, Mónica Velando Casanova, Manuela Casanova Ávalos, 2006, ISBN 84-8021-538-0, págs. 699-710
Interpreting phatic statements: a complementary relevance-theoretic approach
Manuel Padilla Cruz
Proceedings of the 29th internacional AEDEAN conference: [electronic resource], 2006
Topic selection for phatic utterances: a relevance-theoretic approach
Manuel Padilla Cruz
Usos sociales del lenguaje y aspectos psicolingüísticos: perspectivas aplicadas / coord. por Joana Salazar Noguera, Marian Amengual Pizarro, Maria Juan Garau, 2006, ISBN 84-7632-961-X, págs. 249-256
Towards new politeness systems
Manuel Padilla Cruz
Actas XXVIII Congreso Internacional AEDEAN: [recurso electrónico] / coord. por Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, Juan José Calvo García de Leonardo, 2005, ISBN 84-3706-315-9
Teaching to be phatic: a pragmatic approach
Manuel Padilla Cruz
Estudios de metodología de la lengua inglesa (III) / coord. por Leonor Pérez Ruiz, Cayetano Estébanez, 2005, ISBN 84-8448-349-5, págs. 57-66
Phatic utterances and cultural knowledge: some remarks for a new relevance-theoretic approach to phatic communication
Manuel Padilla Cruz
Actas del XXVII Congreso Internacional de AEDEAN / coord. por Antonio Rodríguez Celada, Daniel Pastor García, Pedro Javier Pardo García, 2004, ISBN 84-7455-103-X
Politeness Strategies in "The Barbers Playe" and "The Second Shepherds Pageant": a Comparison of Two Middle English Politeness Systems
Manuel Padilla Cruz
Estudios de filología inglesa : IV Actas de las IV Jornadas de Filología Inglesa, Córdoba, octubre 2001 / coord. por Pilar Guerrero Medina, María del Carmen Portero Muñoz, María Luisa Pascual Garrido, Antonio Ruiz Sánchez, 2004, ISBN 84-7801-715-1, págs. 143-152
Análisis de las estrategias de cortesía lingüística de “The second shepherds’ pageant” en el nivel extradiegético: un sistema de cortesía de solidaridad
Manuel Padilla Cruz
AEDEAN. Proceedings of the 23rd International Conference: (León. 16th-18th December 1999) [Electronic resource], 2003
Learning about the role of repetitions of phatic sequences: A relevance theoretic approach
Manuel Padilla Cruz
V Congrés Internacional sobre Llengües per a Finalitats Específiques: the language of international communication : actes : 6, 7 i 8 setembre 2001, Canet de Mar / Frances M. Luttikhuizen (aut.), 2002, ISBN 84-475-2607-0, págs. 245-250
Compliments: a relevance-theoretic approach
Manuel Padilla Cruz
Actas del XXV Congreso AEDEAN: [recurso electrónico], 2001
Las estrategias de cortesía lingüística en los parlamentos dirigidos a la audiencia de un "Mystery Play" de inglés medio: "The Cappers Playe"
Manuel Padilla Cruz
La linguística aplicada a finales de siglo XX: ensayos y propuestas / coord. por Isabel de la Cruz Cabanillas, Vol. 2, 2001, ISBN 84-8138-428-3, págs. 591-596
Manuel Padilla Cruz
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource] / coord. por Ángel Mateos-Aparicio Martín-Albo, Silvia Molina Plaza, 2001, ISBN 9788469957097
El desarrollo de la competencia sociopragmática de los estudiantes de una L2: algunas implicaciones metodológicas de la "Teoría de la relevancia"
Manuel Padilla Cruz
Teaching English in a Spanish setting / coord. por Hang Ferrer Mora, Barry Pennock-Speck, Patricia Bou Franch, Carmen Gregori Signes, María del Mar Martí Viaño, 2001, ISBN 84-370-5240-8, págs. 203-217
Humour and Relevance. Francisco Yus
Manuel Padilla Cruz
Philologia hispalensis, ISSN-e 2253-8321, ISSN 1132-0265, Vol. 30, Nº 1, 2016, págs. 275-287
Es reseña de:
John Benjamins, 2016. ISBN 978-90-272-0231-4
Aproximación pragmática a los enunciados fáticos: enfoque social y cognitivo
Manuel Padilla Cruz
Tesis doctoral dirigida por Reyes Gómez Morón (dir. tes.), Jane Arnold Morgan (dir. tes.). Universidad de Sevilla (2004).
Content and language learning in primary schools: Instructional strategies and students' progress in aural/ oral proficiency
Tesis doctoral dirigida por Manuel Padilla Cruz (dir. tes.), María del Carmen Fonseca Mora (dir. tes.). Universidad de Sevilla (2017).
Relevance theory: recent developments, current challenges and future directions
coord. por Manuel Padilla Cruz
John Benjamins, 2016. ISBN 978-90-272-5673-7
New perspectives on (im)politeness and interpersonal communication
coord. por Lucía Fernández Amaya, María de la O Hernández López, Reyes Gómez Morón, Manuel Padilla Cruz, Manuel Mejías Borrero, Mariana Relinque Barranca
Cambridge Scholars Publishing, 2012. ISBN 978-1-4438-4171-9
Pragmatics Applied to Language Teaching and Learning
coord. por Reyes Gómez Morón, Lucía Fernández Amaya, Manuel Padilla Cruz, María de la O Hernández López
Cambridge Scholars Publishing, 2009. ISBN 978-1-4438-0972-6
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados