InstitucionesÁrea de conocimientoPeriodo de publicación recogido
|
|
|
A multilingual background for telecollaboration: Practices and policies in European higher education
Elisabet Arnó i Macià, Sonia Vandepitte, Patricia Minacori, Maria Teresa Musacchio, Joleen Hanson, Bruce Maylath
European journal of language policy, ISSN 1757-6822, Vol. 11, Nº. 2, 2019, págs. 235-255
The Role of Technology in Teaching Languages for Specific Purposes Courses.
Elisabet Arnó i Macià
Modern language journal, ISSN 0026-7902, Vol. 96, Nº 0, 2012, págs. 89-104
Students' profile as autonomous learners in an Internet-based EAP course
Antonia Soler Cervera, Carmen Rueda Ramos, Elisabet Arnó i Macià
Ibérica: Revista de la Asociación Europea de Lenguas para Fines Específicos ( AELFE ), ISSN-e 2340-2784, ISSN 1139-7241, Nº. 9, 2005, págs. 53-78
Developing Learner Autonomy through a Virtual EAP Course at University
Clàudia Barahona Fuentes, Carmen Rueda Ramos, Elisabet Arnó i Macià, Antonia Soler Cervera
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 12, 2004 (Ejemplar dedicado a: The Teaching of Foreign languages in Higher and Adult Education)
Developing Learner Autonomy through a Virtual EAP Course at University
Elisabet Arnó i Macià, Carmen Rueda Ramos, Antonia Soler Cervera, Clàudia Barahona Fuentes
BELLS: Barcelona english language and literature studies, ISSN 1139-8213, Nº 12, 2003
Metadiscourse in Lecture Comprehension: Does it Really Help Foreign Language Learners?
Marta Aguilar Pérez, Elisabet Arnó i Macià
Atlantis: Revista de la Asociación Española de Estudios Anglo-Norteamericanos, ISSN 0210-6124, Vol. 24, Nº 1, 2002, págs. 7-22
La reflexió metalingüística en el treball de grup
Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila, Ester Baiget, Enric Llurda, Montserrat Irún Chavarría, Elisabet Arnó i Macià
Sintagma: Revista de lingüística, ISSN 0214-9141, Vol. 10, 1998, págs. 81-105
“He’s a Good Lecturer in Any Language”: Shifting From L1 to English and Implications for EMI Training
Marta Aguilar Pérez, Elisabet Arnó i Macià
Teacher Training for English-Medium Instruction in Higher Education / coord. por María del Mar Sánchez Pérez, 2020, ISBN 9781799823186, págs. 153-178
Quantum LEAP (Learning English for Academic Purposes): An online learning environment adapted to the EHEA
Elisabet Arnó i Macià, Carmen Rueda Ramos, Antonia Soler Cervera, Lurdes Armengol Castells, Enric Llurda, Joaquín Romero Gallego
English for international and intercultural communication: research, innovation and employability across educational curricula : 1st International Conference, 3-4 June, 2011, Faculty of Arts, University of Zaragoza / coord. por Ana María Hornero Corisco, 2011, ISBN 978-84-15-27420-9, págs. 83-86
Elisabet Arnó i Macià
Las lenguas para fines específicos ante el reto de la Convergencia Europea [Recurso electrónico]: VIII Congreso Internacional AELFE. Universidad de La Laguna 3, 4 y 5 de septiembre de 2009 / coord. por Estefanía Caridad de Otto, Alejandro F. López de Vergara Méndez, 2009, ISBN 978-84-7756-804-9, págs. 121-132
Designing a Virtual Learning Environment for EAP Students: "Quantum LEAP (Learning English for Academic Purposes)"
Elisabet Arnó i Macià, Carmen Rueda Ramos, Antonia Soler Cervera
Teaching academic and professional english online / coord. por Isabel González-Pueyo, 2009, ISBN 978-3-03911-582-2, págs. 57-82
A hypermedia project for EAP students: interactive materials in a virtual learning environment
Antonia Soler Cervera, Carmen Rueda Ramos, Elisabet Arnó i Macià
Actas de V Congreso Internacional AELFE [Archivo de ordenador] = Proceedings of the 5th International AELFE Conference / coord. por Claus-Peter Neuman, Ramón Plo Alastrué, Carmen Pérez-Llantada Auría, 2006, ISBN 84-7733-846-9, págs. 572-581
Recursos para el aprendizaje autónomo: un entorno virtual en los cursos de IFE
Carmen Rueda Ramos, Elisabet Arnó i Macià, Clàudia Barahona Fuentes
Las lenguas para fines específicos y la sociedad del conocimiento / coord. por Pilar Durán Escribano, Guadalupe Aguado de Cea, Inmaculada Álvarez de Mon y Rego, Marinela García Fernández, 2003, ISBN 84-7493-333-1, págs. 475-484
El desarrollo de las actividades metalingüísticas a través del trabajo en grupo
Elisabet Arnó i Macià
Pensar lo dicho : la reflexión sobre la lengua y la comunicación en el aprendizaje de lenguas, 2002, ISBN 84-9743-056-5, págs. 87-100
Getting students to work together and talk about language
Elisabet Arnó i Macià
Language awareness in the foreign language classroom / coord. por David Lasagabaster Herrarte, Juan Manuel Sierra, 2001, ISBN 84-8373-407-9, págs. 157-180
English on-line: a virtual EAP course @ university
Clàudia Barahona Fuentes, Elisabet Arnó i Macià
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes / Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-353-1, págs. 181-194
Desarrollo de las habilidades comunicativas orales en un curso universitario de EST
Elisabet Arnó i Macià, Clàudia Barahona Fuentes, Antonia Soler Cervera
Methodology and New Technologies in Languages for Specific Purposes / Santiago Posteguillo Gómez (ed. lit.), Inmaculada Fortanet Gómez (ed. lit.), Juan Carlos Palmer Silveira (ed. lit.), 2001, ISBN 84-8021-353-1, págs. 371-378
Teaching metadiscourse in spoken language: some implications for the EAP classroom
Marta Aguilar Pérez, Elisabet Arnó i Macià
Trabajos en lingüística aplicada / coord. por Carmen Muñoz Lahoz, María Luz Celaya Villanueva, Marta Fernández-Villanueva Jané, Teresa Navés, Oliver Strunk, 2001, ISBN 84-477-0733-4, págs. 279-285
La integración de proceso y producto en un curso de escritura técnica en inglés
Elisabet Arnó i Macià, Antonia Soler Cervera, Clàudia Barahona Fuentes, Carmen Bombardó Solés
Panorama actual de la lingüística aplicada [Recurso electrónico]: conocimiento, procesamiento y uso del lenguaje / coord. por Francisco José Ruiz de Mendoza Ibáñez, Vol. 3, 2000 (Adquisición y aprendizaje del lenguas. Diseño curricular. Lengua con fines específicos / coord. por Felipe Alcántara Iglesias, Asunción Barreras Gómez, Rosa María Jiménez Catalán, María Angeles Moreno Lara), ISBN 84-699-3363-9, págs. 1873-1880
Towards a theory of writing in EST: considering different approaches
Claudia Barahona, Elisabet Arnó i Macià, Antonia Soler Cervera
Proceedings of the 22nd International Conference of AEDEAN: Lleida. 17th-19th December 1998 / coord. por Pere Gallardo Torrano, Enric Llurda, 2000, ISBN 84-8409-045-0, págs. 73-77
La conciencia lingüística en la enseñanza de lenguas
Elisabet Arnó i Macià, Enric Llurda
Contribuciones al estudio de la lingüística aplicada / Julián de las Cuevas (aut.), Dalila Fasla (aut.), 1999, ISBN 84-605-8800-9, págs. 9-16
La enseñanza de presentaciones orales en inglés: un modulo orientado a los estudiantes de Ingeniería
Elisabet Arnó i Macià, Clàudia Barahona Fuentes, Carmen Rueda Ramos, Antonia Soler Cervera
Enfoques teóricos y prácticos de las lenguas aplicadas a las ciencias y a las tecnologías / coord. por Ana Bocanegra-Valle, María del Carmen Lario de Oñate, Paloma López Zurita, 1999, ISBN 84-89609-32-2, págs. 374-379
Desarrollo de material docente para la universidad: la comprensión lectora en inglés para fines específicos (ciencia y tecnología)
Antonia Soler Cervera, Carmen Rueda Ramos, Elisabet Arnó i Macià
Perspectivas Pragmáticas en Lingüística Aplicada / coord. por Ignacio Vázquez Orta, Ignacio Guillén Galve, 1998, ISBN 84-7013-265-2, págs. 459-464
Peer interaction and language awareness
Elisabet Arnó i Macià, Josep Maria Cots Caimon, Lucila Nussbaum Capdevila
Views on the acquisition and use of a second language: Eurosla'7 Proceedings / coord. por Lourdes Díaz Rodríguez, C Pérez, 1997, ISBN 84-88042-21-3, págs. 367-376
Language awareness in pre-service teacher education: focusing on language, teaching and learning in university language courses addressed to english majors
Elisabet Arnó i Macià
Tesis doctoral dirigida por Josep Maria Cots Caimon (dir. tes.). Universitat de Lleida (2006).
Esta página recoge referencias bibliográficas de materiales disponibles en los fondos de las Bibliotecas que participan en Dialnet. En ningún caso se trata de una página que recoja la producción bibliográfica de un autor de manera exhaustiva. Nos gustaría que los datos aparecieran de la manera más correcta posible, de manera que si detecta algún error en la información que facilitamos, puede hacernos llegar su Sugerencia / Errata.
© 2001-2024 Fundación Dialnet · Todos los derechos reservados