Identificadores de autorPeriodo de publicación recogido
|
|
|
Complex interactions in the multilingual mind: Assessing metalinguistic abilities and their effects on decoding a new language system in trilingual learners
Birgit Spechtenhauser, Ulrike Jessner
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 301, 2024
The attrition of school-learned foreign languages: A multilingual perspective
Ulrike Jessner, Kathrin Oberhofer, Manon Megens
Applied psycholinguistics, ISSN 0142-7164, Vol. 42, Nº 1, 2021, págs. 19-50
Assessing components of multi-(lingual) competence in young learners
Barbara K. Hofer, Ulrike Jessner
Lingua: International review of general linguistics, ISSN 0024-3841, Nº 232, 2019
Why Context Matters: Social Inclusion and Multilingualism in an Austrian School Setting
Ulrike Jessner, Kerstin Mayr-Keiler
Social Inclusion, ISSN-e 2183-2803, Vol. 5, Nº. 4, 1, 2017 (Ejemplar dedicado a: Multilingualism and Social Inclusion), págs. 87-97
Emerging multilingual awareness in educational contexts: from theory to practice
Ulrike Jessner, Elisabeth Allgäuer-Hackl, Barbara K. Hofer
Canadian modern language review, ISSN 0008-4506, Vol. 72, Nº. 2, 2016, págs. 157-182
Tracking tip-of-the-tongue states in a multilingual speaker: Evidence of attrition or instability in lexical systems?
Peter Ecke, Ulrike Jessner
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 17, Nº. 6, 2013 (Ejemplar dedicado a: Dynamics of first language attrition across the lifespan), págs. 734-751
The implications of language attrition for dynamic systems theory: Next steps and consequences
Philip Herdina, Ulrike Jessner
International Journal of Bilingualism: interdisciplinary studies of multilingual behaviour, ISSN 1367-0069, Vol. 17, Nº. 6, 2013 (Ejemplar dedicado a: Dynamics of first language attrition across the lifespan), págs. 752-756
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ulrike Jessner
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 9, Nº. 2, 2012 (Ejemplar dedicado a: JOURNEYS OF INTEGRATION BETWEEN MULTIPLE WORLDS: RECONCEPTUALISING MULTILINGUALISM THROUGH COMPLEX TRANSNATIONAL SPACES), págs. 131-131
A DST Model of Multilingualism and the Role of Metalinguistic Awareness
Ulrike Jessner
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 92, Nº 2, 2008, págs. 270-283
Dedicated to the Memory of Jehannes Ytsma
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ulrike Jessner, Britta Hufeisen, Muiris Ó Laoire
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 3, Nº. 2, 2006, págs. 85-85
Multilingual Metalanguage, or the Way Multilinguals Talk about Their Languages
Ulrike Jessner
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 14, Nº. 1, 2005, págs. 56-68
Miren Jasone Cenoz Iragui, Ulrike Jessner
International journal of multilingualism, ISSN 1479-0718, Vol. 1, Nº. 1, 2004, págs. 1-2
Miren Jasone Cenoz Iragui, Britta Hufeisen, Ulrike Jessner
International journal of bilingual education and bilingualism, ISSN 1367-0050, Vol. 4, Nº. 1, 2001, págs. 1-10
Metalinguistic Awareness in Multilinguals: Cognitive Aspects of Third Language Learning
Ulrike Jessner
Language awareness, ISSN 0965-8416, Vol. 8, Nº. 3-4, 1999, págs. 201-209
Crosslinguistic Influence in Third Language Acquisition
Ulrike Jessner, Manon Megens, Stefanie Graus
Crosslinguistic influence in second language acquisition / coord. por María Rosa Alonso Alonso, 2016, ISBN 978-1-78309-481-3, págs. 193-214
Interlenguaje: pasado, presente y futuro
Ulrike Jessner
La competencia pragmática: elementos lingüísticos y psicosociales / coord. por José F. Valencia, Miren Jasone Cenoz Iragui, 1996, ISBN 84-7585-814-7, págs. 117-125
La transferencia de la adquisición de la segunda lengua
Ulrike Jessner
La competencia pragmática: elementos lingüísticos y psicosociales / coord. por José F. Valencia, Miren Jasone Cenoz Iragui, 1996, ISBN 84-7585-814-7, págs. 141-153
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2025 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados