The present article is based on the analysis of an example of a talk show, a TV genre that has become very popular in the last few years. This type of programme develops around a debate among a series of guest participants. The programe analyzed was produced by the Catalan television network (Televisió de Catalunya, TV3) with the name of `La Vida en un Xip'. The main goal of the study is to discover and describe the relationship between the communicative strategies deployed by the participants in the debate and their socio-cultural identity. The analysis focuses upon the specific discourse behaviour of each of the participants. This behaviour is analyzed taking into account two basic dimensions: interlocutive (management of the turn-taking system) and enunciative (contents and organization of the individual contributions of the participants).
Aquest article es basa en l'anàlisi d'un exemple d'un espectacle de parla (talk show), un gènere televisiu que en els darrers temps ha arribat a tenir unes cotes de popularitat molt elevades. Aquest tipus de programa es desenvolupa al voltant d'un debat entre una sèrie de personatges convidats. El programa que s'analitza fou produït per la Televisió de Catalunya, TV3, amb el nom de `La vida en un xip', i es va emetre setmanalment durant els anys 1992-1994. La finalitat primordial de l'estudi és la d'esbrinar i descriure la relació existent entre les estratègies comunicatives emprades pels participants en el debat i la seva identitat sociocultural. L'anàlisi se centra en el comportament discursiu de cada un dels participants, el qual es defineix a partir de dues dimensions bàsiques: la dimensió interlocutiva (sistema de torns) i la dimensió enunciativa (organització i continguts de les contribucions verbals de cada participant).
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados