Instituciones
Área de conocimientoAclaración de materia/profesión
Portal Institucional (Dialnet CRIS)Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
La Internacionalització del Currículum a Casa:: Una intervenció pilot per promoure la interculturalitat i el plurilingüisme a l’aula de Docència en Anglès
Maria Sabaté Dalmau, Josep Maria Cots Caimon, Anca Daniela Frumuselu
Revista del CIDUI: Congrés Internacional de Docència Universitària i Innovació, ISSN-e 2385-6203, Nº. 6, 2023
Measuring the impact of translanguaging in TESOL: a plurilingual approach to ESP
Àngels Llanes, Josep Maria Cots Caimon
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 19, Nº. 4, 2022, págs. 523-538
Managing the foreign language classroom translingually: the case of international students learning Catalan in a study abroad situation
Lídia Gallego Balsà, Josep Maria Cots Caimon
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 16, Nº. 4, 2019, págs. 425-441
Introduction to language awareness in professional communication contexts
Michael Handford, Peter Garret, Josep Maria Cots Caimon
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 28, Nº. 3, 2019 (Ejemplar dedicado a: Language awareness in professional communication contexts; Guest Editors: Peter Garrett, Michael Handford and Josep M. Cots), págs. 163-165
Self-confidence amongst study abroad students in an ‘English as a lingua franca’ university
Xavier Martín Rubio, Josep Maria Cots Caimon
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 27, Nº. 1-2, 2018 (Ejemplar dedicado a: Languages for Life - Educational, Professional and Social Contexts: Selected papers from the 13th International Conference of the Association for Language Awareness, WU Vienna, July 2016), págs. 96-112
In memory of Prof. Dr Carl James
Peter Garret, Josep Maria Cots Caimon, Claudia Finkbeiner, Joanna White, Richard Aplin, Andreas S. Young, Agneta Svalberg M.-L.
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 26, Nº. 1, 2017, págs. 1-2
Language policies and practices in the internationalisation of higher education on the European margins: an introduction
Josep Maria Cots Caimon, Enric Llurda, Peter Garret
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 35, Nº. 4, 2014 (Ejemplar dedicado a: Language Policies and Practices in the Internationalisation of Higher Education on the European Margins), págs. 311-317
Views on multilingualism and internationalisation in higher education: administrative staff in the spotlight
Enric Llurda, Josep Maria Cots Caimon, Lurdes Armengol Castells
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 35, Nº. 4, 2014 (Ejemplar dedicado a: Language Policies and Practices in the Internationalisation of Higher Education on the European Margins), págs. 376-391
Multilingual policies and practices of universities in three bilingual regions in Europe
Josep Maria Cots Caimon, David Lasagabaster Herrarte, Peter Garret
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 216, 2012 (Ejemplar dedicado a: Language and the International University), págs. 7-32
Attention processes observed in think-aloud protocols: two multilingual informants writing in two languages
Lurdes Armengol Castells, Josep Maria Cots Caimon
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 18, Nº. 3-4, 2009 (Ejemplar dedicado a: Engaging with language. Selected papers from the 9th International Conference of the Association for Language Awareness, University of Hong Kong, June 2008), págs. 259-276
Communicative Competence and Institutional Affiliation: Interactional Processes of Identity Construction by Immigrant Students in Catalonia
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 5, Nº. 1, 2008, págs. 17-40
Inmigración e interacción en la enseñanza/adquisición de lenguas: la construcción conversacional del alumnado de origen inmigrante
Josep María Díaz-Torrent, Josep Maria Cots Caimon
RIFOP : Revista interuniversitaria de formación del profesorado: continuación de la antigua Revista de Escuelas Normales, ISSN-e 2530-3791, ISSN 0213-8646, Nº 56, 2006, págs. 95-116
Editorial: A Very Special Issue
Josep Maria Cots Caimon, Peter Garret
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 14, Nº. 2-3, 2005, págs. 77-79
Towards a discourse of heterogeneity in investigating schooling and immigration
Josep Maria Cots Caimon
Estudios de sociolingüística: Linguas, sociedades e culturas, ISSN 1576-7418, Vol. 5, Nº 2, 2004, págs. 349-356
On Being Swept Off Your Feet by the Story: The Discursive Construction of Involvement in Conversational Storytelling
Josep Maria Cots Caimon
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 25, Nº 1, 2003, págs. 7-28
¿Qué piensa sobre lengua el profesorado de lengua?
Josep Maria Cots Caimon
Cuadernos de pedagogía, ISSN-e 2386-6322, ISSN 0210-0630, Nº 330, 2003 (Ejemplar dedicado a: Enseñar y aprender lenguas), págs. 21-24
Josep Maria Cots Caimon
Societat d'Onomàstica: butlletí interior, ISSN 0213-4098, Nº. 93, 2003, págs. 535-544
Qué se pregunta y qué se entiende: análisis de algunos conceptos utilizados en la encuesta de opinión de los estudiantes sobre la docencia
Josep Maria Cots Caimon, Josep María Villar Mir, Josep María Díaz
Boletín de la RED-U, ISSN 1696-1404, Vol. 2, Nº. 1, 2002, págs. 5-12
El discurso de los profesores de lenguas sobre su práctica docente
Josep Maria Cots Caimon
Revista iberoamericana de discurso y sociedad, ISSN 1575-0663, Vol. 2, Nº. 3, 2000, págs. 9-31
Schooling, Language and Teachers: Language Awareness and the Discourse of the Educational Reform in Catalonia
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 8, Nº. 3-4, 1999, págs. 174-189
Tres enfoques en análisis del discurso: acción, sistema e información
Josep Maria Cots Caimon
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 11, 1999, págs. 59-80
Making talk a show: an etnographic analysis of an american TV talk show
Josep Maria Cots Caimon
Studium: Revista de humanidades, ISSN-e 2444-6599, ISSN 1137-8417, Nº 6, 1999, págs. 41-50
La reflexió metalingüística en el treball de grup
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila, Ester Baiget, Enric Llurda, Montserrat Irún Chavarría, Elisabet Arnó i Macià
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 10, 1998, págs. 81-105
Explicit reflection upon language and code-switching
Josep Maria Cots Caimon, Ester Baiget
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 8, 1997
El debate como escenario de prácticas discursivas en la clase de lengua
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila, Clara Ubaldina Lorda Mur
Diálogos hispánicos, ISSN 0929-2217, Nº 18, 1996 (Ejemplar dedicado a: Las lenguas en la Europa Comunitaria II. La enseñanza de segundas lenguas y/o de lenguas extranjeras), ISBN 90-5183-945-6, págs. 163-178
Bringing Discourse Analysis into the Language Classroom
Josep Maria Cots Caimon
Links & letters, ISSN 1133-7397, Nº 3, 1996, págs. 77-101
El desarrollo de la competencia comunicativa oral
Josep Maria Cots Caimon
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, ISSN 1133-9829, Nº 3, 1995 (Ejemplar dedicado a: Hablar en clase), págs. 17-23
Foreign language performance and learners' intuitions
Josep Maria Cots Caimon
Miscelánea: A journal of english and american studies, ISSN 1137-6368, ISSN-e 2386-4834, Nº 15, 1994, págs. 125-138
Estrategias comunicativas e identidades socioculturales en "talk shows": un ejemplo de "la vida en un XIP"
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila, Amparo Tusón Valls, Clara Ubaldina Lorda Mur, Helena Calsamiglia Blancafort, Lluís Payrató Giménez
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 6, 1994, págs. 39-50
Language in education: an interview with Leo Van Lier
Josep Maria Cots Caimon, Amparo Tusón Valls
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 6, 1994, págs. 51-65
Sociological Variables and Interactional Strategies: conversations between Instructors and Students at a Catalan University
Josep Maria Cots Caimon
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 5, 1993, págs. 25-35
Norms of interaction and interpretation: an etnographic approach to discourse in a catalan university context
Josep Maria Cots Caimon
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 4, 1992, págs. 61-67
Aprendre a utilitzar una llengua
Josep Maria Cots Caimon
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 2, 1990, págs. 19-25
A Contrastive analysis of the Conversational Competence of Native and Non-Native Speakers
Josep Maria Cots Caimon
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 2, 1989, págs. 81-98
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila, Lluís Payrató Giménez, Amparo Tusón Valls
Caplletra: revista internacional de filología, ISSN 0214-8188, Nº. 7, 1989 (Ejemplar dedicado a: Anàlisi del discurs), págs. 51-72
Studying Communicative Competence
Josep Maria Cots Caimon
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 1, 1989, págs. 59-68
A framework for analysing plurilingual education
Miren Jasone Cenoz Iragui, Josep Maria Cots Caimon, María González Davis
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities / coord. por Josep Maria Cots Caimon, 2023, ISBN 978-84-9144-436-7, págs. 15-32
Plurilingual Education in Catalonia
Josep Maria Cots Caimon, Melinda Dooly, María González Davis
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities / coord. por Josep Maria Cots Caimon, 2023, ISBN 978-84-9144-436-7, págs. 55-74
Going out on a limb?: Introducing a plurilingual perspective in a university business English subject
Josep Maria Cots Caimon
Plurilingual Classroom Practices and Participation: Analysing Interaction in Local and Translocal Settings / coord. por Dolors Masats Viladoms, Lucila Nussbaum Capdevila, 2022, ISBN 978-1-003-16912-3, págs. 3-14
Tandem teaching in CLIL for tertiary education
Josep Maria Cots Caimon, Mercè Clemente
Aprendre en una altra llengua =: Learning through another language = Aprender en otra lengua / Cristina Escobar (aut.), Lucila Nussbaum Capdevila (aut.), 2011, ISBN 978-84-490-2677-5, págs. 165-184
Introduction: catalan pragmatics and the pragmatics of Catalan
Josep Maria Cots Caimon, Lluís Payrató Giménez
The Pragmatics of Catalan / coord. por Lluís Payrató Giménez, Josep Maria Cots Caimon, 2011, ISBN 978-3-11-023868-6, págs. 1-13
Doing learning languages in a multilingual context: pragmatic aspects of classroom discourse in Catalonia
Lucila Nussbaum Capdevila, Josep Maria Cots Caimon
The Pragmatics of Catalan / coord. por Lluís Payrató Giménez, Josep Maria Cots Caimon, 2011, ISBN 978-3-11-023868-6, págs. 331-359
Un enfoque etnometodológico en el análisis del discurso reflexivo del profesorado
Josep Maria Cots Caimon, Montserrat Irún Chavarría, Enric Llurda
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 209-216
Las creencias de profesores y alumnos sobre el aprendizaje de lenguas:: un estudio comparativo
Enric Llurda, Josep Maria Cots Caimon, Montserrat Irún Chavarría
25 años de lingüística en España. Hitos y retos / coord. por Rafael Monroy Casas, Aquilino Sánchez Pérez, 2008, ISBN 978-84-8371-714-1, págs. 373-379
Josep Maria Cots Caimon, Enric Llurda, Montserrat Irún Chavarría
Miradas y voces: investigación sobre la educación lingüística y literaria en entornos plurilingües / coord. por Anna Camps i Mundó, Marta Milian Gubern, 2008, ISBN 978-84-7827-526-7, págs. 61-73
Una nueva formación para los profesionales de lenguas: diseño de una titulación por competencias
María Nieves Vila Rubio, Glòria Vázquez García, Josep Maria Cots Caimon
V Jornades de Xarxes d'Investigació en Docència Universitària: La construcció col·legiada del model docent universitari del segle XXI / coord. por Marcos J. Iglesias Martínez, Francesc Pastor Verdú, 2007, ISBN 978-84-690-7723-8, pág. 17
Who does what in the EFL classroom? Participant inscrition and transitivity en EFL teacher talk
Josep Maria Cots Caimon
A pleasure of life in words: a festschrisft for Angela Downing / Marta Carretero Lapeyre (ed. lit.), Laura Hidalgo Downing (ed. lit.), Julia Lavid López (ed. lit.), Elena Martínez Caro (ed. lit.), JoAnne Neff van Aertselaer (ed. lit.), Soledad Pérez de Ayala Becerril (ed. lit.), Esther Sánchez-Pardo (ed. lit.), Angela Downing Rothwell (hom.), Vol. 2, 2006, ISBN 84-611-3497-4, págs. 123-140
Teaching and learning about food technology in English: an experience of conten-based English instruction at university level
Mercè Clemente, Josep Maria Cots Caimon
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 307-314
Sis perfils d'aprenents de llengües
Josep Maria Cots Caimon
Usos i competències multilingües entre escolars d'origen immigrant / Lucila Nussbaum Capdevila (aut.), Virginia Unamuno (aut.), Josep Maria Cots Caimon (aut.), 2006, ISBN 84-490-2431-5, págs. 101-133
El aula de acogida de alumnos de origen inmigrante en Catalunya
Josep Maria Cots Caimon, Josep María Díaz-Torrent
Multilingüismo y multiculturalismo en la escuela / coord. por Juan Manuel Sierra Plo, David Lasagabaster Herrarte, 2005, ISBN 84-96108-20-1, págs. 71-96
¿Qué se puede observar en el aula?: un programa de observación en el aula para la formación inicial del profesorado
Josep Maria Cots Caimon
La observación como instrumento para la mejora de la enseñanza-aprendizaje de lenguas / coord. por Juan Manuel Sierra Plo, David Lasagabaster Herrarte, 2004, ISBN 84-96108-11-2, págs. 15-50
Visiones de la conciencia lingüística: del currículo a las prácticas de aula
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila
Pensar lo dicho : la reflexión sobre la lengua y la comunicación en el aprendizaje de lenguas, 2002, ISBN 84-9743-056-5, págs. 55-70
La conciencia lingüística crítica en el aula de inglés como lengua extranjera
Josep Maria Cots Caimon
Pensar lo dicho : la reflexión sobre la lengua y la comunicación en el aprendizaje de lenguas, 2002, ISBN 84-9743-056-5, págs. 201-216
Language awareness: from the curriculum to the classroom
Josep Maria Cots Caimon
Language awareness in the foreign language classroom / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Juan Manuel Sierra, 2001, ISBN 84-8373-407-9, págs. 101-138
La presencia de elementos metalingüísticos en el discurso pedagógico
Ester Baiget, Josep Maria Cots Caimon, Montserrat Irún Chavarría
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 17-26
Peer interaction and language awareness
Elisabet Arnó i Macià, Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila
Views on the acquisition and use of a second language: Eurosla'7 Proceedings / coord. por Lourdes Díaz Rodríguez, C Pérez, 1997, ISBN 84-88042-21-3, págs. 367-376
Linguistic awareness in English philology: towards a new curriculum for language courses
Josep Maria Cots Caimon
Proceedings of the 19th International Conference of AEDEAN: (Vigo. 13th-16th December 1995) / coord. por María Teresa Caneda Cabrera, Javier Pérez Guerra, 1996, ISBN 84-921550-1-9, págs. 211-216
Debate en torno a la enseñanza del inglés en filología inglesa
Josep Maria Cots Caimon, María José Feu Guijarro, Silvia Molina Plaza
Proceedings of the 19th International Conference of AEDEAN: (Vigo. 13th-16th December 1995) / coord. por María Teresa Caneda Cabrera, Javier Pérez Guerra, 1996, ISBN 84-921550-1-9, págs. 623-625
Josep Maria Cots Caimon
Competencia comunicativa : documentos básicos en la enseñanza de lenguas extranjeras / coord. por Miquel Llobera Cànaves, 1995, ISBN 84-7711-085-9, págs. 91-104
Power and imposition in interactions between university professors and students
Josep Maria Cots Caimon
Actas del XV congreso de AEDEAN: Logroño 16-18 de diciembre de 1991 / coord. por Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Carmelo Cunchillos Jaime, 1993, ISBN 84-600-8718-2, págs. 721-730
Communicative competence and turn-taking in English
Josep Maria Cots Caimon
Studia Patriciae Shaw oblata: quinque magisterii lustris apud hispaniae universitates peractis / coord. por Santiago González Fernández-Corugedo, Juan Emilio Tazón Salces, María Socorro Suárez Lafuente, César Luis Alas García, Virginia Prieto López, Vol. 3, 1991, ISBN 84-7468-505-2, págs. 120-130
Plurilingüismo e interculturalidad en la escuela: reflexiones y propuestas didácticas
Josep Maria Cots Caimon
Horsori, 2010. ISBN 978-84-96108-57-8
Ha sido reseñado en:
La conciencia lingüística en la enseñanza de lenguas
Josep Maria Cots Caimon
Barcelona : GRAÓ, 2007. ISBN 978-84-7827-508-3
Usos i competències multilingües entre escolars d'origen immigrant
Lucila Nussbaum Capdevila (aut.), Virginia Unamuno (aut.), Josep Maria Cots Caimon (aut.)
Universidad Autónoma de Barcelona = Universitat Autònoma de Barcelona, Servicio de Publicaciones = Servei de Publicacions, 2006. ISBN 84-490-2431-5
Teaching by chatting: a pragmatic analysis of instructor-student conversations at an American university
Josep Maria Cots Caimon
Lleida : Universitat de Lleida, 1998. ISBN 84-89727-66-X
Apunts per una descripció de la parla de Bellpuig
Josep Maria Cots Caimon
Bellpuig : Associació d'Amics de la Plana d'Urgell, 1997. ISBN 84-922617-0-6
The pragmatics of communicative competence: the case of interactions between university professors and students
Josep Maria Cots Caimon
Barcelona : Publicacions Universitat de Barcelona, 1992. ISBN 84-7875-947-6
Josep Maria Cots Caimon
Tesis doctoral dirigida por Amparo Tusón Valls (dir. tes.). Universitat de Barcelona (1991).
The effects of transnational mobility and language on japanese national identity in three groups: japanese graduate students studying abroad, kikokushijo, and nikkei brazilians
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.), David Block Allen (codir. tes.). Universitat de Lleida (2022).
Discourses on study abroad: the experience of Erasmus students from a university in Catalonia
Tesis doctoral dirigida por Núria Casado i Gual (dir. tes.), Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.). Universitat de Lleida (2017).
Language policy and internationalisation: The experience of international students at a Catalan university
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.). Universitat de Lleida (2014).
Identify construction in two bilingual communities. Clashing nationalist discourses
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.). Universitat de Lleida (2011).
A mixed-methods approach to the analysis of chicano/a identity: discourses on language, literature and the border
Tesis doctoral dirigida por Enric Llurda (codir. tes.), Josep Maria Cots Caimon (codir. tes.). Universitat de Lleida (2011).
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.). Universitat de Lleida (2007).
Language awareness in pre-service teacher education: focusing on language, teaching and learning in university language courses addressed to english majors
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.). Universitat de Lleida (2006).
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities
coord. por Josep Maria Cots Caimon
Universitat de Lleida, Ediciones de la Universidad de Lérida = Edicions de la Universitat de Lleida, 2023. ISBN 978-84-9144-436-7
coord. por Lluís Payrató Giménez, Josep Maria Cots Caimon
Walter Mouton de Gruyter, 2011. ISBN 978-3-11-023868-6
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados