Instituciones
Área de conocimientoPáginas webIdentificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Implementing translanguaging pedagogies in an English medium instruction course
Beñat Muguruza Aseguinolaza, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 20, Nº. 2, 2023, págs. 540-555
Developing cognate awareness through pedagogical translanguaging
Miren Jasone Cenoz Iragui, Oihana Leonet Sieso, Durk Gorter
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 25, Nº. 8, 2022, págs. 2759-2773
Hacia una perspectiva holística en el aprendizaje del inglés en contextos educativos: el enfoque plurilingüe y “translanguaging”
Miren Jasone Cenoz Iragui
Revista Iberoamericana de Educación, ISSN 1022-6508, ISSN-e 1681-5653, Vol. 90, Nº. 1, 2022 (Ejemplar dedicado a: Políticas centradas en el profesorado. Realidades y desafíos), págs. 191-205
Developing morphological awareness across languages:: translanguaging pedagogies in third language acquisition
Oihana Leonet Sieso, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 29, Nº. 1, 2020, págs. 41-59
Translanguaging pedagogies and English as a lingua franca
Miren Jasone Cenoz Iragui
Language teaching: The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics, ISSN 0261-4448, Vol. 53, Nº 1, 2019, págs. 71-85
Multilingualism, Translanguaging, and Minority Languages in SLA
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 103, Nº 0, 2019, págs. 130-135
Cruzando fronteras entre lenguas: Una intervención didáctica
Miren Jasone Cenoz Iragui, Oihana Leonet Sieso, Eider Saragueta
Textos de didáctica de la lengua y la literatura, ISSN 1133-9829, Nº 84, 2019, págs. 33-39
Correction to: From bilingualism to multilingualism in the workplace: the case of the Basque Autonomous Community
Karin van der Worp, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Language policy, ISSN 1568-4555, Vol. 17, Nº. 3, 2018, págs. 417-417
Komunikazio-antsietatea euskara bigarren hizkuntza dutenengan
Miren Jasone Cenoz Iragui, Alaitz Santos Berrondo
Fontes linguae vasconum: Studia et documenta, ISSN 0046-435X, Año nº 49, Nº 124, 2017, págs. 369-387
Communicative anxiety in English as a third language
Alaitz Santos Berrondo, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 20, Nº. 7, 2017, págs. 823-836
Future directions in adult multilingualism
Miren Jasone Cenoz Iragui
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 14, Nº. 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: Adult Multilingualism: Processes and Practices Guest Editor: Jasone Cenoz), págs. 1-5
Communicative anxiety in the second and third language
Alaitz Santos Berrondo, Durk Gorter, Miren Jasone Cenoz Iragui
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 14, Nº. 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: Adult Multilingualism: Processes and Practices Guest Editor: Jasone Cenoz), págs. 23-37
Minority languages and sustainable translanguaging: threat or opportunity?
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 38, Nº. 10, 2017, págs. 901-912
From bilingualism to multilingualism in the workplace: the case of the Basque Autonomous Community
Karin van der Worp, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Language policy, ISSN 1568-4555, Vol. 16, Nº. 4, 2017, págs. 407-432
Discussion: some reflections on content-based education in Hong Kong as part of the paradigm shift
Miren Jasone Cenoz Iragui
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 18, Nº. 3, 2015 (Ejemplar dedicado a: Designing multilingual and multimodal CLIL frameworks for EFL students), págs. 345-351
Teachers' beliefs in multilingual education in the Basque country and in Friesland
Elizabet Arocena Egaña, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Journal of immersion and content-based language education, ISSN 2212-8433, Vol. 3, Nº. 2, 2015, págs. 169-193
Critical analysis of CLIL: taking stock and looking forward
Miren Jasone Cenoz Iragui, Fred Genesee, Durk Gorter
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 35, Nº 3, 2014, págs. 243-262
Discussion: towards an educational perspective in CLIL language policy and pedagogical practice
Miren Jasone Cenoz Iragui
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 16, Nº. 3, 2013 (Ejemplar dedicado a: Content and Language Integrated Learning: Language Policy and Pedagogical Practice), págs. 389-394
The influence of bilingualism on third language acquisition: Focus on multilingualism
Miren Jasone Cenoz Iragui
Language teaching: The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics, ISSN 0261-4448, Vol. 46, Nº 1, 2013, págs. 71-86
Perspectivas del País Vasco: el paisaje lingüístico en Donostia-San Sebastián
Jokin Aiestaran Etxabe, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Revista internacional de lingüística iberoamericana, ISSN 1579-9425, Nº. 21, 2013, págs. 23-38
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
TESOL quarterly: a journal for teachers of English to speakers of other languages and of standard English as a second dialect, ISSN 0039-8322, Vol. 47, Nº. 3, 2013, págs. 591-599
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ulrike Jessner
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 9, Nº. 2, 2012 (Ejemplar dedicado a: JOURNEYS OF INTEGRATION BETWEEN MULTIPLE WORLDS: RECONCEPTUALISING MULTILINGUALISM THROUGH COMPLEX TRANSNATIONAL SPACES), págs. 131-131
American Association for Applied Linguistics Colloquia, 2010
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Language teaching: The international abstracting journal for language teachers and applied linguistics, ISSN 0261-4448, Vol. 44, Nº 2, 2011, págs. 264-265
A Holistic Approach to Multilingual Education: Introduction.
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 95, Nº 3, 2011, págs. 339-343
Focus on Multilingualism: A Study of Trilingual Writing.
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 95, Nº 3, 2011, págs. 356-369
A Multilingual Approach: Conclusions and Future Perspectives: Afterword.
Durk Gorter, Miren Jasone Cenoz Iragui
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 95, Nº 3, 2011, págs. 442-445
Elebitasunatik eleaniztasunera Euskal Herriko Unibertsitatean: Eleaniztasun Plana
Miren Jasone Cenoz Iragui
Bat: Soziolinguistika aldizkaria, ISSN 1130-8435, Nº. 75, 2010 (Ejemplar dedicado a: Euskararen presentzia. Unibertsitatean), págs. 39-47
El inglés como lengua de instrucción en la Universidad: nuevas tecnologías y multimodalidad
Miren Jasone Cenoz Iragui
Ikastaria: cuadernos de educación, ISSN-e 2255-1069, ISSN 0213-3636, Nº. 17, 2010 (Ejemplar dedicado a: Hizkuntza eta heziketa prozesuak: hezkuntza eleaniztuna (Lenguas y procesos formativos: educación plurilingüe)), págs. 25-38
The diversity of multilingualism in education
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 205, 2010, págs. 37-54
Xabier Etxague Alkalde, Miren Jasone Cenoz Iragui
SL&i en red: Segundas Lenguas e Inmigración en red, ISSN-e 1989-1954, Nº. 4, 2010, págs. 3-5
Inmigración, lenguas oficiales y educación en el País Vasco
Xabier Etxague Alkalde, Miren Jasone Cenoz Iragui, Marisol Uria
SL&i en red: Segundas Lenguas e Inmigración en red, ISSN-e 1989-1954, Nº. 4, 2010, págs. 6-20
The acquisition of additional languages
Miren Jasone Cenoz Iragui
Elia: Estudios de lingüística inglesa aplicada, ISSN 1576-5059, Nº. 8, 2008, págs. 219-224
Dedicated to the Memory of Jehannes Ytsma
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ulrike Jessner, Britta Hufeisen, Muiris Ó Laoire
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 3, Nº. 2, 2006, págs. 85-85
Linguistic Landscape and Minority Languages
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 3, Nº. 1, 2006, págs. 67-80
Miren Jasone Cenoz Iragui
Studies in second language acquisition, ISSN 0272-2631, Vol. 28, Nº 1, 2006, pág. 137
Introduction: Trilingualism and Minority Languages in Europe
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 171, 2005, págs. 1-5
English in Bilingual Programs in the Basque Country
Miren Jasone Cenoz Iragui
International journal of the sociology of language, ISSN 0165-2516, Nº. 171, 2005, págs. 41-56
Bhatia, T. K., & Ritchie, W. C. (Eds.). (2004). The handbook of bilingualism
Miren Jasone Cenoz Iragui
Studies in second language acquisition, ISSN 0272-2631, Vol. 27, Nº 4, 2005, págs. 638-639
Dewaele, J.-M., Housen, A., & Wei, L. (Eds.). (2003). Bilingualism: Beyond basic principles
Miren Jasone Cenoz Iragui
Studies in second language acquisition, ISSN 0272-2631, Vol. 27, Nº 1, 2005, pág. 115
Ha sido reseñado en:
Bilingualism: Beyond Basic Principles: Jean-Marc Dewaele, Alex Housen and Li Wei (eds)
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 27, Nº. 2, 2006, págs. 166-168
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ulrike Jessner
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 1, Nº. 1, 2004, págs. 1-2
Mohammed Dahbi, Miren Jasone Cenoz Iragui, Heidi Byrnes, Anne Pakir, Jean-Marc Dewaele
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 88, Nº 4, 2004, págs. 617-631
Acquiring a third language: What role does bilingualism play?
Miren Jasone Cenoz Iragui, Charlotte Hoffmann
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 7, Nº. 1, 2003, págs. 1-5
The additive effect of bilingualism on third language acquisition: A review
Miren Jasone Cenoz Iragui
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 7, Nº. 1, 2003, págs. 71-87
Ingelesaren ezarpen goiztiarra eztabaidagai.
Félix Etxeberria Balerdi, Miren Jasone Cenoz Iragui, Eduardo Aldasoro Lecea, Esther Mugertza Imaz
hik hasi: euskal heziketarako aldizkaria, ISSN 1135-4690, Nº. 69, 2002, págs. 8-13
Age differences in foreign language learning
Miren Jasone Cenoz Iragui
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 135-136, 2002, págs. 125-142
Kecskes & Papp: Foreign language and mother tongue
Miren Jasone Cenoz Iragui
Word: Journal of the International Linguistic Association, ISSN-e 2373-5112, ISSN 0043-7956, Vol. 53, Nº 1, 2002, págs. 80-82
Basque in Education: N. Gardner
Miren Jasone Cenoz Iragui
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 4, Nº. 6, 2001, págs. 420-422
Miren Jasone Cenoz Iragui, Britta Hufeisen, Ulrike Jessner
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 4, Nº. 1, 2001, págs. 1-10
Miren Jasone Cenoz Iragui
Ikastaria: cuadernos de educación, ISSN-e 2255-1069, ISSN 0213-3636, Nº. 11, 2000 (Ejemplar dedicado a: Nuevos caminos para la enseñanza plurilingüe), págs. 185-192
Pauses and hesitation phenomena in second language production
Miren Jasone Cenoz Iragui
ITL International Journal of Applied Linguistics, ISSN 0019-0810, ISSN-e 1783-1490, Nº. 127-128, 2000, págs. 53-69
L2 perception of English vowels: testing the validity of Kuhl's prototypes
Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Alicante Journal of English Studies / Revista Alicantina de Estudios Ingleses: RAEI, ISSN-e 2171-861X, ISSN 0214-4808, Nº. 10, 1997, págs. 55-68
Minority Language Learning in the Administration: Data from the Basque Country
Miren Jasone Cenoz Iragui, Josu Perales Ugarte
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 18, Nº. 4, 1997, págs. 261-270
Diccionario de lingüística aplicada y enseñanza de lenguas
Miren Jasone Cenoz Iragui
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 12, 1997, págs. 296-298
Requests and apologies: a comparison between native and non-native speakers of English
Miren Jasone Cenoz Iragui
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 18, Nº 1-2, 1996, págs. 53-61
English in primary school: teaching a third language to eight year olds the Basque Country
Miren Jasone Cenoz Iragui, Diana Lindsay
Cuadernos de filología inglesa, ISSN 0213-5485, Vol. 5, Nº 1, 1996 (Ejemplar dedicado a: Aprendizaje y Enseñanza de Lenguas en Contextos Tutorados), págs. 81-102
El papel del bilingüísmo en la adquisición de una lengua extranjera: El caso del aprendizaje del inglés en Guipúzcoa
José Francisco Valencia Garate, Miren Jasone Cenoz Iragui
Journal for the Study of Education and Development, Infancia y Aprendizaje, ISSN-e 1578-4126, ISSN 0210-3702, Nº 72, 1995, págs. 127-138
Instrospection in Second Language acquisition research: som data from learners' diaries
Miren Jasone Cenoz Iragui, Diana Lindsay
LFE: Revista de lenguas para fines específicos, ISSN 1133-1127, Nº 1, 1994, págs. 93-108
Diferencias individuales en la adquisición del inglés
Miren Jasone Cenoz Iragui
Revista española de lingüística aplicada, ISSN 0213-2028, Vol. 9, 1993, págs. 27-35
The role of bilingualism in foreign language acquisition: Learning English in the Basque country
José Francisco Valencia Garate, Miren Jasone Cenoz Iragui
Journal of multilingual and multicultural development, ISSN 0143-4632, Vol. 13, Nº. 5, 1992, págs. 433-449
A framework for analysing plurilingual education
Miren Jasone Cenoz Iragui, Josep Maria Cots Caimon, María González Davis
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities / coord. por Josep Maria Cots Caimon, 2023, ISBN 978-84-9144-436-7, págs. 15-32
Plurilingual education in the Basque Autonomous Community
Miren Jasone Cenoz Iragui
Profiling plurilingual education: a pilot study of four Spanish autonomous communities / coord. por Josep Maria Cots Caimon, 2023, ISBN 978-84-9144-436-7, págs. 33-53
La competencia comunicativa y el enfoque plurilingüe en la enseñanza de las lenguas
Miren Jasone Cenoz Iragui
Entre la lectura, la escritura y la educación: Paradigmas de investigación en didáctica de la literatura y la lengua / coord. por Josep Ballester Roca, Noelia Ibarra Rius, 2020, ISBN 978-84-277-2780-9, págs. 165-180
Navigating between Languages: Multilingual Speakers' Perceptions
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
Teachers’ Perspectives, Practices and Challenges in Multilingual Education: Studies in Honor of Pilar Sagasta / Nagore Ipiña Larrañaga (ed. lit.), Ainara Imaz Agirre (ed. lit.), Begoña Pedrosa Lobato (ed. lit.), Eneritz Garro Larrañaga (ed. lit.), 2020, ISBN 978-3-631-81979-1, págs. 15-36
Miren Jasone Cenoz Iragui, Elizabet Arocena Egaña
The Routledge Handbook of Spanish Language Teaching: metodologías, contextos y recursos para la enseñanza del español L2 / coord. por Javier Muñoz Basols, Elisa Gironzetti, Manel Lacorte, 2019, ISBN 978-1-138-18290-5, págs. 417-431
Softening boundaries between languages: multilingual resources in the acquisition of English as a third language
Miren Jasone Cenoz Iragui
Exploring the lexicon of bilingual and plurilingual learners: lexical availability and vocabulary acquisition, 2018, ISBN 978-84-09-05164-9, pág. 17
The Use of Basque when English is the Medium of Instruction: practices and Pedagogical Implications
Nerea Villabona Perurena, Miren Jasone Cenoz Iragui
Hizkuntzak, Ondarea eta Identitateak. Hezkuntza ikuspegia / Luis María Naya Garmendia (ed. lit.), Marie-Anne Chateaureynaud (ed. lit.), Paulí Dávila Balsera (ed. lit.), 2018, ISBN 978-84-17526-15-3, págs. 153-160
Introduction to part IV: The target language, the sociolinguistic and the educational context in CLIL programs
Miren Jasone Cenoz Iragui
Applied Linguistics Perspectives on CLIL / coord. por Ana Llinares, Tom Morton, 2017, ISBN 978-90-272-1337-2, págs. 239-249
Lehen Hezkuntzako Ikasle Eleaniztunen Euskarari Buruzko Pertzepzioak Translanguaging Testuinguruan: Ikerketa Etnografiko bat
Eider Saragueta, Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
II. Ikergazte nazioarteko ikerketa euskaraz: Kongresuko artikulu-bilduma. / Iñaki Alegría Loinaz (ed. lit.), Ainhoa Latatu (ed. lit.), Miren Josu Omaetxebarria Ibarra (ed. lit.), Patxi Salaberri Muñoa (ed. lit.), Vol. 1, Tomo 1, 2017 (Giza Zientziak eta Artea), ISBN 978-84-8438-628-5, págs. 142-150
Miren Jasone Cenoz Iragui
Ens queda la paraula: estudis de lingüística aplicada en honor a M. Teresa Turell / Raquel Casesnoves-Ferrer (ed. lit.), Montse Forcadell (ed. lit.), Núria Gavaldà Ferré (ed. lit.), 2014, ISBN 978-84-9984-149-6, pág. 377
From Bilingualism to Multilingualism: Basque, Spanish and English in Higher Education
Miren Jasone Cenoz Iragui, Xabier Etxague Alkalde
Bilingual and multilingual education in the 21st century: building on experience / coord. por Christian Abelló Contesse, Paul Michael Chandler, María Dolores López-Jiménez, Manuel Rubén Chacón Beltrán, 2013, ISBN 9781783090693, págs. 85-106
Una perspectiva multilingüe en la enseñanza de lenguas
Miren Jasone Cenoz Iragui, Durk Gorter
La universidad multilingüe / Eva Alcón Soler (ed. lit.), Francisco Michavila Pitarch (ed. lit.), 2012, ISBN 978-84-309-5461-2, págs. 131-148
El plurilingüismo en el contexto escolar: Diversidad lingüística, competencia plurilingüe y tipología
Miren Jasone Cenoz Iragui
Aprendre en una altra llengua =: Learning through another language = Aprender en otra lengua / Cristina Escobar (aut.), Lucila Nussbaum Capdevila (aut.), 2011, ISBN 978-84-490-2677-5, págs. 17-34
The effect of age on foreing languaje acquisition
Miren Jasone Cenoz Iragui
Estudios de filología inglesa en honor de Antonio Garnica / coord. por Francisco Garrudo Carabias, Joaquín Comesaña Rincón, 2005, ISBN 8447208435, págs. 81-92
El plurilingüismo y el aprendizaje de lenguas en el contexto escolar
Miren Jasone Cenoz Iragui
Lengua y sociedad : investigaciones recientes en la lingüistica aplicada / coord. por Pedro Antonio Fuertes Olivera, 2005, ISBN 84-8448-342-8, págs. 161-176
El concepto de competencia comunicativa
Miren Jasone Cenoz Iragui
Vademecum para la formación de profesores: enseñar español como segunda lengua (L2)/lengua extranjera (LE) / coord. por Virginia Lara Casado; Jesús Sánchez Lobato (dir.), Isabel Santos Gargallo (dir.), 2004, ISBN 84-9778-051-5, págs. 449-465
The influence of bilingualism on multilingual acquisition: Some data from the basque country
Miren Jasone Cenoz Iragui
Comunidades e individuos bilingües: actas do I Simposio Internacional sobre o Bilingüismo : Universidade de Vigo, Galicia-Spain, 21-25 outubro-october 1997 / coord. por María del Carmen Cabeza Pereiro, Anxo M. Lorenzo Suárez, Xoán Paulo Rodríguez Yáñez, 2003, ISBN 84-8158-259-X, págs. 278-287
La influencia del factor edad en la percepción de vocales y diptongos ingleses
Patxi Gallardo, Maria Luisa Garcia, Miren Jasone Cenoz Iragui
Actas del II Congreso de fonética experimental = Proceedings of de II congress of experimental phonetics: Sevilla 5, 6 y 7 de marzo de 2001 / Marina Barrio Parra (ed. lit.), Jesús Díaz García (ed. lit.), 2002, ISBN 846074812X, pág. 204
L3 English vowel and consonant discrimination in learners with different ages of first exposure
Francisco Gallardo del Puerto, Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Studies in contrastive linguistics.: proceedings of the 2nd International Contrastive Linguistics Conference, Santiago de Compostela, October, 2001 / Luis Iglesias Rábade (ed. lit.), Susana María Doval Suárez (ed. lit.), María Angeles Gómez González (ed. lit.), Elsa González Alvarez (ed. lit.), Andrew Rollings (ed. lit.), Antonio Álvarez Rodríguez (ed. lit.), Cristina Mourón Figueroa (ed. lit.), 2002, ISBN 84-9750-027-X, págs. 419-426
Three languages in contact: language attitudes in the BasqueCountry
Miren Jasone Cenoz Iragui
Language awareness in the foreign language classroom / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Juan Manuel Sierra, 2001, ISBN 84-8373-407-9, págs. 37-60
The Basque-speaking communities
Miren Jasone Cenoz Iragui, Josu Perales Ugarte
Multilingualism in Spain: Sociolinguistic and psycholinguistic aspects of linguistic minority groups / coord. por María Teresa Turell Julià, 2001, ISBN 1-85359-491-1, págs. 91-109
English simple vowel discrimination in learners with different ages of first exposure to efl
Francisco Gallardo del Puerto, Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Proceedings of the 24th International Conference of AEDEAN: [electronic resource] / coord. por Ángel Mateos-Aparicio Martín-Albo, Silvia Molina Plaza, 2001, ISBN 9788469957097
Third language acquisition: learning English in the Basque Country
Miren Jasone Cenoz Iragui
AEDEAN. Select papers in language, literature and culture: proceedings of the 17th International Conference, 2000, ISBN 84-699-2212-2, págs. 205-208
La adquisición del inglés: el diseño de un proyecto de investigación
Miren Jasone Cenoz Iragui
Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje / coord. por Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Vol. 3, 2000 (Adquisición y aprendizaje del lenguas. Diseño curricular. Lengua con fines específicos / coord. por Felipe Alcántara Iglesias, Asunción Barreras Gómez, Rosa María Jiménez Catalán, María Angeles Moreno Lara), ISBN 84-699-3363-9, págs. 1451-1456
Filled pauses in second language oral production
Miren Jasone Cenoz Iragui
Proceedings of the 22nd International Conference of AEDEAN: Lleida. 17th-19th December 1998 / coord. por Pere Gallardo Torrano, Enric Llurda, 2000, ISBN 84-8409-045-0, págs. 85-90
English phonetics and learners metacognitive knowledge
Miren Jasone Cenoz Iragui, Maria Luisa Garcia Lecumberri
Actas del XXI Congreso Internacional de A.E.D.E.A.N.: (Asociación Española de estudios Anglonorteamericanos). Sevilla, 18, 19, 20 diciembre 1997, 1999, ISBN 84-472-0489-8, págs. 637-644
Pragmática contrastiva: comparación de la producción de actos de habla en inglés y español
Miren Jasone Cenoz Iragui
Estudios de lingüística contrastiva / coord. por Luis Iglesias Rábade, Paloma Núñez Pertejo, 1999, ISBN 84-8121-769-7, págs. 151-158
Competencia pragmática, adquisición y enseñanza de lenguas
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ignacio Vázquez Orta, Julia Barnes Mason
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada / coord. por Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, 1998, ISBN 84-7013-265-2, págs. 195-200
Influencia de la duración en la adquisición de vocales inglesas
Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada / coord. por Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, 1998, ISBN 84-7013-265-2, págs. 201-208
Request in European non-native English
Miren Jasone Cenoz Iragui
Proceedings of the 20th International AEDEAN Conference / coord. por Pere Guàrdia, J. Stone, 1997, ISBN 84-477-0624-9, págs. 121-126
El significado de las pausas en la producción oral en segunda lengua
Josu Perales, Miren Jasone Cenoz Iragui
Estudios sobre la adquisición del castellano, catalán, euskera y gallego: actas del I Encuentro Internacional sobre Adquisición de las Lenguas del Estado / coord. por Miguel Pérez Pereira, 1996, ISBN 84-8121-468-X, págs. 689-694
La competencia comunicatica: su origen y componentes
Miren Jasone Cenoz Iragui
La competencia pragmática: elementos lingüísticos y psicosociales / coord. por José F. Valencia, Miren Jasone Cenoz Iragui, 1996, ISBN 84-7585-814-7, págs. 95-114
Las peticiones: una comparación entre hablantes europeos y americanos
Miren Jasone Cenoz Iragui, José Francisco Valencia Garate
La competencia pragmática: elementos lingüísticos y psicosociales / coord. por José F. Valencia, Miren Jasone Cenoz Iragui, 1996, ISBN 84-7585-814-7, págs. 225-238
The acquisition of phonetics: factors affecting the discrimination of english vowels
Miren Jasone Cenoz Iragui, Maria Luisa Garcia Lecumberri
Proceedings of the 19th International Conference of AEDEAN: (Vigo. 13th-16th December 1995) / coord. por María Teresa Caneda Cabrera, Javier Pérez Guerra, 1996, ISBN 84-921550-1-9, págs. 189-193
Perception of RP vowels by Spanish speaking University students
Maria Luisa Garcia Lecumberri, Miren Jasone Cenoz Iragui
Proceedings of the 19th International Conference of AEDEAN: (Vigo. 13th-16th December 1995) / coord. por María Teresa Caneda Cabrera, Javier Pérez Guerra, 1996, ISBN 84-921550-1-9, págs. 299-304
Adquisición de segundas lenguas en situaciones de contacto de lenguas: Actitudes, motivación, redes sociales y vitalidad etnolingüística
Miren Jasone Cenoz Iragui, José Francisco Valencia Garate
XI Congreso Nacional de Lingüística Aplicada. Asociación Lingüística Aplicada (A.E.S.L.A.): libro de actas / coord. por José María Ruiz, Patrick H. Sheerin, Elena González Cascos, 1995, ISBN 84-7762-474-7, págs. 211-217
MUÑOZ, C. (ed.). "Age and the rate of foreign language learning": "Modern language journal" ISSN 0026-7902, Vol. 92, Nº 3, 2008, págs. 481-483
Miren Jasone Cenoz Iragui (res.)
Applied linguistics, ISSN 0142-6001, Vol. 28, Nº 4, 2007 (Ejemplar dedicado a: Language Creativity in Everyday Contexts), págs. 627-630
Es reseña de:
Age and the rate of foreign language learning / coord. por Carmen Muñoz Lahoz
Multilingual Matters, 2006. ISBN 1-85359-891-7
WEI, Li; DEWAELE, Jean-Marc; HOUSEN, Alex (eds). "Opportunities and Challenges of Bilingualism": "Language policy", ISSN 1568-4555, Vol. 3, N.º. 3, 2004, págs. 308-312
Miren Jasone Cenoz Iragui (res.)
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 9, Nº. 3, 2006, págs. 397-400
Es reseña de:
Hizkuntzak ikasten eta erabiltzen
David Lasagabaster Herrarte, Miren Jasone Cenoz Iragui
Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea, 2006. ISBN 84-8373-061-8
An introduction to applied linguistics: English as a second language
Miren Jasone Cenoz Iragui
Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea, 2004. ISBN 84-8373-595-4
Enseñanza-aprendizaje del inglés como segunda o tercera lengua (l2 o l3)
Miren Jasone Cenoz Iragui
Tesis doctoral dirigida por Jesús Arzamendi Sáez de Ibarra (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (1992).
Aprendizaje de inglés como tercera lengua en instituciones educativas interculturales bilingües del perú: un estudio exploratorio en escuelas quechua, ashaninka y shipibo-konibo
Tesis doctoral dirigida por Elizabet Arocena Egaña (dir. tes.), Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2022).
Foreign academic researchers in the basque country with a focus on multilingualism: language and intercultural competences, beliefs, and practices
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Durk Gorter (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2021).
Multilingual students' language use, identities and attitudes in Taiwan
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2021).
Teaching and learning through English: classroom strategies and practices in CLIL
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2020).
Translanguaging hezkuntza-eleanitzean. Ikuspegi etnografiko bat
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2019).
"Focus on multilingualism" eta bere aplikazio didaktikoa eskola testuinguruan
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Xabier Etxague Alkalde (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2018).
Education, language, and identity in multiethnic environments: a case study
Tesis doctoral dirigida por Antonio Casado da Rocha (dir. tes.), Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2018).
Hiru hizkuntzatan idazten: hurbilpen holistiko, analitiko eta hizkuntza artekoa
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Durk Gorter (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2018).
Ha sido reseñado en:
Uztaro: giza eta gizarte-zientzien aldizkaria, ISSN 1130-5738, ISSN-e 3020-5115, Nº. 112, 2020, págs. 107-108
Anxiety in second and third languages: the case of adult multilinguals from the Basque Autonomous Community
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Durk Gorter (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2017).
Multilingual education: teachers' beliefs and language use in the classroom
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Durk Gorter (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2017).
Multilingualism in the workplace: the voice of professionals
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Durk Gorter (codir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2016).
Esku-idazketa eta testu eleanitzen arteko loturak
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2016).
Ingelesa irakats-hizkuntza testuinguru eleaniztuneko unibertsitatean
Tesis doctoral dirigida por Durk Gorter (dir. tes.), Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2014).
Ingurune euskalduneko gazteak eta hizkuntza idatzia, eskolan eta eskolatik kanpo
Garbiñe Bereziartua Etxeberria
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2014).
Attitudes towards bilingualism and Basque in Rioja Alavesa
Tesis doctoral dirigida por Juan Etxeberria Murgiondo (dir. tes.), Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2012).
Incidencia de un enfoque basado en la autonomía de aprendizaje en la adquisición del inglés
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2009).
Gaitasun komunikatiboa eta hizkuntzen arteko elkar eragina eae-ko hezkuntza eleanitzean
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2006).
Atzerriko hizkuntza goiztiarraren eragina gaitasun eleaniztunean
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2006).
La adquisición de la pronunciación del inglés como tercera lengua
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.), Maria Luisa Garcia Lecumberri (codir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2004).
The acquisition of questions in English by a trilingual child
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2002).
La producción escrita en euskara, castellano e inglés en el modelo D y en el modelo de inmersión
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (2001).
Creatividad y conciencia metalingüística: incidencia en el aprendizaje del inglés como l3
Tesis doctoral dirigida por Miren Jasone Cenoz Iragui (dir. tes.). Universidad del País Vasco - Euskal Herriko Unibertsitatea (1997).
La competencia pragmática: elementos lingüísticos y psicosociales
coord. por José F. Valencia, Miren Jasone Cenoz Iragui
Universidad del País Vasco = Euskal Herriko Unibertsitatea, 1996. ISBN 84-7585-814-7
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados